Anne77 schreef:En wanneer scheren jullie je paard en beginnen jullie met een deken.
Ze heeft nu nog hele plukken wintervacht onder haar buik en her en der ook wat lange plukken nog.
Zoals hierboven beschreven wordt qua scheren is dus wel een goede optie? Alleen schouders/borst/hals?
Sorry voor alle vragen!
Ik zou adviseren om of even te wachten met scheren totdat de test duidelijk is en je al met de medicijnen gaat beginnen of nu eerst voorzichtig een jachtmodel scheert. Hierbij worden de gebieden waar een paard het snelst zweet, bij de onderkant van de buik en flanken, weg geschoren. Dan kun je beter eerst iets te weinig eraf halen en altijd nog bijscheren.
Als ze buiten op de weide het koud lijkt te hebben dan een ongevoerde deken erop zodat de aanmaak van de wintervacht niet verstoord wordt. Met medicatie zal de vacht normaliter al stukken beter worden.
Dat zou ik proberen.
Krijgt je pony overigens genoeg ruwvoer om de kachel aan te houden?
Mijn eigen paard is voor jouw situatie niet helemaal vergelijkbaar, die staat 24/7 op wei. Als het te lang nat en koud is, krijgt ze de ongevoerde regendeken op. Dit ivm het warm houden en op gewicht blijven, daar gaan we niet onnodig energie aan verspillen. Maar ik probeer haar wel zoveel/lang mogelijk zonder deken te houden. In de winter krijgt ze gevoerde dekens als de temperatuur te laag wordt en ze het koud lijkt te krijgen. Even kijken wat ze nodig heeft dus 
Van het voorjaar scheer ik haar pas. Dit jaar was ze al vrij snel aan het zweten, dus toen heb ik haar in april geschoren. De paar koudere/nattere dagen heeft ze de ongevoerde deken weer op gehad.