[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:35

ohw op die manier..ja tuurlijk kun je daar passen!

gewoon je dier in de trailer en hup erheen!
ze staan regelmatig bij de ingang zadels te passen dus een deken moet ook kunnen Haha!

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:38

ikg a maar niet zo mijn pony niet zo braaf in trailer Clown

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:42

Ik denk dat Zammie in de trailer wel gemakkelijk is, maar als hij daar eruit komt dan denk ik dat ik de handen vol aan hem zal hebben, het is nogal een macho.... ga dus zonder paard heen en ga meerdere dekens bekijken/voelen en zal er dan wel uitkomen, denk ik

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:43

ik wil wel die rambo sweet ich maar weet nog niet waar ik hem ga halen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:45

angelax schreef:
ik wil wel die rambo sweet ich maar weet nog niet waar ik hem ga halen

Die is bij Divoza inderdaad duurder, maar ik ben iemand die wil voelen hoe de stof aanvoelt en dnek dat ik er toch 2 neem de rambo en de pagony...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:47

Gelukkig is misty superbraaf in de trailer, dan moet ik mijn opa (met trekhaak Tong uitsteken ) maar even vragen over hij dan de trailer wil trekken (de trailer die we ook moeten lenen Tong uitsteken )
en ik wil idd zelf ook wel voelen hoe de stof is enzo.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 15:51

ik had nog even een vraagje, is de Rambo Sweet Itch Hoody waterdicht?

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:24

volgens mij geneen vliegendeken

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:28

maar kunnen ze hem dan wel 24/7 op in de wei?

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:29

Ja volgens mij wel.
alleen het advies is om hem af te halen met regenbui omadt er dan toch muggen zijn

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:55

okee, maar ik heb gelezen dat die dingen sneldrogend zijn, maar stel dat het midden in de nacht opeens gaat plenzen, is dat dan niet erg, want ik bedoel ik ga daar dan niet om 2 uur snachts heen om die deken er af te halen

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:56

nee klopt.
hhhmmm ik weet niet.
ik ben dar niet zo'n prof in zijn wel andere die erop kunne reagerb

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:00

okee dank wacht ik even af Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:29

Sodeletuut schreef:
okee, maar ik heb gelezen dat die dingen sneldrogend zijn, maar stel dat het midden in de nacht opeens gaat plenzen, is dat dan niet erg, want ik bedoel ik ga daar dan niet om 2 uur snachts heen om die deken er af te halen

heb je zelf wel es aan nat tshirt aan gehad?
die is binnen 10 minuten weer droog. Haha!

zo ook de eczeemdekens of vliegendekens, ik heb t bij ap wel geprobeerd, ze kledernat gemaakt en gekeken hoe snel het droogde. echt tien minuten dus.
loshangende stukken duren wat langer.bijvoorbeeld onderaan de buik,maar als het loshangt komt het niet in contact met de huid dus hebben ze dear geen last van

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:30

en worden ze daar dan niet snel ziek van ofzo?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:10

Sorry voor het lange verhaal! Zou iemand het misschien toch kunnen lezen? Zou erg blij zijn met hulp!

Safiera schreef:
Mijn verzorgje heeft zomereczeem, ik heb 2 jaar terug een eczeemdeken (zie profiel voor foto) gekocht.
Die heeft ze dat jaar al heel vroeg op gehad, eigenlijk vanaf maart. Werkte heel goed, ze had eigenlijk alleen nog jeuk achter de oren, waar de deken te kort was. Ook waste ik haar in de zomer 1 tot 2x per week met zt-champoo en daarna een soort jeukstillende olie erop.

Die zomer bijna al haar manen gehouden! Vorige zomer is het echter weer helemaal mis gegaan, ik was op vakantie toen ze een veulen kreeg, ze hebben toen de deken (die ook wel heel erg kapot ging prikkeldraad! Boos! ) er af gelaten. Helemaal kaal met open wonden was het resultaat. Heb geprobeerd de deken nog een keer op te lappen maar ze had al zo'n wonden en jeuk dat het niks meer werd.

Toen ben ik veel dekens gaan passen, maar geen een paste echt goed. (rug/hals verhouding) Toen heb ik de gespen van haar oude vod gehaald, om zelf een passende deken te gaan maken.
Daarom heb ik een paar vragen:
1 Waar zou je stof kunnen kopen om zelf een eczeemdeken te maken?
2 Vanaf wanneer moet ze hem op?
3 Ik heb appelazijn met knoflook, vanaf wanneer moet dat gegeven worden?
4 Tips voor de deken, zijn ook heel welkom (bijv. De staartflap zó is handig/juist niet want...)

Alvast bedankt voor de hulp!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:29

Sodeletuut schreef:

Valt mee hoor
Ik haal hem alleen wel af als het een hele dag regent. Vind die natte lap om dr lijf dan niet fijn. Maar als het echt warm weer is is die deken idd zo weer droog. Ik heb mijn paard trouwens 's nachts binnen zonder deken.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:43

Sodeletuut schreef:

Een "normaal" paard niet. Die van mij is heel gevoelig op de longen, dus zodra ik weet dat er voor langere tijd regen voorspeld is gooi ik er een ongevoerde regendeken overheen, anders staat ze met longontsteking. Maar als je paard er niet gevoelig voor is dan is het geen enkel probleem.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:13

Safiera schreef:
Sorry voor het lange verhaal! Zou iemand het misschien toch kunnen lezen? Zou erg blij zijn met hulp!

Safiera schreef:
Mijn verzorgje heeft zomereczeem, ik heb 2 jaar terug een eczeemdeken (zie profiel voor foto) gekocht.
Die heeft ze dat jaar al heel vroeg op gehad, eigenlijk vanaf maart. Werkte heel goed, ze had eigenlijk alleen nog jeuk achter de oren, waar de deken te kort was. Ook waste ik haar in de zomer 1 tot 2x per week met zt-champoo en daarna een soort jeukstillende olie erop.

Die zomer bijna al haar manen gehouden! Vorige zomer is het echter weer helemaal mis gegaan, ik was op vakantie toen ze een veulen kreeg, ze hebben toen de deken (die ook wel heel erg kapot ging prikkeldraad! Boos! ) er af gelaten. Helemaal kaal met open wonden was het resultaat. Heb geprobeerd de deken nog een keer op te lappen maar ze had al zo'n wonden en jeuk dat het niks meer werd.

Toen ben ik veel dekens gaan passen, maar geen een paste echt goed. (rug/hals verhouding) Toen heb ik de gespen van haar oude vod gehaald, om zelf een passende deken te gaan maken.
Daarom heb ik een paar vragen:
1 Waar zou je stof kunnen kopen om zelf een eczeemdeken te maken?
2 Vanaf wanneer moet ze hem op?
3 Ik heb appelazijn met knoflook, vanaf wanneer moet dat gegeven worden?
4 Tips voor de deken, zijn ook heel welkom (bijv. De staartflap zó is handig/juist niet want...)

Alvast bedankt voor de hulp!

ik zal proberen een paar antwoorden te geven...
de stof die je hebt zou je eventueel mee kunnen nemen naar de markt en bij de kramen vragen os iemand een stof heeft die erop lijkt. Volgens mij zijn de meeste stoffen syntetisch maar je moet natuurlijk ook naar de dikte van de stof kijken. Je zou je oude deken dan kunnen namaken en deze dan groter maken waar je denkt dat hij niet goed zit. Dit kun je natuurlijk ook eerst met een goedkope stof kunnen doen om hem helemaal pasklaar te maken en deze dan gebruiken als voorbeeld voor je goede deken.
2. Zodra de temperatuur boven de 12 graden uitkomt heb je al kans dat de beesies er weer zijn, dus vanaf dan in de gaten houden. Als er nog veel wind staat en vaak regent zal het wel meevallen, het zijn slechte vliegers. Boven de 15 graden deken echt opdoen.
3. Ik zou al bijtijds (dus voor het seizoen) al beginnen, omstreeks febr./maart
4. Staartflap zou ik er wel bijdoen, aangezien de beesies hier graag steken (staartwortel) en daardoor ook vaak/meestal jeuk veroorzaakt.

Hopelijk heb je er wat aan...

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:29

ik ben op zich heel tevreden over de pagony, maar mocht ie sneuvelen dan denk ik ook dat ik voor de Rambo ga, daar hoef je niet mee over het hoofd als ik dat zo zie, klopt dat?

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:30

Verafjord schreef:
ik ben op zich heel tevreden over de pagony, maar mocht ie sneuvelen dan denk ik ook dat ik voor de Rambo ga, daar hoef je niet mee over het hoofd als ik dat zo zie, klopt dat?

Klopt, gewoon als normale deken opleggen, daarna hals met klittenband aan de onderzijde van de hals vastmaken. Muurvast Haha!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:21

die rambo maken ze alleen maar van 165 of 175... stom!!! Wil m namelijk ook!

Ik ben op zich wel tevreden over de -pagony hoor... maar wel er nog een bij... aangezien mijn beide ianhoe halsdekens gesloopt zijn.

Zit toch te denken om een sleezy aan te schaffen... maar ze zijn er alleen maar in vreselijke kleurtjes... zwart of blauw...

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:29

Deze vind ik er wel heel positief uitzien...

Afbeelding

Is in de winter voor de lou ofzo, maar staat bij dat hij in de zomer ook uitermate geschikt is voor eczemers

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:52

lang niet meegelezen maar wil toch even wat melden: er schijnen nieuwe kruiden te zijn die door een oude boer in het noorden van het land ontwikkeld zijn voor paarden en die ga ik bestellen, om uit te proberen. Je kunt dus van mij een probeer zakje krijgen (paarden moeten 80 gr per dag = 2 x 40 gr per dag) tegen inkoop en verzendkosten. Ik heb net alles in gang gezet maar weet nog niet precies de kosten dan meld ik me weer. De kruiden zijn bloedzuiverend, weerstandverhogend en werken ook op de afvalstoffen...ik kreeg geen namen helaas, dus ik moet erop vertrouwen dat het gooed is...een kennis van me heeft ze vanaf 2006 gegeven en haar paard stond deze zomer zonder deken op de wei!!!!!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:54

Kunnen ze met die sleezy ook in de regen (blijven) staan?
Ik wil zo'n deken wel eens voelen, vraag me af of de stof wel 'rolbestendig' is Tong uitsteken . Hij ziet er wel toppie uit, bedekt het hoofd ook mooi!