Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:22

Hobbel rustig even naar je paardjes Knipoog

Citaat:
om te kijken of de spieren inderdaad zijn vergroeid met kraakbeen.

En mocht dit zo zijn of wat anders geks, is er dan een behandeling mogelijk?

Niets mis met tanden en kiezen, waarschijnlijk ook niet met de tong, wel een scheur in de kaak maar waarbij dan weer niet duidelijk is waarom hij zijn mond niet open kan doen, mmm prakkedenk met je mee wat de reden dan zou kunnen zijn.

Sommige knippen de hoofdharen onder de kaak en rondom de mond, maar er zijn er ook die het weg halen met een aansteker ofzo.
Als je ze wegbrand zie je meestal nog wel even wat verschroeide krulletjes zitten, maar dan heb je het alleen over de haren.
Wat ik me afvraag, als je praat over brandwonden op de huid zelf, komen haren dan nog wel terug?
Als dat niet gebeurt, lijkt het me niet dat dit brandwonden zijn, omdat hij zijn sprieten er nog heeft zitten.(tenminste, dat denk ik te zien op de foto)
Dat lijkt me tevens ook weer een opluchting dan, want je moet er toch niet aan denken dat de schade waar je naar kijkt door een vlammetje is ontstaan zeg. Kippevel als ik er al aan denk.

Mischien dat er hier iemand ervaring heeft met een brandwond bij het paard en het wel of niet terug groeien van de haren?

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:35

Nou, het is wel een vechtertje!!
Die plekken op het hoofd zien er vreemd uit... het LIJKT misschien op een brandwond, maar ik vind het wel erg ''lokaal''... het kan ook zwerende huid zijn, natuurlijk.

Ik hoop positieve updates te mogen lezen!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:44

jeetje eenmalig wat een doorzetters zijn jullie samen!!!!

Geweldig zoals jij dit paard een kans geeft.

Voor de wonden waar dan ook raad ik je de wondspray van de SIlverlinde aan.
Deze is bact dodend, licht verdovend, en zorgt voor een nieuwe celaanmaak van de huid.

Heb echt hele goeie ervaring ermee en is op basis van essentiele olie. Ik snap dat je doodgegooid wordt met middelen en adviezen, maar wilde het je toch niet onthouden.

Heel veel succes!! voor jullie beide

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:49

Misschien als je zijn mond moet spoelen , zou je misschien een zakje kammille thee in het water kunnen doen en hier dan zijn mond kunnen spoelen.werkt zuiverend. Natuurlijk ook van mij veel sterkte, fijn dat hij nu in ieder geval weet dat niet ieder mens gemeen hoeft te zijn .

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:49

Wat een vechter is dat paard zeg! Ik hoop dat hij gauw opknapt!

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:01

Ik heb inmiddels met de kliniek afgesproken dat ik wel mag vermelden welke hun zijn. Dit om nogmaals te verduidelijken dat eventuele donaties niet in mijn eigen zak zouden verdwijnen.

Hij staat op dit moment onder behandeling bij *** Nu is het niet de bedoeling dat er massaal gebeld wordt. Ze weten dat ik dit vermeld op bokt. Heb uiteraard eerst om toestemming gevraagd.
Het leek hun het beste dat ik of iemand anders, dan lijkt me een moderator het beste (heb er al 1 in mijn gedachte Nagelbijten / Gniffelen ) die dit zou willen doen, een rekening voor Canjer zou openen.

Ik hoop dat er verder nu geaccepteerd wordt dat ik niet voor niets via een SA werk. Dit is in het belang van Canjer!!

Brinta voeren gaat steeds beter, senioren staat in de week.

Zoals het nu in de planning staat wordt er maandag of dinsdag een scan gemaakt, en waarschijnlijk loopt het wel op een operatie uit.
Laatst bijgewerkt door Eline op 16-07-08 18:07, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam kliniek is op verzoek van kliniek verwijderd.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:02

Misschien heb ik er over heen gelezen, maar zitten zijn kaakgewrichten wel goed in de kom?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:22

Oe een operatie..Hopen dat ie dat red en dat ie er zo goed mogelijk uit komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:47

Nou _eenmalig_ je laatste post klinkt wel een beetje als een oproep om vooral te storten. Iedereen moet natuurlijk voor zich weten of hij/zij wel of geen bijdrage wil doen, maar er staat verder niks tegenover dan misschien een onbekend paard (van een bokker die anoniemm wil blijven) dat ervan opknapt? Als reality-check is het misschien wel even aardig om bij stil te staan, waarmee ik overigens geen afbreuk wil doen aan alle goede bedoelingen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:49

Pfff, echt respect voor wat je voor hem over hebt hoor. Ik hoop echt dat hij er weer bovenop komt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:07

Lovely schreef:
Nou _eenmalig_ je laatste post klinkt wel een beetje als een oproep om vooral te storten. Iedereen moet natuurlijk voor zich weten of hij/zij wel of geen bijdrage wil doen, maar er staat verder niks tegenover dan misschien een onbekend paard (van een bokker die anoniemm wil blijven) dat ervan opknapt? Als reality-check is het misschien wel even aardig om bij stil te staan, waarmee ik overigens geen afbreuk wil doen aan alle goede bedoelingen.

Moet er tegenover alles iets staan dan? Dat vind ik een beetje vreemde opmerking.

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:10

Heel erg veel respect.
Ik zal een kaarsje voor jullie branden, en blijf hard voor jullie duimen dat het goed mag komen!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:11

Ik heb vorig jaar een open been gehad. Twee hele grote gaten er in door necrose (afgestorven weefsel).
Dit kwam doordat ik met mijn been onder de marathonwagen ben beland in een hindernis.

Ik heb toen speciale groene watten met algen er in, in die gaten moeten stoppen. Deze watten werden vloeibaar, gel-achtig door het wondvocht. Dit gaf een hele snelle genezing en teruggroeien van gezond weefsel.

Ik heb nog een paar dozen van die wattenslierten staan. Die zijn hartstikke duur. Wellicht kun je de wonden van dit paard er mee behandelen.
Overleg het eens met de kliniek. Ik heb er een geit met een wond ook mee behandeld, met goed resultaat.
Indien de kliniek denkt dat het wat zou kunnen zijn, wil ik het wel naar de kliniek opsturen.
Ik hoor het wel.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:15

Klopt, ik ken ze. Een bejaarde tante van mij heeft ze ook op een gat in haar rug gehad.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:18

Lovely schreef:

Beetje rare post.. Mensen gaven in dit topic aan dat ze willen doneren en de TS zorgt er alleen voor dat dit in goede banen gaat.
Ze dwingt niemand om geld te storten en is volgens mij ook niet zelf met het idee gekomen.

TS petje af dat je dit doet! Hopelijk komt het helemaal goed..
Weet niet of deze tip al is geweest maar open wonden insmeren met honing en dan verband aanbrengen schijnt erg goed te helpen! Succes ermee en ik blijf dit topic volgen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:23

de wonden worden al met zalf met honing behandeld Lachen

die watten zouden misschien wel iets kunnen zijn voor zijn benen! aardig dat je ze aanbied!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:31

draaakje schreef:
de wonden worden al met zalf met honing behandeld Lachen

die watten zouden misschien wel iets kunnen zijn voor zijn benen! aardig dat je ze aanbied!

Heel mooi Lachen heb ik in het topic zelf denk ik overheen gelezen Bloos

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 16:32

Lovely schreef:

Nee hoor lovely, absoluut niet.
Maar heb inmidels bijna 70 pb's binnen en voordat alles door elkaar heen gaat lopen of er andere dingen gespeculeerd gaan worden leek het me verstandiger om het toch maar in het topic te vermelden zoals je hebt kunnen lezen.
Ook om juist argwaan tegen te houden heb ik de naam van de behandelende kliniek genoemt.

Misschien is je de reden waarom ik het zo doe ontgaan, maar staat toch duidelijk vermeld in het topic. Haha!

Gelukkig bestaan er nog een hoop mensen die niet alleen maar "voor wat hoort wat" zijn en denken.
Ik doe dit volledig uit vrije wil, uit liefde voor het paard. Het enigste wat ik er voor terug wil is een blij gezond paard, waarbij blijkt dat alle moeite van mij en alle steun van de bokkers niet voor niets is geweest.

Komt er meer uit voort, ja dan ben ik daar blij mee. Ik zou liegen als ik zeg dat me dat niets uitmaakt.
En ik ben er zelf niet over begonnen daar het mijn hele insteek niet is geweest, zelfs die gedachten niet heb gehad. Ik wilde hulp en advies, en alle adviezen die ik heb gekregen, kleine en grote, werpen nu gelukkig zijn vruchten af.
Daarnaast stimuleren alle "hart onder de riempjes" me enorm.
Nogmaals mijn dank daarvoor!

Terug naar Canjer:

De senioren slobber heb ik naar binnen kunnen krijgen. Wel enorm moeilijk daar het niet makkelijk door de spuit heen gaat. Maar goed, ik zie het wel weer als een enorme stap vooruit!

Nogmaals bedankt!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:34

polly2 schreef:
Ik heb vorig jaar een open been gehad. Twee hele grote gaten er in door necrose (afgestorven weefsel).
Dit kwam doordat ik met mijn been onder de marathonwagen ben beland in een hindernis.

Ik heb toen speciale groene watten met algen er in, in die gaten moeten stoppen. Deze watten werden vloeibaar, gel-achtig door het wondvocht. Dit gaf een hele snelle genezing en teruggroeien van gezond weefsel.

Ik heb nog een paar dozen van die wattenslierten staan. Die zijn hartstikke duur. Wellicht kun je de wonden van dit paard er mee behandelen.
Overleg het eens met de kliniek. Ik heb er een geit met een wond ook mee behandeld, met goed resultaat.
Indien de kliniek denkt dat het wat zou kunnen zijn, wil ik het wel naar de kliniek opsturen.
Ik hoor het wel.

Wil je hier nog iets mee eenmalig????

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:36

Tof man dat je ze aan bied Haha!

ik zal ook even diep in het buideltje graven voor canjer

trouwens, mis een hele hele heeeeeeeeeeeeele domme vraag Bloos Bloos Maar hoe spreek je het uit, ben zo dislextys als maar zijn kan...en vraag me of of je het als sanjer of kanjer uit spreekt, of nog iets heel anders... iemand die me even kan helpen?

k denk dat _eenmalig_ nu niet leest... Canjer voeren? ze reageerd er vast wel op.

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 16:37

Polly, ik zal het vanavond met de DA overleggen! Klinkt wel heel erg goed!

Je spreekt het uit als kanjer!! Bloos

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:38

_eenmalig_ schreef:
Terug naar Canjer:

De senioren slobber heb ik naar binnen kunnen krijgen. Wel enorm moeilijk daar het niet makkelijk door de spuit heen gaat. Maar goed, ik zie het wel weer als een enorme stap vooruit!

Nogmaals bedankt!

wat voor spuit heb je/gebruik je... is het niet mogelijk om een iets dikkere slang te gebruiken of er nog een beetje water extra bij te doen? vond hij het lekker?

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:42

Volgens de nederlandse regels wordt een C voor een A uitgesproken als een K. Dus zal het uit te spreken zijn als Kanjer.
Correct me if I'm wrong Lachen

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:46

Ze zei idd dat je het uit spreekt als Kanjer Lachen wat maf die regel hebben ze me nooit geleerd, DANKU nu weet ik het vast ook bij een helehoop andere worden Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! zullen we maar weer on topic Tong uitsteken

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:50

Lieve eenmalig!!!
Als eerste:super super super wat je doet voor Canjer. Ik heb al een hele hoop goede tips gelezen.Die van Kiwiko vind ik geweldig(brinta)Je schrijft dat Canjer zo'n jeuk heeft aan zijn hoofd(ik weet het:genezing kriebelt als een gek)en hij verwondt zich daardoor natuurlijk extra ??? Zo'n pas genezen velletje kan ook niets hebben en de huid die nu nog zo kwetsbaar is, gaat dan ook eerder kapot. Ik heb kindjes met allerlei huidproblemen en zij hebben speciale medicijnen voor de jeuk.Kinderen die waterpokken hebben(jeuk jeuk jeuk)worden ook ingesmeerd/bepoederd met ...sjips,ik ben de naam kwijt Bloos .Ga vlug even zoeken hoor, misschien kun je in overleg met de dierenarts wel iets geven daarvoor,dikke knuffel voor Canjer en voor jou: Go jij! Go jij! Groetjes Linda

voor de jeuk:mentholpoeder of speciale lotion bij de apotheek(hielp bij mijn kindjes enorm,misschien vind de dierenarts het wel wat)Anders zou je eens kunnen informeren bij de da naar schudmengsel(lotio alba) of zinkoxidesmeersel)Dit is dus hartstikke goed tegen jeuk,welliswaar is het mij alleen bekend bij gebruik bij mensen,maar hopelijk het proberen waard.Jeuk is vaak moeilijker te verdragen als pijn, is mijn bescheiden mening,heeeeeeeeeeeel veel succes samen !!!
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 12-07-08 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt