[INFO] hoestende paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 18:06

Nbn, heel veel sterkte! Ik pb je even over de flexineb

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 19:00

Ik kreeg al een melding van marktplaats van iemand die dat deed, dat was vast jij :+

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 10:06

N_B_N schreef:
Bedankt!

Ik zou wel m’n Flexineb willen verhuren als iemand dat eens nodig heeft of zou willen proberen.

Dus mocht iemand dat willen mag altijd contact opgenomen worden. Hopelijk kan ik zo andere nog helpen.
Verkopen vind ik zonde, je weet maar nooit.

Heel erg veel sterkte met het inslapen, zo te lezen maak je voor je paard de beste keuze ook al zal het ontzettend moeilijk zijn om afscheid te nemen.

En goed om te lezen dat je evt wil verhuren, ik ben er pas net achter dat m’n paard astma heeft dus als het niet beter wordt met de huidige maatregelen en medicijnen fijn om te weten dat ik zoiets zou kunnen proberen.
Laatst bijgewerkt door garffpamela op 16-12-23 00:07, in het totaal 2 keer bewerkt

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 11:02

garffpamela schreef:
N_B_N schreef:
Bedankt!

Ik zou wel m’n Flexineb willen verhuren als iemand dat eens nodig heeft of zou willen proberen.

Dus mocht iemand dat willen mag altijd contact opgenomen worden. Hopelijk kan ik zo andere nog helpen.
Verkopen vind ik zonde, je weet maar nooit.

Heel erg veel sterkte met het inslapen, zo te lezen maak je voor je paard de beste keuze ook al zal het ontzettend moeilijk zijn om afscheid te nemen.

En goed om te lezen dat je evt wil verhuren, ik ben er pas net achter dat m’n paard astma heeft dus als het niet beter wordt met de huidige maatregelen en medicijnen fijn om te weten dat ik zoiets zou kunnen proberen.

Flexineb bied zelf ook het apparaat te huur aan.

Alsnog snap ik de keuze van nbn om hem te behouden en dan te verhuren..
T ding kost wel aardig veel geld maar is alsnog best handig

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:16

Vwb verhuren, pas daar wel goed mee op! Flexineb zelf verhuurt inderdaad ook, maar wel met de aankoopprijs als borg. Daarnaast is het vrijwel onmogelijk om er ergens een voor een redelijk bedrag te huren en dat is niet voor niets. Het is een super apparaat, maar het is wel ontzettend belangrijk om er heel goed mee om te gaan in de zin van goed, altijd, en op de juiste manier schoonmaken en goed opbergen. En daar zit hem qua verhuur het probleem: lang niet iedereen is zo netjes op z'n spullen.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 16:51

Qua verhuur aan 'vreemden' zou ik het ook spannend. Ik heb het wel verhuurd aan stalgenootjes en dat beviel voor alle partijen goed (van mn instructrice krijg ik zo zo nu en dan een gratis lesje O:) )

GekOpFjorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:52

Ik ben al een tijdje op zoek naar de oorzaak van otis zijn hoestklachten

Bij dap bodegraven 2x scopie gedaan en BAL
Er is niets uitgekomen
Van stro naar houtkrul
Hooi nat en vernevelen
Naar buitenstal
Hoesten is alleen bij aandraven

Nu mijn vraag hoe ga ik verder zoeken? Ik dacht zelf aan darmen maar hoe kan ik laten onderzoeken of daar alles juist is?

Zijn er ervaringen met het aanpakken van de darmen en resultaten? En met welke supplementen

(Ik ben vandaag begonnen luzerne vrij te voeren ik moet toch iets)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:58

Ik ben gisteren gestart met phytonics respiration support.
Ik gooi het op toeval. Maar vandaag geen hoest. Niet met rijden en niet na het uitgebreid rollen.
Misschien waren er geen pollen? Dat daar de oorzaak zit. Geen idee.

Maar we gaan voorlopig de proef op de som nemen met dit product.

Verder inderdaad de darmen ondersteunen.
Veel eiwitten en omega 3 zijn belangrijk.

Ik vernevel ongeveer 3x pw. Ze vindt het om doen echt klote. Elke keer weg draaien enzo. Eenmaal om is er geen probleem meer.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:04

Ik heb dat ook gehad met mijn paard saaams. Echt zo erg om dan moeten vernevelen. Ik heb getrained met worteltjes. Ik doe nu altijd een peentje erin en ze krijgt achteraf ook een peentje. Dat gaat wel. Eerst dook ze er in, nu iets meer twijfel, maar met een beetje geduld gaat ze wel met dr neusje erin.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 22:35

Ik laat mijn pony altijd de keus.
In zijn zicht gooi ik er een paar stukjes lekkers in. Dan wacht ik en binnen een paar tellen zit z’n neusje er al in.
Als we stappen doen we altijd bewegings spelletjes omdat ik volgen Intrinzen Inspired wijze met hem omga dus hij bedenkt van alles. Waar ik hem dan voor click en dan een lekkertje in de kap duw.
Dus het is een 2e voerbakje. Hahaha

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:27

Hier ook altijd een stuk wortel in het masker en daardoor krijgt hij hem altijd graag om. Ik denk altijd maar, als dat "de prijs" is die ik moet betalen om hem tevreden te houden dan is dat maar zo. Die wortels zijn ook de kost niet.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:26

Fangio schreef:
Hier ook altijd een stuk wortel in het masker en daardoor krijgt hij hem altijd graag om. Ik denk altijd maar, als dat "de prijs" is die ik moet betalen om hem tevreden te houden dan is dat maar zo. Die wortels zijn ook de kost niet.

Ik gooi er tijdens het vernevelen van alles in.
Stukjes venkel, stukjes wortel, balancer brokjes, Rozenbottels, bleekselderij enz enz.
Gewoon klein maken en past zo er tussendoor. Ideaal!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:30

Pff ik weet het even niet zo goed meer. Gister had Enzo een enorme hoestbui, daarna kwam er een flinke klodder gele slijm uit. Toen was het weer redelijk rustig.
Op dat moment had hij er echt wel last van.
Naast astma heeft hij ook een blessure aan zijn SI gewricht, waardoor we niet meer kunnen rijden. Ga ik nu een dure flexineb aanschaffen? Hoe lang kan ik hier mee door gaan.. ik weet het niet :(

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:38

EdkingEnzo schreef:
Pff ik weet het even niet zo goed meer. Gister had Enzo een enorme hoestbui, daarna kwam er een flinke klodder gele slijm uit. Toen was het weer redelijk rustig.
Op dat moment had hij er echt wel last van.
Naast astma heeft hij ook een blessure aan zijn SI gewricht, waardoor we niet meer kunnen rijden. Ga ik nu een dure flexineb aanschaffen? Hoe lang kan ik hier mee door gaan.. ik weet het niet :(

Gekleurde slijm is naar mijn weten altijd foute boel met betrekking tot bacteriën of virus.

Wit of doorzichtig slijm is vaak door stof ofzo.

Je kunt eventueel voor de goedkopere versie gaan van de inhalator. Dan ben je rond de 300 ongeveer kwijt.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:56

hagelslag schreef:
Gekleurde slijm is naar mijn weten altijd foute boel met betrekking tot bacteriën of virus.

Je kunt eventueel voor de goedkopere versie gaan van de inhalator. Dan ben je rond de 300 ongeveer kwijt.

Oh echt? Vorig jaar met de scopie was er ook geel slijm te zien. Uit de longspoeling kwam toen niks kwa bacterie of virus (astma was de uitkomst) Maar ik ga het zeker even navragen!

Waar kan ik dat vinden, die inhalator van rond de 300?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 16:05

Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar de dierenarts hier zei zodra als dat het snot een kleurtje heeft direct bellen.
En anders blij zijn met het snot wat eruit komt

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 00:53

Ja. Kleur anders dan doorzichtig of vlokkerig wit wijst op ontsteking dus niet goed.
Al vind ik alle neusuitvloeing niet echt fijn. Toch teken dat er iets niet goed is.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 11:35

Heeft iemand hier ervaring qua hoesten in verschil tussen strokorrels en vlas?
Ik had mijn paard altijd op korrels staan, maar sinds kort staat hij op vlas. Ik heb het idee dat hij daar weer meer van hoest, maar vlas moet vrij stofvrij zijn eigenlijk toch?

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:30

Niwla schreef:
Heeft iemand hier ervaring qua hoesten in verschil tussen strokorrels en vlas?
Ik had mijn paard altijd op korrels staan, maar sinds kort staat hij op vlas. Ik heb het idee dat hij daar weer meer van hoest, maar vlas moet vrij stofvrij zijn eigenlijk toch?

Ik had onze hoester eerst altijd op vlas, mar dat werd te duur/slecht aan te komen. Dus overgestapt op equibedding, en dit bevalt veel beter. We gebruiken al 2/3 jaar geen medicatie meer en ze gaat weer als een trein. Heel af en toe heeft ze nog wel een kleine terug val maar dat is altijd wel te verklaren, hooi niet goed nat gemaakt bijvoorbeeld. En er is dan zeker geen medicatie nodig.
Hier allen maar goede ervaring met strokorrels dus.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:28

Hè jammer, ik vind een vlas stal er zo lekker schoon uit zien als je net nieuw erbij hebt gegooid.

Wij hadden eerst ook Equibedding idd, maar vlas kon ik dichtbij ophalen dus dat was iets praktischer. Maar dan ga ik toch terug op Equibedding denk ik.

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:00

EdkingEnzo schreef:
hagelslag schreef:

Oh echt? Vorig jaar met de scopie was er ook geel slijm te zien. Uit de longspoeling kwam toen niks kwa bacterie of virus (astma was de uitkomst) Maar ik ga het zeker even navragen!

Waar kan ik dat vinden, die inhalator van rond de 300?

Ik ben inderdaad ook benieuwd naar die inhalator van rond de 300eu!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:55

Hoe doen jullie hooi weken in de zomer? Ik ben bang dat het gaat broeien. Ze eten bij ons zomers wel buiten en krijgen minder hooi. Ik zit er nu aan te denken het maar gewoon goed uit te schudden en te sprayen met hooispray, maar het gaat nu ook wel echt heel goed, dus ik ben ook wel bang dat ze weer gaat hoesten.

Ik dompel het nu alleen onder en dat gaat goed. Maar ik moet t wel Klaar zetten voor de voerbeurten

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 19:37

Mijne doet het ook een stuk beter op equibedding dan vlas, maar geen idee waarom dan. Theoretisch zou het gelijk moeten zijn, maar de praktijk wijst anders uit.
Ik laat de equibedding per pallet leveren nu

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 21:35

Die van mij staat op een aantal weken op vlas ipv stro en krijgt gestoomd hooi, ze is al zoveel opgeknapt! Met rijden hoest ze helemaal niet meer en ze voelt zich zichtbaar beter *\o/*
Hopelijk kunnen we dat zo houden.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:32

Die van mij heeft dezelfde huisvesting als eerst. Hij staat nu goed 2 maanden weer in actiefpensioen en dat doet hem heel erg goed. Gisterenmiddag in de hitte met hem gesprongen en hij is in geen tijden zo blij geweest, geen hoest, geen benauwdheid alleen een lage conditie.
Veel gestapt tussendoor en eens kijken of hij vanavond is opgeknapt. Echt dagelijks bewegen is voor hem erg belangrijk.