mebianca schreef:[Zou er niets veranderen dan denk jij? Ik denk dat er bepaalde stoffen dan ook aanwezig zullen zijn in de mest na de spuit? of...is dat te ver gezocht..
Mestonderzoek is toch om te kijken of er een wormbesmetting is?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Iris_Buck schreef:Ik ben contact gezocht met Steffi van der Laarse (nalv een pbtje van iem op bokt die hiermee succes heeft geboekt). We gaan het proberen met chinese kruiden (geen enkele garantie, maar ze heeft er veel succes mee geboekt, alleen gaf ze al aan dat Buck het ernstig heeft zeker ook gezien het feit dat geen enkele medicatie van DA bij hem heeft gewerkt) . Ga mijn ervaringen niet meer op het forum plaatsen, omdat dit helaas niet de plek blijkt waar je open je ervaringen kunt delen.
Iris_Buck schreef:Ik ben contact gezocht met Steffi van der Laarse (nalv een pbtje van iem op bokt die hiermee succes heeft geboekt). We gaan het proberen met chinese kruiden (geen enkele garantie, maar ze heeft er veel succes mee geboekt, alleen gaf ze al aan dat Buck het ernstig heeft zeker ook gezien het feit dat geen enkele medicatie van DA bij hem heeft gewerkt) . Ga mijn ervaringen niet meer op het forum plaatsen, omdat dit helaas niet de plek blijkt waar je open je ervaringen kunt delen.
carolina1278 schreef:Ja maar het houdt (redelijk) op als we het netje omdoen.... als er iets niet goed zou zijn, wat haast niet mogelijk is omdat alles netjes op tijd word gedaan (tandarts ieder half jaar, accupuntuur voor de spieren en vastzitten om de 2 maanden ter controle en dan controleren ze ook het zadel) en dan zou en het zadel en het mentuig niet goed moeten zitten? Kan natuurlijk, maar lijkt me stug...
En hij beweegt zijn hoofd wel in de wei, maar niet zoals met rijden en hij probeert tijdens het rijden ook steeds zijn neus langs zijn benen te halen. Tijdens het wandelen wil hij constant zijn neus schuren aan het asfalt...
Maar zal de accupuncturist (hoe schrijf je dat...) binnenkort nog eens laten komen, misschien zit er iets dwars....
Maris schreef:Carolina en maureen hebben jullie al puur pollen geprobeerd van puur natuur ? Dat helpt echt bij heel veel paarden tegen pollenallergie !
singasong schreef:Carolina, het is idd wel vreemd dat je paard alleen in draf en galop klachten heeft. Ben benieuwd wat er uit dat onderzoek van de accupuncturist en tandarts gaat komen.
Ik weet ook dat 'beweging' een trigger kan zijn voor headshaking. Hierdoor kan dus een aangezichtszenuw (extra) getriggerd worden.
Maureen, jammer dat die men.Knottenbelt je vertelde dat het nooit over zal gaan. Mijn paard is toch wel het levende bewijs dat het wel kan. En er zijn meer paarden van 'oud'-topicleden die geen klachten meer hebben.
ellepel schreef:ja en daarom zou ik dan denken dat er iets is met spieren/gewrichten o.i.d?
probeer es wat dingetjes uit,ander hoofdstel,ander bit.
alles een gaatje losser of juist strakker.
Citaat:ik ben er bij appie wel ooit achter gekomen dat hij een te kleine frontriem op had waardoor er achter zijn oren druk kwam te staan en hij meer begon te schudden als hij ging zweten.
daar kan het ook mee te maken hebben, met zweten?
zweet je paard tijdens het galopperen dan ook?
misschien irriteerd er iets
ellepel schreef:nou,vandaag na twee weken rust maar es op appie gestapt en geen geschud.
hij had rust omdat hij zich had bezeerd in de wei,maar dat is nu wel weer over.
heb in elk geval wel lekker gestapt,zonder gewiebel.![]()
zou best kunnen dat de klachten nu weer wat afnemen omdat we verder komen en er andere pollen zijn?