[INFO] hoestende paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_

Re: [INFO] hoestende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:54

De mijne briest tegenwoordig ook veel tijdens het vernevelen

mayka1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:18

Ik heb vanmiddag de flexineb gekocht! Ik had er een gehuurd van de kliniek, maar die kan nu dus terug. :)

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:25

Ben even benieuwd; hoeveel hoesten jullie paarden? Staan ze in stilstand echt regelmatig te hoesten? Is het alleen met beweging? Of met eten? Één of twee kuchjes of echt meerdere malen hoesten (eventueel met tussenpauzes)? Noem maar op..

mayka1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:38

Isabelle98 schreef:
Ben even benieuwd; hoeveel hoesten jullie paarden? Staan ze in stilstand echt regelmatig te hoesten? Is het alleen met beweging? Of met eten? Één of twee kuchjes of echt meerdere malen hoesten (eventueel met tussenpauzes)? Noem maar op..

Bij mij is het 1of2 kuchjes bij aandraven. Één keer door me stalgenootjes opgevallen dat ie na een dolle 5 minuten ook een keer had gehoest, verder niet.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:49

Nu alleen nog af en toe na het rollen volgens mij(zie ik niet zo vaak, dus weet ik niet 100% zeker). En met het rijden weet ik nog even niet, aangezien ik al sinds eind zomer er naast loopt.

Maar die van mij had normaal rond deze periode wel dat ze met slobber eten ineens hoestbuien kreeg of soms gewoon in stilstand ook. Heel soms kon ze echt een half uur in zo'n hoestbui blijven hangen. Dat was echt heel zielig.

Of ik haar ooit helemaal hoestvrij ga krijgen (ohz en na het rollen), weet ik niet, maar als het alleen af en tie na het rollen is, vind ik het acceptabel. Ohz hoop ik wel dat het ok weg is

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 07:29

Isabelle98 schreef:

1-2 kuchjes met aandraven maar ook niet elke dag.. kan er echt geen pijl op trekken helaas..

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:21

Die van mij hoest ook veel op de weide. Na alle medicatie en Equisana zie ik helaas een paard dat op is. Daarom ook besloten om haar te laten gaan |(

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:49

Vraag.
Nu dus sinds gisteren gestart met flixotide in de flexineb.
Maar doen jullie dat nou als eerste of als laatste geven als je meer dingen verneveld?

Ik start nu met flixotide (8x) dan zoutoplossing en dan immunosan.

Of “spoel” ik dan de werking van de flixotide weg??

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:11

N_B_N schreef:
Die van mij hoest ook veel op de weide. Na alle medicatie en Equisana zie ik helaas een paard dat op is. Daarom ook besloten om haar te laten gaan |(

Had dit bericht even gemist.
Wat ontzettend naar en ons aller nachtmerrie.
Het punt dat we ze niet meer kunnen helpen.
Heel veel sterkte gewenst de komende tijd

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:35

N_B_N schreef:

Heel veel sterkte :(:)

Mijn jongen staat al een jaar op rust, 24/7 buiten en hoest de ene dag wat vaker dan de andere dag. Maar de laatste dagen hoor ik hem vaker. In de 2/3 uur dat ik er ben hoor ik hem rond de 5 a 10 keer hoesten.

Wij stomen het hooi met de haygain en ik zou heel graag de flexineb willen proberen.
Ik weet alleen niet of ik dat elke dag 2xpd kan gaan doen. Is dat écht noodzakelijk? Hoe doen jullie dit?

Ik heb verder al heel veel geprobeerd, niks lijkt te helpen. Prednisolon en respulmin kuur doet ook weinig tot niks.. :(

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:00

Ik doe flexineb 1x per dag (elke dag tot 2-3x per week. Afhankelijk van wat lukt en hoe ze er bij staat). Nu komt er best wat los, dus zit ik zo rond de 5-6x pw

Connie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:36

N_B_N schreef:

Wat verdrietig zeg. Wens je heel veel sterkte

Connie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:38

EdkingEnzo schreef:
N_B_N schreef:

Heel veel sterkte :(:)

Mijn jongen staat al een jaar op rust, 24/7 buiten en hoest de ene dag wat vaker dan de andere dag. Maar de laatste dagen hoor ik hem vaker. In de 2/3 uur dat ik er ben hoor ik hem rond de 5 a 10 keer hoesten.

Wij stomen het hooi met de haygain en ik zou heel graag de flexineb willen proberen.
Ik weet alleen niet of ik dat elke dag 2xpd kan gaan doen. Is dat écht noodzakelijk? Hoe doen jullie dit?

Ik heb verder al heel veel geprobeerd, niks lijkt te helpen. Prednisolon en respulmin kuur doet ook weinig tot niks.. :(

Wij vernevelen 1x per dag met zout. In de winter 3x per week. In maart begon hij weer te hoesten dus toen weer naar 1x per dag en nu weer hoestvrij.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:40

N_B_N schreef:

Sterkte!! Heel erg sneu! Verdrietig om te lezen dat ze ook echt op is door de luchtwegproblemen

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:45

N_B_N schreef:

Wat vreselijk.. heel veel sterkte :(:)

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 00:18

N_B_N schreef:

Wat erg zeg.. heel erg veel sterkte :knuffel:

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 07:19

N_B_N schreef:

AG das niet leuk, heel veel sterkte!!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 07:33

:(:) Veel sterkte NBN. Altijd heftig als je afscheid moet nemen en niets meer kan doen…

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 08:08

N_B_N schreef:

Wat een verdrietige beslissing, heel veel sterkte!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:01

Heel veel sterkte NBN. :knuffel:

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:37

Heel lief van jullie <3 28 maart zal ze rustig worden ingeslapen op stal waar haar vriendjes daarna ook nog afscheid kunnen nemen.
Ik heb alles geprobeerd en het voelt voor mij goed zo. Uit de balspoeling kwam een percentage van 55% wat 2 jaar geleden nog 5% was. Op de prednison die in de spier werd gespoten reageerde ze eigenlijk niet. Dat zegt voor mij genoeg. Ook deed ze niet meer haar gekke 5 minuten in de wei.
Voor mij is er dan 1 optie en dat is niet egoïstisch zijn want zij heeft mij ook alles gegeven <3

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 14:18

Dat klinkt als de goede beslissing....Heel veel sterkte!!

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 14:32

Bedankt!

Ik zou wel m’n Flexineb willen verhuren als iemand dat eens nodig heeft of zou willen proberen.

Dus mocht iemand dat willen mag altijd contact opgenomen worden. Hopelijk kan ik zo andere nog helpen.
Verkopen vind ik zonde, je weet maar nooit.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 15:57

Verhuren zou ik ook spannend vinden

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 16:59

Laura_ schreef:
Verhuren zou ik ook spannend vinden

Dat blijft het altijd. Maar ik wil graag geloven in de goedheid van een mens. Ik liep er ook tegenaan voordat ik hem kocht dat ik eigenlijk eerst had willen proberen