Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
__YSB__ schreef:Wie heeft er hier gehoord van de methode dat na bloed trekken van de DA, zijn eigen bloed wordt terug gespoten?
Iemand legde het zo aan mij uit, maar ik kon er geen wijs uit worden?!?!
Sammyoo schreef:__YSB__ schreef:Wie heeft er hier gehoord van de methode dat na bloed trekken van de DA, zijn eigen bloed wordt terug gespoten?
Iemand legde het zo aan mij uit, maar ik kon er geen wijs uit worden?!?!
Ik denk dat hiermee het desensibiliseren wordt bedoeld? Daar ben ik nu ook anderhalf jaar mee bezig met mijn pony.
Uit bloedonderzoek is gebleken dat hij allergisch is voor een aantal boomsoorten. In een laboratorium in Duitsland is een serum gemaakt tegen zijn allergie, waarbij gebruik gemaakt wordt van een stof uit zijn eigen opgestuurde bloed. Volgens een vast schema spuiten we hem dit in!
noekie123 schreef:Ellepel hij krijgt nu sinds 3 maanden geen gras meer. De paarden staan in de paddock en hebben een grote omloop rondom het weiland, zodat ze in beweging kunnen blijven. Dit is allemaal zand.
Wat je beschrijft hebben we inderdaad gedaan een paar maanden geleden.
Volledig van het gras af, goede kwaliteit (onbemest, stengelig) hooi, geen krachtvoer op dit moment (kreeg hij voorheen ook heel weinig en zonder teveel eiwitten/suikers ivm koudbloed) en dat hielp eigenlijk direct. Hij stopte toen ook met schuren en zijn mest werd weer goed (daarvoor langere periode dun geweest).
Bedankt voor je tip rondom de reinigingskuur, ik ga het eens uitzoeken.
ellepel schreef:kijk je wel een beetje uit met het niet geven van krachtvoer?
ze hebben namelijk wel aanvullende vitamines nodig die niet in ruwvoer zitten.
zeker ouder ruwvoer is erg laag in bijvoorbeeld selenium en vitamine E.
en die tekorten(en meerdere) kunnen er ook voor zorgen dat ze gaan schuren omdat het lichaam dan uit balans is.
ik geef zelf een 3x per week krachtvoer met een vitaminesupplement en dat gaat heel goed.
appie heeft in het verleden seleniumtekort gehad doordat hij alleen ouder hooi kreeg.
ik ben zelf fan van de subli dieetmix.
ik voer appie er mee en de tinker ook en ze doen het er supergoed op