Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anjatjeuh schreef:Zo meteen dressuurles... Die heel belangrijk is, want wat mn lesgever zegt over het hoofdschudden dat nu opeens terug is, zal voor een groot deel meebepalen of Ushi verkocht (terug naar vorige eigenares) wordt of niet.
Anjatjeuh schreef:Les ging niet goed, Ushi was gewoon echt levensgevaarlijk zoals ze deed.Mn lesgever zat ook met de handen in de haren en wist niet wat doen, en als hij het niet weet, weet niemand het.
Dus heb ik de enorm moeilijke beslissing genomen om haar terug te verkopen aan haar vorige eigenares.
Ik ga kapot aan het piekeren en word altijd gefrustreerder omdat het soms zo geweldig gaat, en ze dan ineens weer zonder verklaring begint te schudden. En dit is natuurlijk ook niet leuk voor Ushi, een baasje dat altijd gefrustreerd en boos gaat rijden met haar. Dus hoop ik dat ik met deze keuze het beste doen voor ons beide, zodat ik verder kan met een paard waarmee ik niet om de paar maanden ineens weer bij nul moet beginnen, en waarvan ik niet nachten wakkerlig of avonden over zit te wenen. En Ushi bij een geweldig baasje, dat niet gefrustreerd raakt wanneer ze een keer niet fatsoenlijk op haar kan rijden door het schudden.
De vorige eigenares is me altijd enorm blijven helpen en opvolgen, en heeft daarom aangeboden om haar terug te nemen. Zij heeft nog 3 paarden en een pony, en heel veel weide, dus Ushi kan gewoon lekker gaan grasmaaien en wanneer ze niet schud (als dat nog gaat voorkomen) misschien nog wat wandelen of dressuren. Omdat ze echter nog 2 andere rijpaarden heeft, is het geen ramp als ze niet met Ushi kan rijden.
Het is de enige plek waar ik Ushi ooit met een gerust hart naartoe zou durven doen, en het is bovendien niet zo enorm verweg, dus ik zal ook nog wel af en toe op bezoek kunnen gaan en zoizo wel regelmatig foto's of verhaaltjes te horen krijgen van mn lieverd.
Ookal is het enorm pijnlijk (kijk momenteel door spleetjes, mn ogen zijn enorm opgezwollen door al het wenen), ik weet dat dit de beste beslissing is voor ons alletwee.
beantsje schreef:>>>knip>>>
Ik heb vandaag een buitenrit gemaakt. We zijn om ongeveer 20.45 begonnen, toen de zon nog niet onder was. Het eerste kwartier ging het echt heel slecht, daarna ging het een stuk beter. Soms zelfs een paar minuten zonder knikje. Ze proest wel veel.
Ik krijg steeds meer de indruk dat het psychisch is, een overblijfsel van de oren. Nou, ik hoop natuurlijk dat het opknapt, maar zo kan ik er desnoods mee leven.
Takkel schreef:Het rijden ging gisteren weer voor geen meter. Het begon al toen ik mijn neusriem vast wilde maken. Constant zwiepte dat hoofd alle kanten op. Vind het wel sneu. Kan er zo weinig aan doen.
Hopelijk krijg ik snel de net relief binnen
Kijken of dat helpt.
Takkel schreef:Het rijden ging gisteren weer voor geen meter. Het begon al toen ik mijn neusriem vast wilde maken. Constant zwiepte dat hoofd alle kanten op. Vind het wel sneu. Kan er zo weinig aan doen.
Hopelijk krijg ik snel de net relief binnen
Kijken of dat helpt.
Narco schreef:
Ik hoop ook voor je dat het netje uitkomst biedt!!
Waarom rijdt je niet zonder neusriem. Ik heb ze allebei (neus +sperriem) jaren geleden al afgedaan!
Narco schreef:beantsje schreef:>>>knip>>>
Ik heb vandaag een buitenrit gemaakt. We zijn om ongeveer 20.45 begonnen, toen de zon nog niet onder was. Het eerste kwartier ging het echt heel slecht, daarna ging het een stuk beter. Soms zelfs een paar minuten zonder knikje. Ze proest wel veel.
Ik krijg steeds meer de indruk dat het psychisch is, een overblijfsel van de oren. Nou, ik hoop natuurlijk dat het opknapt, maar zo kan ik er desnoods mee leven.
Misschien een rare vraag maar wat bedoel je met 'maar zo kan ik er desnoods mee leven'.
ellepel schreef:voor de doehet zelvers onder ons:
bij de xenos hebben ze pollengaa te koop voor maar 2 euro.
zelf even wat maken met klitteband kan natuurlijk ook
beantsje schreef:>>>knip>>>
Nou, ik hoop natuurlijk dat het opknapt, maar zo kan ik er desnoods mee leven.
Misschien een rare vraag maar wat bedoel je met 'maar zo kan ik er desnoods mee leven'.