Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Focussed schreef:Deze dingen waren idd ook al bij mij bekend.
Jannepauli: weet jij toevallig de relatie tussen vasopressine en cortisol? Zat zo eens te denken en mij leek het stug dat cortisol zorgt voor het vele plassen. Aangezien vasopressine daarvoor zorgt zal er een link liggen tussen die twee. Of geeft de tumor ook vasopressine af? (Alhoewel ik dacht dat de intermediale kwab enkel ACTH regelde).
Jannepauli schreef:@ Fargo: de eerste twee punten waren - voor mij althans - helemaal niet nieuw.. toen één van mijn paarden meer dan drie jaar geleden hoefbevangen werd, hebben wij meteen ook op Cushing laten testen, ondanks dat het paard toen geen duidelijke (bekende) symptomen had. Maar bij de analyse van de mogelijke oorzaken vond ik dat destijds belangrijk genoeg om mee te nemen.
Wat de leeftijd betreft: idd, daar had ik overheen gelezen
liljebo schreef:Renee, het is niet te hopen
Hier alleen slecht nieuws. Uitslag biop is binnen.Chronische leverontsteking en een deel van de lever al vervangen door bindweefsel. De d.a. kreeg de uitslag pas binnen toen ik belde en gaat zich buigen over de exacte gegevens en prognose.
Helaas staat de behandeling van leverproblemen (die alleen erger worden kan voorkomen, wat de schade die er nu is, kan niet meer ongedaan worden gemaakt) lijnrecht tegenover het beleid bij cushing. Morgen namiddag overleg over hoe verder.