Gadverdamme ik vind dit zo oneerlijk. Je doet echt alles er aan om hem goed te krijgen en nu dit. Ik wens je ontzettend veel geluk om dit weer te boven te komen met hem, mijn duimen draaien!!!!
Oohhh neeeee Wat een rottige update. Bah bah en nog eens bah. Je krijgt wel heel wat op je bordje. Begint het 1 een beetje te verbeteren komt het volgende weer op je bordje. Dat hebben jullie zo niet verdiend dit.
GUSTIxBILL
Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-23 19:28
Foto’s zijn nog niet binnen Wel overleg gehad met zijn arts al. Hij blijft voorlopig daar tot we mijn smid gecontacteerd krijgen (geweldige smid in kunnen, maar een ramp om te bereiken). En dan smid zo spoedig mogelijk thuis krijgen zodat hij ook naar huis kan en op de ijzers kan. Of smid zo spoedig mogelijk bij Tom krijgen.
1. Dit vanwege dat ik zoveel ellende heb gehad met smeden en mijn smid hem kent en zijn voet stand kent (vervanger van mijn smid, toen mijn smid zijn veulen gestorven is in een brand, heeft heeft het klaar gekregen om hem maar 4 raakpunten met de grond te laten hebben…). En dat nog losstaande van zijn extreem losse achterbenen die nu toch wel langzaam boven beginnen te komen. 2. Hij nu speciale koelingpads eronder heeft waarmee hij niet buiten in de regen mag => langere boxrust. Dit tot er andere ijzers onder zitten. 3. Ik heb 3 plaatsen gevonden waar ze paard vriendelijk zijn, boxrust mogelijk is en ze het risico met hem willen nemen. Echter vind ik het met zijn transport angst en stress reactie niet fair zo vaak te verplaatsen en extra stress te bezorgen op zo korte termijn. Want zodra ijzers eronder staan mag hij terug wei/paddock op.
De kanteling is alleen links voor, zij zijn eigenlijk zeker dat dit komt door het ontlasten van links achter. Is ook geen verzakking te zien, het is geen acute bevangenheid, maar chronisch door foutieve belasting en medicatie (zoals nikkel volgens mij al eerder in het topic interessante links over gepost had. En wat we al hadden proberen te voorkomen door hem toch de wei op te gooien). Met speciaal beslag zou hij er geen last van hebben en zou het eventueel zelfs terug te draaien kunnen zijn. Of op zijn minst volledig pijnvrij te krijgen zijn. Al ik het toch niet vertrouw raad ze me wel aan eventueel elke 6 weken foto’s te laten maken. Dat was zowiezo mijn plan, en mijn smid werkt niet zonder foto’s in dit soort gevallen.
Tevens krijgt hij maand lang aspirine en kuur van minimum week, liefst 10 dagen inflacam.
Vandaag nog maals cranio en shiatsu geprobeerd (staat terug in de stal waar hij origineel stond). Dit keer stond hij te slapen en kauwde hij continu af. Ik denk/hoop dat hij zich er eindelijk in berust heeft.
nikkel
Geplaatst: 20-10-23 20:46
Ik heb inderdaad het e.e.a. gepost. In dit specifieke geval ( bij jullie) was de hoefbeenkanteling niet te voorkomen geweest, omdat er een veelheid van factoren meespelen. Wat goed is voor een enkel onderdeel, is fnuikend voor een ander onderdeel. Stress ongeacht de oorzaak, speelt ook mee in dit gebeuren.
Neem in ieder geval een beslissing waar je, je goed bij voelt.
Jet
Geplaatst: 20-10-23 21:48
Jeetje, het was stiekemweg wel een beetje te verwachten denk ik, maar als het nu dan toch bevestigd is, is het wel heel heftig! Ik hoop heel hard dat je er met je smid uitkomt en dat dat goed uitpakt, driedubbel dikke knuffel van me! .
Ach jee, ook dat nog. Arm dier! Het zit hem echt niet mee! Hopelijk komen jullie snel weer in een stijgende lijn terecht!
GUSTIxBILL
Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-23 09:09
De hele boel begint nu niet alleen op de normale manier op mijn lichaam in te werken (knarsen, spanning in de nek die door verplaatste nekwervel op zenuw drukt en dus voor pijn en zelfs uitval zorgt in een arm, migraine, …). Al twee dagen met wat keelpijn en dichte neus opgestaan, lig nu met deken over me op de bank, met tas thee en koortsremmer. Straks toch effe naar Harley en mijn andere paarden. Maar verder vandaag dag bank hangen denk ik
Ik krijg net het bericht dat dit topic in de bloemetjes is gezet. Ookal vind ik dat het bloemetje het topic geen eer aan doet. Jullie verdienen allemaal evenzeer dat bloemetje, voor de hulp, het meedenken, het luisterend oor, de donaties, … Dank jullie wel
Er is geen verzakking zichtbaar En alleen links een kanteling. Zijn ook foto’s van achter gemaakt om vergelijking te hebben. Vandaar dat ze zeker zijn dat alleen links voor is.
En aangezien ze hier van dag 1 direct op alles springen en in de gaten houden vertrouw ik er echt wel op dat ze weten wat ze doen
Mijn smid heeft alle foto’s en gaat kijken wat hij beste acht. Rekening houdend met klinisch beeld, zijn verleden en de foto’s
Dat sloffende neerkomen van 1 voet die je elke keer hoort is links voor. Straks even filmpje maken voor met kussens, zonder kussens en dan na dat de smid klaar is