Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
L_briljant schreef:Tierania_ schreef:Ja ze had een blessure aan het check ligament. Ik heb hem gehuurd bij Magnacare voor 2 maanden.
Thanks voor de tip
Josien_ schreef:Sorry dat is het topic weer omhoog schop; maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een revalidatiestal die probeert door middel van juiste training je paard er weer bovenop te krijgen?
oji schreef:Josien_ schreef:Sorry dat is het topic weer omhoog schop; maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een revalidatiestal die probeert door middel van juiste training je paard er weer bovenop te krijgen?
Klopt, dat heb ik gedaan. Mijn paard had een enorm gat in het checkligament (6cm en hing nog aan 1 draadje ongeveer). Ik heb eerst 3 weken in 4FP lasertherapie gedaan op de kliniek en vervolgens heeft ze een half jaar op een revalidatiestal (Lelymare Horses in Lelystad) gestaan. Hier stond ze 2 keer dag op een vitafloor trilplaat, waardoor ze heel mooi in haar spieren bleef zitten ondanks de boxrust. Na een poosje 2 x per week in de aquatrainer en het rijden opgebouwd volgens het standaard schema van de dierenarts. Ik ben hier echt super over te spreken. Superfijne begeleiding, heel veel kennis en ervaring aanwezig. Alles afstemmen en continue monitoren wat het paard nodig heeft (fysiek en mentaal). En wat enorm scheelt is de rust die op zo'n revalidatie stal heerst. Mijn toch best wel hete merrie was daar kuikenmak ook met het aan de hand stappen.
Helaas heeft mijn merrie nu een nieuwe (andere) blessure en zal ik haar definitief op (enigzins) actief pensioen gaan zetten en hopelijk volgend jaar een mooi veulentje. Maar als er een reëele kans was geweest dat mijn paard wel weer volledig zou kunnen revalideren, had ik het zo weer gedaan.
Tilmar schreef:Mijn paard heeft juli vorig jaar diagnose blessure check ligament gekregen. Ze liep al een tijd nét niet helemaal lekker, maar niemand zag er iets aan
Toen werd het ineens warm en dik... Scan gedaan en toen was het duidelijk.
3 maanden gestapt en nu heel langzaam aan het opbouwen. Hier ook nog af en toe warm, het is ook een keer weer dik geworden, schrok me rot. Toen weer een week gestapt en toen was het weer dun.
Ik zit nu op 18 minuten draven en 1 rondje galop per kant.
Het blijft mooi dun de laatste weken en met rijden voelt ze goed!
Maar kan inderdaad ook nog warm zijn. Eind februari weer scan, dan hoor ik of ik weer echt mag gaan opbouwen (meer wendingen en zijgangen)
Ik heb trouwens niks anders gedaan dan rust en wandelen, geen inspuitingen of laser.