[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:08

De Shire ben ik tevreden over!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:27

Rambo sweet itch hoody idd :j

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:31

Zowel de Rambo sweet itch hoody als de Shires zijn goede dekens.
Rambo is wel een stuk duurder.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:39

Maar ook over Pagony en Horze ben ik erg tevreden! Zijn wel de zgn 'pyjamamodellen' maar ook die functioneren prima. Horze heeft steviger stof dan Pagony.
En ook hier gewoon 24/7 deken op (behalve bij poetsen, wassen of even mogen rollen in de bak).

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:52

Fibra schreef:
Beste jwl,

hier de ontwikkelaar van Fibra Anti-itch crème. Ik denk dat jij onze crème verward met een ander product? Als eerste ben ik geen "hij", ten 2e heb ik geen afspraak staan om ergens langs te gaan en ten derde zijn er zeker geen paarden die meegedaan hebben aan onze test vorig jaar afgemaakt!

Kun je jouw bericht nader verklaren?

Inge Nijkerk
Fibra

Is niet mijn pony maar volgensmij was het toch echt fibra wat wij smeerden
Ik ga nog even de eigenaresse een berichtje sturen met wie zij dan precies contact heeft
Schijnt wel een hele bekende man te zijn die veeartsen door het land bij schoolt

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:18

Ja het is echt de fibra anti Itch en Het werkte helaas echt niet
Ik weet dat ze het binnen kreeg via de post omdat ze mail contact had en mee deed als test persoon
Als het werkte zou ze voor de pony levenslang het product krijgen

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:49

Iemand ervaring met luba eczeemdekens? Vandaag de vliegendeken variant binnen gekregen, helaas fjord heeft te dikke nek voor deken en past dus niet dicht :( Op dit moment lijkt het schuren ook alleen maar erger te worden en zie ik steeds meer open wondjes, alleen een passende deken vinden is echt een crime..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:04

Kijk eens naar snuggyhoods, is een Brits merk , kost helaas wel weer best wat maar is echt serieus eerlijk de beste deken die ik ooit heb gekocht.
Stof is erg stevig maar wel iets rekbaar, pasvorm is erg goed en is in flink wat maten te krijgen.
Is er tegenwoordig naast de tweedelige vorm(hals en body deken) ook als 1 geheel te krijgen
Hoewel ik vermoed dat ik de tweedelige fijner blijf vinden kwa pasvorm door de extra ruimte en bewegelijkheid van de twee delen.
Paard word met die dekens van kop naar kont helemaal bedekt Buikflap is lekker aan de maat waardoor die ook goed bedekt is
Geen klipjes en bandjes oid , maar heul stevig klittenband
Ik heb indertijd op de gok een deken besteld na 2 boett dekens, flyfree en nog een 4 andere merken en ik wilde dat ik het veel eerder had gedaan.

Mocht ik nu weer een eczeemdeken moeten kopen word dat absoluut weer een snuggyhoods .

Even over verzorghaf en gras van een stukje terug.
Juist kort gras is funest, dat is stress gras wat continu als een dolle wil groeien en stampvol zit met juist de stofjes die de reacties verergeren.
Je kunt een eczemer beter een paar uur per dag op een wei zetten met lang gras wat aan het bloeien is dan een kale weide
En voor de rest in een paddock met arm hooi en evt stro

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:15

De ruinen groep waar die in staat staan nu in een soort natuurgebied langs het water dus ander gras dan weide gras. Ze zijn wel de wei opgegaan de eerste 2 maanden maar dat is nu afgesloten want daar word dalijk van gehooid. Als hij in de paddock zou moeten dan zou hij alleen moeten staan en dat kan die niet. We hebben hem tot 3weken geleden snachts binnen gehouden. Maar dat kan nu helaas ook niet meer.
Dus mijn vraag welke lotion's, cremes of sprays zouden wij kunnen gebruiken om zijn jeuk te verlichten en zijn huid te herstellen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:29

Alleen zetten is idd ook weer wat... Dan gaat stress weer opspelen.
Maar dan is inpakken van kop tot kont sowieso aan te raden
Derfen heb ik Zelf wel goede ervaringen mee maar de laatste paar jaar ben ik niet goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen qua smeersels moet ik zeggen
Maar op de laatste paar pagina's worden een aantal namen genoemd met goede ervaringen

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:35

Dan gaan we daar is in verdiepen zal ze even terug zoeken en opschrijven. Hij heeft een rambo eczeemdeken om. Hij heeft ook wel is injecties gehad van de DA in het verleden. Tis voornamelijk de 2e helft van zijn manen kam en ook wat zijn voorpluk waar hij schuurt. En herken die kale plekjes op hoofd en oren van sommige paarden ook. Tis sneu dat hij zo last heeft hij staat nog wel een klein uurtje rijden van het strand. En je hoort toch altijd dat bij de kust minder erg is.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 06:33

Ik heb tnt wel fijne ervaringen met de secrolin sweet itch tegen de jeuk

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:08

Ann_Pam schreef:
Iemand ervaring met luba eczeemdekens? Vandaag de vliegendeken variant binnen gekregen, helaas fjord heeft te dikke nek voor deken en past dus niet dicht :( Op dit moment lijkt het schuren ook alleen maar erger te worden en zie ik steeds meer open wondjes, alleen een passende deken vinden is echt een crime..

Laat er een stuk bij aan naaien?
Of doe dat zelf, staat me iets va bij dat ivanhoe een goed merk voor fjorden was.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier een paard met eczeem en schimmel?

Heb het ingesmeerd, ook met betadine, dus het ziet er viezig uit daardoor... Blijft vuil/zand aan plakken.

Ze heeft zo last van haar oren!
Heb nu een kap zonder oren opgedaan, zodat het kan luchten.

Denk maar even dierenarts bellen -O-

Heb nog imaverol staan, maar ik mag er met geen mogelijkheid aanzitten -O-

Inmiddels heb ze ook tektonik op dr lichaam.

Zucht echt radeloos word ik hiervan!!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:30

Ik meld me hier ook even met een vraag, misschien weet iemand een oplossing. Mijn drie weken oude veulen heel veel last van jeuk. Niet bij zijn staart of manen, tot nu toe alleen de linkerzijde van zijn hals en schouder.

In eerste instantie dachten we dat het kwam door het warme weer in combinatie met zijn dikke veulenvachtje, maar ook na meerder keren afspoelen, in de regen lopen en geborsteld worden blijft hij last houden.

Ik heb zijn vacht en huid al helemaal gecheckt, maar kan niets geks vinden.

Deze foto is een weekje oud ongeveer, hij heeft inmiddels ook zo'n plek op zijn schouder en een kleintje hoger in zijn hals. Iemand enig idee waardoor hij nou zo'n jeuk kan hebben? En ook echt specifiek op de plek?

Afbeelding
Meneer was helemaal uitgeput na een speelpartij ;)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:59

ellepel schreef:
[ [url=m/pPuIDX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Links kaal gegeten,dan een stukje jong gras en het blok ernaast staat een meter hoog :j

[ [url=m/5O2eMW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is maar een minihoekje.vond het anders sneu dat ze dan nog een dag op een kaal blok moeten lopen voor ze morgen verzet worden

Ellepel, op de foto's zie ik achter Appie een geel stuk wei. Klopt het dat ze vrij veel lang gras plattrappen en er niet meer naar omkijken.

Hier zit ik in elk geval wel met dat probleem.
Lang gras is veel beter dan het korte maar het is zo lang dat ze er best veel van vertrappen. Ondanks dat ik op bepaalde weidestukken dagelijks een metertje opschuif met het lint wordt er nog best e.e.a vertrapt.
Tot nu toe is de Paddock Paradise wel een succes.
De 2 oudste paarden hadden na 2 dagen dat ze echt verzadigd waren en uren lang stonden te slapen.
Met de jonkies duurde het wat langer maar de jongste gaat sinds gisteren ook geregeld staan slapen.
Ik was even bang dat die echt onverzadigbaar door zou eten :)

De eczeemklachten zijn niet verergerd door het vermeerderd gras wat ze nu dagelijks krijgen maar de buikomvang is vooral bij de jonkies wel aardig toegenomen :o
We hebben hier gewoon nog teveel gras staan zodat ze nog niet erg veel hoeven te wandelen over de tracks maar ze vinden het wel alle 4 heel gaaf om zoveel vrijheid te hebben :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:57

Weet je wat het met erg lang gras is wat nat is?
Dat gaat rotten bij de bodem en paarden eten dat echt niet, tenzij ze erge honger hebben.
Paarden ruiken ook altijd in gras he of het lekker is.
Is alleen maar een klein stuk hoor,de rest hebben ze wel helemaal opgegeten.
Volgens mij is het ook een poephoekje :j

Emmaa, dierenarts vragen.
En misschien is de melk van de merrie erg vet dat veulen daar wat jeuk van krijt, is de merrie erg dik en word het bijgevoerd met merriebrok?
Maar vraag de veearts
Zou de huid zo droog mogelijk houden juist,misschien juist door vocht dat het plekken zijn vergelijkbaar met regenschurft en dan is droog houen het beste :j

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:10

Zo, de uierzalf en zinkzalf staan klaar. Morgen bij divoza sweet itch halen en dan zondag ponylief maar insmeren. Zal ook wat foto's maken om het te kunnen vergelijken over een paar weken.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:06

Ellepel, m'n merrie was tijdens de bevalling vrij stevig maar is inmiddels al heel wat afgevallen vanwege de melkproductie en het achter haar veulen aanrennen :') . Ze krijgt geen merrie brok, ze krijgt sochtends basisbrok en s'avonds basis musli.

Als het van het vocht komt zou het niet begonnen zijn toch? Toen het begon was hij nog nooit nat geweest namelijk. Hij was toen ongeveer een week oud, maar vanwege alle regen toen nog niet in de weide geweest. ze hebben toen de hele dag in de binnenbak gestaan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:38

Nee, dan zou dat het niet zijn,ik zou toch laten kijken of het niet een scimmeltje of iets dergelijks kan zijn.
Veearts is denk ik toch wel even verstandig :j

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:32

Even tussendoor, mocht er iemand een rambo sweet itch hoody maat 185 weg willen doen voor een leuk prijsje, wil ik die wel overnemen.. Ga toch eens kijken of een andere deken iets kan doen ook :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:58

mijn verzorg haf gaat misschien naar een all in stal waar ze ook binnen en buiten zetten dan kan hij misschien snachts binnen blijven ook beter voor zijn eczeem.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:32

Hallo allen !
Als ik mag, wil ik me hier graag melden in dit topic . Zit met een jaarling die eczeem heeft. Sinds dinsdag een echte eczeem deken erop gelegd. Na een jaar tobben over jeuk klachten. Die zich nu uiten in zomer eczeem....
Ze staat nu onder een eczeemdeken , echter gaat ze nu aan het hoofd krabben omdat derest is ingepakt.
Moet ik ze nu helemaal inpakken met ook het hoofd in een vliegenmasker ?

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 01:04

Boj agradi is de rambo sweet itch nu 99 euro! :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:30

Ennnnnn…deken nummer 3 is gesloopt! Trof mevrouw gisteravond laat met een compleet gesloopte deken aan. Nu op naar de EJ, gelukkig 25% korting. Ik ga deze keer maar voor de Shire. Nog niet eerder gebruikt. Overigens heeft het niet met de kwaliteit van de deken te maken, ze had 1 bilkoord kapot gemaakt en ik vermoed dat ze gisteravond is geschrokken van vuurwerk wat hier in de buurt werd afgestoken. Vast dikke paniek en een schuivende deken met als gevolg flink kapot. Gelukkig waait het heel hard.