[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:02

Maat maakt niet uit!
Als het knoopje/kraaltje maar tussen de neusgaten bengelt.
Dat kun je dus zelf op de juiste maat maken.

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:08

Nee, bedoel van de net relief...

Anjatjeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 17:57

Zo meteen dressuurles... Die heel belangrijk is, want wat mn lesgever zegt over het hoofdschudden dat nu opeens terug is, zal voor een groot deel meebepalen of Ushi verkocht (terug naar vorige eigenares) wordt of niet.

Renza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:34

En hoe is het gegaan ?

Onassa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:51

Anjatjeuh schreef:
Zo meteen dressuurles... Die heel belangrijk is, want wat mn lesgever zegt over het hoofdschudden dat nu opeens terug is, zal voor een groot deel meebepalen of Ushi verkocht (terug naar vorige eigenares) wordt of niet.

En wat gaat de vorige eigenaresse er dan mee doen?

Anjatjeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 00:12

Les ging niet goed, Ushi was gewoon echt levensgevaarlijk zoals ze deed. Mn lesgever zat ook met de handen in de haren en wist niet wat doen, en als hij het niet weet, weet niemand het.

Dus heb ik de enorm moeilijke beslissing genomen om haar terug te verkopen aan haar vorige eigenares.
Ik ga kapot aan het piekeren en word altijd gefrustreerder omdat het soms zo geweldig gaat, en ze dan ineens weer zonder verklaring begint te schudden. En dit is natuurlijk ook niet leuk voor Ushi, een baasje dat altijd gefrustreerd en boos gaat rijden met haar. Dus hoop ik dat ik met deze keuze het beste doen voor ons beide, zodat ik verder kan met een paard waarmee ik niet om de paar maanden ineens weer bij nul moet beginnen, en waarvan ik niet nachten wakkerlig of avonden over zit te wenen. En Ushi bij een geweldig baasje, dat niet gefrustreerd raakt wanneer ze een keer niet fatsoenlijk op haar kan rijden door het schudden.

De vorige eigenares is me altijd enorm blijven helpen en opvolgen, en heeft daarom aangeboden om haar terug te nemen. Zij heeft nog 3 paarden en een pony, en heel veel weide, dus Ushi kan gewoon lekker gaan grasmaaien en wanneer ze niet schud (als dat nog gaat voorkomen) misschien nog wat wandelen of dressuren. Omdat ze echter nog 2 andere rijpaarden heeft, is het geen ramp als ze niet met Ushi kan rijden.
Het is de enige plek waar ik Ushi ooit met een gerust hart naartoe zou durven doen, en het is bovendien niet zo enorm verweg, dus ik zal ook nog wel af en toe op bezoek kunnen gaan en zoizo wel regelmatig foto's of verhaaltjes te horen krijgen van mn lieverd.

Ookal is het enorm pijnlijk (kijk momenteel door spleetjes, mn ogen zijn enorm opgezwollen door al het wenen), ik weet dat dit de beste beslissing is voor ons alletwee.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:35

vind het heel jammer voor je,maar wel weer fijn dat ushi wel een fijne plek straks heeft waar ze staan kan..

Renza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:28

Sterkte ermee
Het is wel heel rot voor je, maar als ik het zo lees heb je wel een goede keus gemaakt, denk dat Ushi het daar wel fijn zal krijgen.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:32

Sneu voor je. Gelukkig kan ze terug naar de vorige eigenaar

WIj zijn nu een week bezig met de homeopatische druppels. EN het kan natuurlijk inbeelding zijn maar ik heb het idee dat het schudden al minder wordt. Tenminste die korte knikjes die hij veel maakt.
HIj gooit zijn hoofd nog wel eens de lucht in, maar dat is ook vaak rijtechnisch. Niet voorwaarts genoeg ed.
Maar ik heb dus goede hoop dat de druppels aanslaan!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:53

Echt heel vervelend Anja, maar als het zo moeilijk en gevaarlijk gaat worden, dan denk ik dat je de juiste beslissing neemt.
denk ook dat het voor Ushi dan beter is om dan lekker rustig op de wei te kunnen lopen.
Heel veel sterkte en houd in je koppie dat dit dan voor jullie beiden de beste oplossing is!

Theraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:55

Ik heb mijn pony aan huis en er stond een pony bij ons die het ook had. De eigenaar heeft ook vanalles geprobeert, maar niets helpte 'echt'!! Totdat ze een masker heeft gekocht en aan het netje wat voor zijn neus zit een randje klittenband heeft gemaakt waar ze dan weer ander gaas (gwoon van de xenos ) en dat weer onder de neusriem stopte of ergens anders aan vast maakte... een hoop gedoe, maar die pony deed met rijden bijna niets meer!! (in de wei kan dat natuurlijk niet.. gaat een beetje lastig met eten..

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:48

Anjatjeuh schreef:
Les ging niet goed, Ushi was gewoon echt levensgevaarlijk zoals ze deed. Mn lesgever zat ook met de handen in de haren en wist niet wat doen, en als hij het niet weet, weet niemand het.

Dus heb ik de enorm moeilijke beslissing genomen om haar terug te verkopen aan haar vorige eigenares.
Ik ga kapot aan het piekeren en word altijd gefrustreerder omdat het soms zo geweldig gaat, en ze dan ineens weer zonder verklaring begint te schudden. En dit is natuurlijk ook niet leuk voor Ushi, een baasje dat altijd gefrustreerd en boos gaat rijden met haar. Dus hoop ik dat ik met deze keuze het beste doen voor ons beide, zodat ik verder kan met een paard waarmee ik niet om de paar maanden ineens weer bij nul moet beginnen, en waarvan ik niet nachten wakkerlig of avonden over zit te wenen. En Ushi bij een geweldig baasje, dat niet gefrustreerd raakt wanneer ze een keer niet fatsoenlijk op haar kan rijden door het schudden.

De vorige eigenares is me altijd enorm blijven helpen en opvolgen, en heeft daarom aangeboden om haar terug te nemen. Zij heeft nog 3 paarden en een pony, en heel veel weide, dus Ushi kan gewoon lekker gaan grasmaaien en wanneer ze niet schud (als dat nog gaat voorkomen) misschien nog wat wandelen of dressuren. Omdat ze echter nog 2 andere rijpaarden heeft, is het geen ramp als ze niet met Ushi kan rijden.
Het is de enige plek waar ik Ushi ooit met een gerust hart naartoe zou durven doen, en het is bovendien niet zo enorm verweg, dus ik zal ook nog wel af en toe op bezoek kunnen gaan en zoizo wel regelmatig foto's of verhaaltjes te horen krijgen van mn lieverd.

Ookal is het enorm pijnlijk (kijk momenteel door spleetjes, mn ogen zijn enorm opgezwollen door al het wenen), ik weet dat dit de beste beslissing is voor ons alletwee.

Wat een verdriet! Je hebt een ontzettend moeilijke beslissing moeten nemen maar ze komt toch hardstikke goed terecht als ik dit lees. En je kunt haar regelmatig bezoeken! Sterkte ermee!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:56

Heel erg voor je, Anja, ik leef met je mee! Ik denk idd dat je niet anders kunt....

Ik heb vandaag een buitenrit gemaakt. We zijn om ongeveer 20.45 begonnen, toen de zon nog niet onder was. Het eerste kwartier ging het echt heel slecht, daarna ging het een stuk beter. Soms zelfs een paar minuten zonder knikje. Ze proest wel veel.
Ik krijg steeds meer de indruk dat het psychisch is, een overblijfsel van de oren. Nou, ik hoop natuurlijk dat het opknapt, maar zo kan ik er desnoods mee leven.

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:44

beantsje schreef:
>>>knip>>>
Ik heb vandaag een buitenrit gemaakt. We zijn om ongeveer 20.45 begonnen, toen de zon nog niet onder was. Het eerste kwartier ging het echt heel slecht, daarna ging het een stuk beter. Soms zelfs een paar minuten zonder knikje. Ze proest wel veel.
Ik krijg steeds meer de indruk dat het psychisch is, een overblijfsel van de oren. Nou, ik hoop natuurlijk dat het opknapt, maar zo kan ik er desnoods mee leven.

Misschien een rare vraag maar wat bedoel je met 'maar zo kan ik er desnoods mee leven'.

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:53

Het rijden ging gisteren weer voor geen meter. Het begon al toen ik mijn neusriem vast wilde maken. Constant zwiepte dat hoofd alle kanten op. Vind het wel sneu. Kan er zo weinig aan doen.
Hopelijk krijg ik snel de net relief binnen
Kijken of dat helpt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 11:58

Takkel schreef:
Het rijden ging gisteren weer voor geen meter. Het begon al toen ik mijn neusriem vast wilde maken. Constant zwiepte dat hoofd alle kanten op. Vind het wel sneu. Kan er zo weinig aan doen.
Kijken of dat helpt.

Alles gaat snel met de pc tegenwoordig
Dus...waarschijnlijk zul je de netjes morgen binnen hebben!
Heel veel succes ermee!

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:19

Dank je wel alvast! Ik hoop echt dat het werkt! Maar dat krijgen jullie natuurlijk wel te horen

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:19

Takkel schreef:
Kijken of dat helpt.

Ik hoop ook voor je dat het netje uitkomst biedt!!

Waarom rijdt je niet zonder neusriem. Ik heb ze allebei (neus +sperriem) jaren geleden al afgedaan!

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:28

Sterkte met je beslissing Anja. Ondanks dat je weet dat het beter is, is het nog niet makkelijk.

Met Olivia ging het gister niet goed. Heb les gehad en het was duidelijk iets teveel. Ben na een half uurtje gestopt. Ze liep tussen het schudden door echt fantastisch en op de momenten dat het dus goed ging, zat ik beter, ontspande ik beter en schudde zij minder. Mijn lesgeefster is van mening dat het een combinatie kan zijn tussen rijtechnisch en allergie en raad me wel aan gewoon door te rijden. (wat ik dus ook maar blijf doen)

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:44

Narco schreef:

Ik hoop ook voor je dat het netje uitkomst biedt!!

Waarom rijdt je niet zonder neusriem. Ik heb ze allebei (neus +sperriem) jaren geleden al afgedaan!

Kan ik ook nog proberen inderdaad! Ga eerst kijken of het netje een uitkomst biedt...

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:51

Narco schreef:
beantsje schreef:
>>>knip>>>

Misschien een rare vraag maar wat bedoel je met 'maar zo kan ik er desnoods mee leven'.

Nou, dat ik er niet over denk om haar weg te doen, als het zo blijft zoals het is. Als ze niet meer te rijden zou zijn, zou ik toch echt na moeten denken.
Mijn man en ik hebben allebei een paard om samen te rijden. Als Aileen echt niet meer te rijden zou zijn, kan dat dus niet. Dan zou ik op zoek gaan naar een ander paard. Maar een derde paard van 175 euro stalling + alle overige kosten is echt niet op te brengen.
Gelukkig hoef ik daar nog niet aan te denken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:35

voor de doehet zelvers onder ons:

bij de xenos hebben ze pollengaa te koop voor maar 2 euro.
zelf even wat maken met klitteband kan natuurlijk ook

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:30

ellepel schreef:
voor de doehet zelvers onder ons:

bij de xenos hebben ze pollengaa te koop voor maar 2 euro.
zelf even wat maken met klitteband kan natuurlijk ook

Aha! Voor 50 euro kun je aardig wat netjes maken lijkt mij
Belachelijk eigenlijk dat die netjes zo duur zijn!

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:37

beantsje schreef:
>>>knip>>>
Nou, ik hoop natuurlijk dat het opknapt, maar zo kan ik er desnoods mee leven.

Nou, dat ik er niet over denk om haar weg te doen, als het zo blijft zoals het is. Als ze niet meer te rijden zou zijn, zou ik toch echt na moeten denken.
Mijn man en ik hebben allebei een paard om samen te rijden. Als Aileen echt niet meer te rijden zou zijn, kan dat dus niet. Dan zou ik op zoek gaan naar een ander paard. Maar een derde paard van 175 euro stalling + alle overige kosten is echt niet op te brengen.
Gelukkig hoef ik daar nog niet aan te denken.
[/quote]

Ik had dit antwoord verwacht! Vraag je je dan misschien ook af waar zo'n paardje terecht komt die niet meer te rijden is door het 'schudden'. (Volgens mij dwaal ik nu van het topic af maar wil toch nog even weten hoe je er over denkt!)
Ik neem aan dat je paardje toch wel wat meer is dan alleen een dier om op te zitten/rijden?!

Ik val je niet aan hoor maar ik krijg hier wel een naar gevoel bij!

irmalouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:36

Wat een goeie tip over dat gaas bij de Xenos, ga daar is snel naar toe om het te halen is het proberen waard, ik moet wel zeggen dat ik de netrelief al zo'n 3 jaar geleden gekocht heb (toen nog 45 euro, ook duur) maar ik heb nu de derde in gebruik, dus heb er wel lang mee gedaan.
Maar ik ga het zeker met het Xenos gaas proberen.