[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:19

kijk es op amerikaanse sites,daar worden de sleezy's al veel gebruikt, arabieren bezitters hebben ze ook vaak omdat de manen er mooi plat onder blijven en de vacht mooi gaat glimmen.

josefien, jij gaat uitproberen?
mag jij van mij proefpersoon zijn Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:23

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:29

ikenindi
het hoofd moet door de slurf. Het beste kun je de hele deken bij elkaar pakken zodat je een soort ring krijgt. hoofd erdoor(moet het paard even aan wennen) en dan over de rug heen rechttrekken.
De singels van de buikflap moeten over de rug(door die zwarte dingen)Opletten dat je het slurfje dat aan de buikflap zit richting voorbenen doet. Daar zitten de klikkers in die je aan het borststuk vast moet maken(tussen de voorbenen dus). Klaar! Knipoog klinkt ingewikkeld, valt erg mee!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:35

past er ook een regendeken over een eczeemdeken?
en word hij niet waterdicht als je er van die spray op spuit?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:36

Sodeletuut schreef:
past er ook een regendeken over een eczeemdeken?
en word hij niet waterdicht als je er van die spray op spuit?

Hij kan onder een regendeken maar je krijgt hem echt niet waterdicht Knipoog

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:45

maar de Rambo Sweet Itch Hoody is niet zo'n strakke zegmaar, kan dat dan wel?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:46

Sodeletuut schreef:
maar de Rambo Sweet Itch Hoody is niet zo'n strakke zegmaar, kan dat dan wel?

Die krijg je denk ik ook niet waterdicht, daar is de stof niet geschikt voor.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:49

maar ik bedoel, kan daar een regendeken overheen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:52

maar een zomereczeem deken hoeft niet watwerdicht omdat ie binnen 10 minuten droog is.

anders kun je net zo goed je paarde de hele zomer een ongevoerde regendeken op doen met hals er aan Knipoog

gewoon niet moeilijk doen en eentje kopen en bij je dier aantrekken. :

pas in het najaar word het een probeem dan regent het veel en blijven ze lang nat.
maar dan kun je dus een regendeken op doen.

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:10

Otello draagt ook zomers zijn ZE deken 24/7. Bij veel neerslag krijgt hij er een ongevoerde regendeken overheen. Past prima Lachen . Heb er ook een foto van, maar helaas kan ik de pagina niet openen waar ik mijn foto's upload. Komt binnenkort.

Otello heeft een ZE deken van Equi-Theme en Pagony. Beide zijn al heel wat keren genaaid. Vind ze beide zelfde kwaliteit hebben. Denk er wel aan om de echte BOETT deken te kopen, maar even afwachten nog.

Otello krijgt sinds vandaag druppels 'Drainage Composium' , van de paardendrogist. Ben benieuwd of dit ook iets helpt Lachen .

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:11

Okee, maar wanneer gaan jullie de deken er op leggen?

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:13

Josefien schreef:
lang niet meegelezen maar wil toch even wat melden: er schijnen nieuwe kruiden te zijn die door een oude boer in het noorden van het land ontwikkeld zijn voor paarden en die ga ik bestellen, om uit te proberen. Je kunt dus van mij een probeer zakje krijgen (paarden moeten 80 gr per dag = 2 x 40 gr per dag) tegen inkoop en verzendkosten. Ik heb net alles in gang gezet maar weet nog niet precies de kosten dan meld ik me weer. De kruiden zijn bloedzuiverend, weerstandverhogend en werken ook op de afvalstoffen...ik kreeg geen namen helaas, dus ik moet erop vertrouwen dat het gooed is...een kennis van me heeft ze vanaf 2006 gegeven en haar paard stond deze zomer zonder deken op de wei!!!!!

Helaas, dan zou ik toch ècht eerst willen weten wat erin zit.... Knipoog Ik hou t bij de Drainage... en Puur Natuur druppels Knipoog

En ff over dat nat worden vd regen. Is idd opzich niet erg, maar je moet wel de deken regelmatig door een wasje halen. Des te smeriger en vettiger hij is, des te moeilijker hij droogt... Maar als de voorspelling veel regen is krijgt die van mij ook regendek eroverheen. Ja

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:41

@Sodeletuut; dat zal ergens in maart weer gaan gebeuren, afhankelijk van het weer.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:59

Ik heb van de paardendrogist een aanbieding gekregen (staat ook gewoon op de website) dat alles nu met 10 % korting is. ik dacht, ff kijken of die misschien een eczeemdeken hebben. En jawel, de Invanhoe, maar ook Buzz Off full neck. Nou leek me die Buzz een hele fijne deken. heeft iemand hier ervaring mee, want ik denk dat ik deze dan ga bestellen...

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:01

Alet schreef:
@Sodeletuut; dat zal ergens in maart weer gaan gebeuren, afhankelijk van het weer.

Ik ook zoiets Ja .

Afbeelding

Otello afgelopen zomer tijdens de natte dagen Vork . Hier was de deken nog schoon hihi.

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 00:56

Zijn er hier mensen die ervaring hebben of gehoord hebben van ervaringen met zomerexceem en hyposensibilisatie?

Beetje uitleg:

Kort gezegd: het paard wordt komende tijd elke week ingespoten met een hele kleine hoeveelheid van hetgeen waar ze allergisch voor is, in dit geval dus die mugjes en nog een soort vlieg. Hierdoor zou zo op een gegeven moment een soort van anti-stof moeten gaan maken tegen deze mugjes. Dus als ze dan straks gestoken wordt door zon beestje, heeft ze de anti-stoffen, die paarden zonder zomerexceem dus al hebben, al in zich zodat er geen allergische reactie (hele heftige jeuk dus) ontstaat.

Het paard moet de komende 18 weken 1 keer per week gespoten worden
Daarna om de twee weken tot week 30 en dan om de 3 weken tot week 45
Dus totaal 45 weken duurt de behandeling
Spuiten doen we zelf onderhuids, da heeft het laten zien, anders komen er nog 1000 euro aan da kosten bij. Er zijn 2 buisjes, de een wat krachtiger dan de ander.

Kosten weet ik nog niet helemaal, het bloedonderzoek was rond de 100 euro, maar dus echt alleen op insecten, geen bomen, pollen oid. De kosten van de flesjes weet ik als ze de rekening binnen heeft, maar ik geloof dat de gehele behandeling in totaal op zo'n 600 euro uit zou komen.

Overigens de dierenarts geeft het in dit geval 50% kans dat het gaat werken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 07:13

http://www.atorka.nl/ij-home.php

deze staan op martkplaats met een advertentie dat ze een info avond houden over eczeem.
het is in montfoort.

weet niet of er nog iemand heen gaat?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:41

ik heb me opgegeven.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:50

ellepel schreef:

deze staan op martkplaats met een advertentie dat ze een info avond houden over eczeem.
het is in montfoort.

waar ligt dat , ik wil ook wel heen

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:56

Het ligt bij Utrecht in de buurt.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:04

okje , zal me moeder overhalen want wil er graag heen Lachen

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:25

tanec_meisje schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben of gehoord hebben van ervaringen met zomerexceem en hyposensibilisatie?

Beetje uitleg:

Kort gezegd: het paard wordt komende tijd elke week ingespoten met een hele kleine hoeveelheid van hetgeen waar ze allergisch voor is, in dit geval dus die mugjes en nog een soort vlieg. Hierdoor zou zo op een gegeven moment een soort van anti-stof moeten gaan maken tegen deze mugjes. Dus als ze dan straks gestoken wordt door zon beestje, heeft ze de anti-stoffen, die paarden zonder zomerexceem dus al hebben, al in zich zodat er geen allergische reactie (hele heftige jeuk dus) ontstaat.

Spuiten doen we zelf onderhuids, da heeft het laten zien, anders komen er nog 1000 euro aan da kosten bij. Er zijn 2 buisjes, de een wat krachtiger dan de ander.

Kosten weet ik nog niet helemaal, het bloedonderzoek was rond de 100 euro, maar dus echt alleen op insecten, geen bomen, pollen oid. De kosten van de flesjes weet ik als ze de rekening binnen heeft, maar ik geloof dat de gehele behandeling in totaal op zo'n 600 euro uit zou komen.

Ja, ik doe dit.
Ik ben gematigd positief. Het is minder erg geworden, maar niet helemaal over.
Maar volgens mijn DA kan het 4-8 jaar duren, voordat het maximale resultaat is behaald.
Bij mensen duurt het soms ook zo lang.

Ik ben 2 jaar geleden begonnen. In de zomermaanden heeft hij ook een Boett. Hij heeft soms wel jeuk, maar als je het niet zou weten kun je aan dit paard niet zien dat hij staart- en maneneczeem heeft. Hij staat gewoon in de wei en 's nachts in de bak. Kan gewoon overdag rijden en naar het bos.
Dus als het niet erger wordt als de afgelopen 2 zomers dan teken ik daar direct voor....
Ik ga er dus gewoon mee door.

Ik heb toen ik ermee begon veel info ingewonnen, ook bij dierenartsen.
Bij sommige paarden gebeurt er helemaal niets, maar bij de meesten (70%) is er een verbetering.
Of helemaal geen klachten meer of sterk verminderd.
Ik zou trouwens zeker ook op die andere zaken (pollen en schimmels) laten testen. Want ook die kunnen de oorzaak zijn van de allergie.
Of heb je de test al laten doen? Wat kwam er uit?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:49

Franka_Vosje schreef:
tanec_meisje schreef:

Beetje uitleg:

Ja, ik doe dit.
Ik ben gematigd positief. Het is minder erg geworden, maar niet helemaal over.
Maar volgens mijn DA kan het 4-8 jaar duren, voordat het maximale resultaat is behaald.
Bij mensen duurt het soms ook zo lang.

Ik ben 2 jaar geleden begonnen. In de zomermaanden heeft hij ook een Boett. Hij heeft soms wel jeuk, maar als je het niet zou weten kun je aan dit paard niet zien dat hij staart- en maneneczeem heeft. Hij staat gewoon in de wei en 's nachts in de bak. Kan gewoon overdag rijden en naar het bos.
Dus als het niet erger wordt als de afgelopen 2 zomers dan teken ik daar direct voor....
Ik ga er dus gewoon mee door.

Ik heb toen ik ermee begon veel info ingewonnen, ook bij dierenartsen.
Bij sommige paarden gebeurt er helemaal niets, maar bij de meesten (70%) is er een verbetering.
Of helemaal geen klachten meer of sterk verminderd.
Ik zou trouwens zeker ook op die andere zaken (pollen en schimmels) laten testen. Want ook die kunnen de oorzaak zijn van de allergie.
Of heb je de test al laten doen? Wat kwam er uit?

heb je misschien voor mij ook wat meer info hierover? ik heb 2 paarden met zomerexceem en doe mijn afstudeeropdracht erover.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:11

Laten jullie het door je eigen dierenarts onderzoeken? Ik heb het jaren geleden gedaan, en toen moest het bloed opgestuurd worden naar Duitsland voor onderzoek. Ik was toen echt heel veel geld kwijt en er kwam eigenlijk niets uit. Er is toen gekeken naar de werking van lever en nieren overigens niet naar allergie ansich. Kan iemand me er iets meer informatie over geven? Dan kan ik overwegen bij die van ook nog eens bloed te laten trekken maar ik weet wel graag waar ik het over heb Lachen .

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:18

ellepel schreef:

het is in montfoort.

Ik heb inderdaad ook al van die avond gehoord maar kan dan niet.

Geven jullie verslag Haha!.