Canjer: De lange weg naar herstel !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Erna_

Re: Canjer: De lange weg naar herstel !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 10:29

Hier word ik weer helemaal blij van!
Goh, wat is hij een stuk opgeknapt in die korte tijd.
Fantastisch Haha!

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 10:35

wauw he, hij is echt al een heel stuk opgeknapt!!
hoop dat zijn lever ook snel beter gaat en zn voetjes willen genezen!
Moniek &alle andere mensen die helpen: petje af!!
echt super! en ik hoop van harte dat dyana zich er toch ook weer doorheen weet te slaan!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 10:39

ik ga in herhaling vallen, gezien bovenstaande berichten maarja, Canjers hoofd is idd super opgeknapt! Geweldig dat er in zo'n korte tijd zoveel vooruitgang is geboekt!
Nu de benen nog! Zal zeker veel tijd gaan kosten, maar ik heb er alle vertrouwen in met de goede zorg die hij krijgt bij jou, Moniek!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:11

Hij ziet er al een stuk beter uit, super! Ga zo door Moniek... denk alleen wel om jezelf hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:13

maramee schreef:
Ik heb de foto's gezien. Wow wat ziet dat eruit zeg. Ik hoop voor dit beestje dat het maar heel snel geneest, want het zijn akelige plekken.
Maar hoe kan het dat een bruine kwpn-er zwart witte sokken heeft?

Uhm.... Een bruin paard heeft van zichzelf zwarte onderbenen, stop daar witte aftekeningen bij en je hebt zwart-met-witte sokken.

Als je doelt op de hoeveelheid "behang": KWPN'ers hebben niet van nature zulke kale kootholtes hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:25

super dat het weer beter gaat

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:37

PVD !!! Wow, hij gaat snel vooruit, tenminste qua buik en die snoet !! WOW !! Echt super om te zien !!!

Die benen zien er niet lekker uit, kan het zo zijn dat, ik speculeer even, die benen zo blijven etteren omdat de lever minder werk kan doen, dus dat de afvalstoffen uit de open wonden uit zijn benen komen ?? Of is dat een hele domme gedachte ??? Want als dat het geval zou zijn, zou het eigenlijk helemaal niet zo 'slecht' zijn dat die benen er zo uit zien en open zijn.

Anyway, fijne up-date weer !!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:38

woow wat een verschil met z'n mondje en z'n buik , paardje begint er steeds beter uit te zien afgezien van z'n benen dan. maar weet zeker dat ook dit goed komt !!
volgens mij word het een onwijs lekker ding als hij is opgeknapt Haha!

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:42

Ziet er al een stuk beter uit! Zag het topic en ga het toch maar een beetje volgen. Ik ben namelijk heel benieuwd hoe het verder gaat Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:42

Nouks schreef:
maramee schreef:
Ik heb de foto's gezien. Wow wat ziet dat eruit zeg. Ik hoop voor dit beestje dat het maar heel snel geneest, want het zijn akelige plekken.
Maar hoe kan het dat een bruine kwpn-er zwart witte sokken heeft?

Uhm.... Een bruin paard heeft van zichzelf zwarte onderbenen, stop daar witte aftekeningen bij en je hebt zwart-met-witte sokken.

Als je doelt op de hoeveelheid "behang": KWPN'ers hebben niet van nature zulke kale kootholtes hoor Knipoog

je neemt me de woorden uit de mond..
Jongens, verwacht vandaag niet teveel update's , moniek heeft bezoek van een bokker.
Ik ben straks weg. En slimmerik.. nouja die blijft dan over Clown maar als moniek geen tijd heeft kan ze ook niets doorgeven. en aangezien dit paard niet echt per dag veranderd Lachen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:46

Even een vraagje, op de foto's zie ik 3 verschillende paarden lijkt het? De eerste heeft te lang behang voor het paard waarvan je het lijf ziet. En het veulen lijkt weer jonger en minder behaarde benen te hebben.
Zijn het voorbeeld foto's? Of is het alledrie Canjer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:48

Storm76 schreef:
Even een vraagje, op de foto's zie ik 3 verschillende paarden lijkt het? De eerste heeft te lang behang voor het paard waarvan je het lijf ziet. En het veulen lijkt weer jonger en minder behaarde benen te hebben.

Het veulen is een ander paard, das het veulen dat gister terug is gekomen uit de kliniek.

Wat betreft de been-foto's: die zijn van Canjer, en nogmaals: KWPN'ers hebben niet van zichzelf zulke kale kootholtes.....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:49

Storm76 schreef:

Zoals erbij staat : canjer
Canjer zijn benen zijn allemaal slecht, op de een wat meer haar dan op de andere.
Hier zijn geen andere paarden bij betrokken.

en de andere foto's = Dyana

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:51

Oke bedankt voor de antwoorden.
Op de lijffoto van Canjer lijkt hij redelijk kort in het haar te zitten (beetje volbloedtype) dus ik had weinig of geen behang verwacht. Vandaar mijn vraag.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:54

Storm76 schreef:
Op de lijffoto van Canjer lijkt hij redelijk kort in het haar te zitten (beetje volbloedtype) dus ik had weinig of geen behang verwacht. Vandaar mijn vraag.

Ik weet ook niet precies hoe dit zit, maar ik weet wel dat zijn manen loslieten, en zijn vacht als je even wreef kreeg je er ook af.
heb nooit aan de benen gezeten dus weet niet hoe het met die haren zit. maar hij heeft idd wel veel sok, maar ik denk dat het nu vertekend omdat de rest kaal en open is Lachen

vragen staat vrij toch Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:56

Storm76 schreef:

Toen ik mijn NRPS'er net kocht had 'ie ook zulke sokken. En reken maar dat 'ie een dun glanzend velletje had toen. Sokken gaan niet samen met de dikte van de vacht, maar zijn gewoon een natuurlijke bescherming tegen invloeden van buitenaf voor de kootholtes. Paarden die 24/7 (of gewoon veel) buiten staan of puur recreatiepaarden hebben ook vaak zulke sokken. Net als jonge paarden: voor de mooi hoef je ze er niet af te knippen, dus laat je ze vanuit functionele overwegingen gewoon lang.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:56

Dat zal het zijn ja, arm diertje dat zelfs zijn vacht loslaat.
Ik heb echt bewondering voor jullie werk! Canjers zijn jullie!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:58

Storm76 schreef:
Dat zal het zijn ja, arm diertje dat zelfs zijn vacht loslaat.
Ik heb echt bewondering voor jullie werk! Canjers zijn jullie!

haar is overbodig, neemt alleen maar energie.. dus dat laat los..
oh ik bedacht me iets Haha! meestal worden benen van kwpn-ers geschoren, is dat niet de reden dat jij geen kwpn-ers met sokken kent o.i.d ? Lachen
zo niet, dan heb je iig je uitleg gehad Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:58

Zanda heeft ook best flinke sokken.
Terwijl zijn haren ook gewoon dun en glanzend zijn Lachen
Dus dat heeft idd niet veel met elkaar te maken Lachen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:02

Ik heb 3 paarden gehad, 2 daarvan hadden gladde benen (NRPS en Hannoveraan), hoefde ik niet te scheren, 1 had wel flinke sokken, maar ook een flinke vacht, beetje een gelderstype. Foto's van alledrie in mijn profiel.
Het huidige paardje wat ik rij (ook NRPS paardje) heeft ook nagenoeg geen behang.
Het toetje van Canjer zag er ook vrij chique uit, dus ik ging er een beetje vanuit dat hij ook weinig bahang zou hebben, maar verkeerde gedacht van mij dus Lachen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:03

En doordat zijn benen opgezet zijn, lijkt het een beetje op het pootje van een tinker oid. Maar dat zal wel door alle wonden komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:04

Mijn paard had ook zulke benen toen 'ie Einschuss had idd... Zat gewoon dusdanig veel pus onder dat er geen bot meer te voelen was zo ongeveer...

Vandaar ook misschien dat ik er niet raar van opkijk Knipoog

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:06

he he eindelijk het ''canjer '' topic gevonden .
na 25 pagina s doorgeploegd tehebben toch mooie update foto s gezien .
zijn hoofd en lichaam zien er super uit , een heel groot verschil !

zijn kootholtes zijn een ander verhaal ,het ziet er naar uit dat al zijn haar eraf gaat Huilen

verder heb ik zelf goede ervaringen gehad door kwark op ontstekingen en zwellingen te
smeren.of dit op zo open plekken gaat weet ik helaas niet .

STERKTE ga zo door , hij is op de goede weg Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:10

Over honing heb ik inmiddels mooie dingen gehoord mbt ontstekingsweefsel maar je kunt er toch niet van alles in gaan smeren?

Ik hoop dat De Groene Os iets kan betekenen; wonden schoonhouden lijkt me een goed plan, maar pus, vocht, etc, moet wel de kans krijgen eruit te kunnen komen..

Ook zou het misschien hygienischer zijn als het dier volledig buiten kan lopen of is het daar te zwak voor? (Sorry, heb niet alle pagina's gelezen, gaat zo snel)..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:15

detour schreef:
Ook zou het misschien hygienischer zijn als het dier volledig buiten kan lopen of is het daar te zwak voor? (Sorry, heb niet alle pagina's gelezen, gaat zo snel)..

Ik weet niet of het mok is of schade door een fototoxische plant. In het laatste geval moet zonlicht vermeden worden...