Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:26

Lovely schreef:
Het gaat erom dat de ziekte niet dodelijk is en dat dat wel her en der wordt beweerd. Het zou prettig zijn als mensen zich een keer aan de feiten hielden en niet steeds allerlei dingen erbij fantaseerden EN de wereld in stuurden.

_/-\o_ Je bedoelt met fantasie vast mijn rolstoel?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:27

Amersfoort schreef:
@ manishdra Omdat??

Daar droogt de huid van uit :) Maar, dat is natuurlijk ook per persoon verschillend...

Maar men zij dat het moest (elke dag douchen).... en dat is dus niet zo... niks moet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:28

manishdra schreef:
Ik hoop dat je dat sarcastisch bedoeld...

Dingen tussen de zool is bij infectieziektes bij vee altijd een crime. Bij rhino is het wat minder, omdat je niet vaak je zool tegen de neus van een paard aanlegt (of hij moet wel heel vervelend zijn) maar nog steeds is het iets om in de gaten te houden.

jelson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:29

Sandrohit schreef:
Lovely schreef:
Het gaat erom dat de ziekte niet dodelijk is en dat dat wel her en der wordt beweerd. Het zou prettig zijn als mensen zich een keer aan de feiten hielden en niet steeds allerlei dingen erbij fantaseerden EN de wereld in stuurden.

_/-\o_ Je bedoelt met fantasie vast mijn rolstoel?

Nee, die bedoel ik dan weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:30

manishdra schreef:
Daar droogt de huid van uit :) Maar, dat is natuurlijk ook per persoon verschillend...

Maar men zij dat het moest (elke dag douchen).... en dat is dus niet zo... niks moet ;)

Tuurlijk niks moet. Niemand verplicht mij om te douche, niet elke dag, niet eens in de week, niet ooit. Het is echter wel fijn voor je medemens als je regelmatig doucht.

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:33

Lovely schreef:

Om nog even met een feit te komen via de volgende link http://www.horses.nl/gezondheid/artikelen/23959/paardenkliniek-de-watermolen-beantwoordt-vragen-over-rhino is direct te lezen dat er enkele paarden zijn overleden aan de neurologische variant en niet dat ze zijn ingeslapen dus geef mij maar eens een link waar staat dat ze er niet aan kunnen overlijden.

Binq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:36

manishdra schreef:
Amersfoort schreef:
@ manishdra Omdat??

Ik MOET ademhalen...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:38

Amersfoort schreef:
Ik MOET ademhalen...

Er is niemand die je dat verplicht hoor.
Als je niet wilt ademhalen, houdt niemand je tegen. :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:39

Asyaa schreef:
Tuurlijk niks moet. Niemand verplicht mij om te douche, niet elke dag, niet eens in de week, niet ooit. Het is echter wel fijn voor je medemens als je regelmatig doucht.

regelmatig, daar ben ik het wel mee eens...

Daarnaast is de kans dat jij door een plas paardenslijm heen loopt en het volgende paard besluit aan jou schoen te likken wel erg klein... vooral als daar een flink aantal uren tussenzit.

@Brainless: je neemt me de woorden uit de mond ;)

Binq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:40

Haha das waar... brainless

kiki1976

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:46

Meldpunt paardenziekten laat op zich wachten
Tweet 0

De uitbraak van het voor paarden dodelijke rhinovirus is geen aanleiding een meldpunt voor paardenziekten versneld in te voeren. Het meldpunt gaat 'binnenkort' de lucht in, zegt een woordvoerder van de Sectorraad Paarden, de belangenorganisatie voor paardenbedrijven.

De belangenorganisatie werkt al langer aan een meldpunt voor paardenziekten, waaronder het rhinovirus. Bij het loket kunnen paardenbezitters zieke dieren melden. Zo moet een vollediger beeld ontstaan van waar welke ziektes woeden. Het meldpunt moet ook informatie geven over de ziekten.

Het rhinovirus komt ieder jaar terug in Europa. De afgelopen twee weken dook de ziekte op in onder meer het Gelderse Heumen, Berg en Dal en het Zuid-Hollandse Woubrugge.

Paardensportkoepel KNHS heeft uit voorzorg wedstrijden afgelast en adviseert verenigingen geen wedstrijden te houden waar paarden uit verschillende stallen samenkomen. De Sectorraad Paarden adviseert alleen paarden te vervoeren als dat noodzakelijk is.

CDA-Kamerlid Henk Jan Ormel pleitte dinsdag voor een meldplicht voor de verlammende vorm van het virus. Hij wees erop dat er veel onrust onder paardeneigenaren heerst. De meesten melden het volgens hem wel uit zichzelf. "Maar er zijn er ook die zich ervoor schamen en het geheim willen houden." De Sectorraad Paarden vindt een meldplicht net als het ministerie van Landbouw niet nodig.

Het rhinovirus veroorzaakt meestal griepachtige verschijnselen, maar kan ook verlammingen veroorzaken of een abortus opwekken. Het virus verspreidt zich doorgaans alleen via direct contact tussen paarden, maar verspreiding via menselijk contact komt ook voor. Voor mensen is het virus ongevaarlijk

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:48

oempa1 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=EXoisRKO ... tube_gdata

Deze link is van een manege in de provincie Groningen. Deze hebben vorige week een 4-daagse concours door laten gaan en niet het advies van het KNHS opgevolgd.

Er staat zelfs een reactie bij dat het op een plek geconstateerd is. Weten mensen hier meer van of het op deze plek inderdaad geconstateerd is?

link doet het niet

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:50

Citaat:
De Sectorraad Paarden vindt een meldplicht net als het ministerie van Landbouw niet nodig.

Grappige zin...
Ze bedoelde waarschijnlijk "De Sectorraad Paarden vindt, net als het ministerie van Landbouw, een meldplicht niet nodig" ...

Maar goed, een meldplicht gaat er dus niet komen. Weten we dat ook weer.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:52

Loetie84 schreef:
Citaat:
De Sectorraad Paarden vindt een meldplicht net als het ministerie van Landbouw niet nodig.

Grappige zin...
Ze bedoelde waarschijnlijk "De Sectorraad Paarden vindt, net als het ministerie van Landbouw, een meldplicht niet nodig" ...

Haha goed opgemerkt _O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:56

Hahhah idd! Best slordig op een nieuwssite :o

oempa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:57

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:58

Dat is zeer goed opgelet _O- ach ja waar mensen zijn worden fouten gemaakt ook op een site, zelfs de site van het koningklijk huis heeft er wel eens fouten in staan.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:00

Zullen we het een klein beetje ontopic houden?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:01

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:02

oempa1 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=EXoisRKO ... tube_gdata

Deze link is van een manege in de provincie Groningen. Deze hebben vorige week een 4-daagse concours door laten gaan en niet het advies van het KNHS opgevolgd.

Er staat zelfs een reactie bij dat het op een plek geconstateerd is. Weten mensen hier meer van of het op deze plek inderdaad geconstateerd is?

Ik heb hier geen geluid, maar er is toch pas sinds zaterdag een advies van de KNHS :?

oempa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:03

Nee ook niet in die plaats waar de manege is, maar er word een reactie onder het filmpje gegeven (de laatste) en daar word een plaatsnaam in genoemd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:05

oh, dus omdat er op youtube een naam staat...
schiet mij maar lek..

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:05

Ik denk dat het ergste leed al weer geleden is.
De laaste 10 dgn zijn er geen nieuwe, officieel bevestigde, meldingen meer geweest van de neurologische vorm.

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:06

:z en mij erbij!