Chicken01 schreef:Ik ben nieuw in de wereld van zomereczeem.
Toch ben ik bang dat mijn 3 jarige het heeft.
Hij is kruising Haflinger x Tinker.
Jeukt nu dit jaar voor het eerst sinds augustus. Daarvoor niet.
Manen zijn al weg (waren schouder lang) en staart blijft ook weinig van over.
Heb beetje wanhopig aan het worden.
Dus probeer info te verzamelen over dit onderwerp.
Normaal staat hij zomers 24/7 buiten, maar is dat raadzaam bij zomereczeem??
Heb al wel een (iets goedkopere) eczeemdeken gekocht om te proberen.
Als dit werkt wil ik een duurdere, betere maar welke zijn goed? Waar let ik op?
Pfff zoveel vragen..
24/7 buiten kan zeker hoor! Maar gras is bij veel paarden wel een trigger.
Een goede deken doet erg veel. Ik heb hier nu een deken van Horseware, die vind ik ontzettend fijn en ligt bij mijn tanker shet beter dan de duurdere Rambo hoody.
De goedkopere pyjama's rekken snel uit, vooral de elastieken tussen de voorbenen om de buikflap op zijn plek te houden zijn echt een drama. Daar komt zoveel kracht op dat die al snel veel te ver zijn uitgerekt. Het klitteband waarmee de buikflap op zijn plek blijft scheurt ook altijd heel snel af. Die van mij heeft altijd heel veel jeuk op zijn buik dus een buikflap is voor hem essentieel.
De hals is van de pyjama ook altijd veel te kort en blijft niet zitten, ook niet als ik die vastmaak aan zijn graasmasker en/of vliegenmasker. Met een hoodie (Rambo of Horseware) blijft dat wel zitten en dan is er ook geen jeuk in zijn manenkam. Ook scheurt een pyjama erg snel vergeleken met de hoodies, daar heb ik gelukkig nog geen scheuren of gaatjes in zitten.
Een tip is om vooral op te letten waar jouw paard jeuk heeft. Zorg ervoor dat die plekken bedekt zijn.
Er zijn bijvoorbeeld ook speciale beenbeschermers te vinden, of een uierflap als uitbreiding op een standaarddeken.