Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
terpentijn schreef:Nou begin ik toch wel erg enthousiast te worden over de jeukstillende effecten van de Fibra Anti Itch Creme, vanaf dag 1 van gebruik stond Shetmerrietje Barbie zelfs zonder haar EZ dekentje niet mer t staartzwaaien en te schuren...
Anderen met ervaring hiermee?
saskiaojan schreef:Ik kom ook weer even binnenvallen, vooral omdat ik me afvraag of ik wel een eczemer heb.
Ik heb mijn toen 3 jarige gekocht met het verhaal dat ze al vanaf veulen ZE zou hebben, stond daar onder deken en hoofdkap. Ik heb haar in okt gekocht, bij ons op stal gezet ( had altijd 24/7 buiten gestaan) zonder deken. Ze heeft bij mij nog niet 1 keer staan schuren. Vorige week konden ze niet op het land en heb ik zelfs overdag de deken afgehad, die ik in april bij de eerste wat hogere temperaturen had opgedaan.
Zou ze ook gewoon hebben kunnen schuren door verkeerde voeding (koeienkuil, verse mais en suikerbieten) en nu ze in een ritme zit met goed hooi, biks en werk het lichaam aan het herstellen is en geen jeuk meer heeft?
Ik durf haar nog niet zo goed helemaal onder de deken weg te halen, dit omdat de deken ook een voordeel heeft dat ze veel schoner blijft en ik toch bang ben dat ze wel jeuk krijgt. Nadeel van de deken is dat de manen gesmoord worden.
Kan de da evt een test doen voor ZE.
terpentijn schreef:Nou begin ik toch wel erg enthousiast te worden over de jeukstillende effecten van de Fibra Anti Itch Creme, vanaf dag 1 van gebruik stond Shetmerrietje Barbie zelfs zonder haar EZ dekentje niet mer t staartzwaaien en te schuren...
Anderen met ervaring hiermee?
Roosje01 schreef:Hij krijgt al helemaal niks bij gevoerd anders word hij tonnetje rond. Weide is al vrij kaal gegeten staan in een ruinen groep. Alle paarden lopen daar op de wei alleen de eerste paar weken van het seizoen komen ze snachts op stal. In de paddock zou hij alleen moeten staan dus dat is helaas geen optie. En snacht binnen zetten dan zou die dus ook alleen binnen staan. Plus momenteel is er niemand om hem dagelijks binnen en buiten te zetten.
Dus wat kan ik hem geven zodat hij minder jeuk heeft? Kan ik zijn plekken met iets behandelen?
Ik ben slechts verzorgster en ivm werk kan ik ook niet 2x per dag daar heen rijden om hem te verplaatsen. Eigenaresse is tijdelijk even uit de running.
Kinke schreef:Roosje01 schreef:Hij krijgt al helemaal niks bij gevoerd anders word hij tonnetje rond. Weide is al vrij kaal gegeten staan in een ruinen groep. Alle paarden lopen daar op de wei alleen de eerste paar weken van het seizoen komen ze snachts op stal. In de paddock zou hij alleen moeten staan dus dat is helaas geen optie. En snacht binnen zetten dan zou die dus ook alleen binnen staan. Plus momenteel is er niemand om hem dagelijks binnen en buiten te zetten.
Dus wat kan ik hem geven zodat hij minder jeuk heeft? Kan ik zijn plekken met iets behandelen?
Ik ben slechts verzorgster en ivm werk kan ik ook niet 2x per dag daar heen rijden om hem te verplaatsen. Eigenaresse is tijdelijk even uit de running.
Tja, tovermiddelen bestaan niet. Dit is topic nr. 5 dus ik zou zeggen, begin maar te lezen over wat we allemaal doen om te proberen de jeuk te verminderen. En wat bij de een werkt doet bij de ander niets. Eczeempaarden vragen veel verzorging en aandacht.