Louis Venhorst hooi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:23

Ik ook, het is nu al bijna 10 Euro per baaltje heb ik zo even uitgerekend.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:24

Ja ik ben ook erg benieuwd. Ik betaal nu al een fortuin aan hooi. Straks op zoek naar een andere leverancier vrees ik.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:28

Ik vind het heel veel geld, zeker gezien er dan nog best wel eens klachten zijn als ik dit topic zo doorlees.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 20:28

Ik ben de laatste tijd erg tevreden. Als de kwaliteit van het hooi niet goed is, krijg ik altijd geld terug (heb dan ook de kleine baaltjes). Evt. iets in het hooi wat er niet in hoort (afval, stenen, etc.) hoor ik wel dat zij hier geen invloed op hebben en niet veel aan kunnen doen. Het hooi is wel gewoon goed. Het gemak van online bestellen en dat ze goed communiceren speelt voor mij een grote rol.

Vraag mij inderdaad af of ik dit hooi straks nog kan betalen.. ;(

Recent wat baaltjes bij een loonwerker hier in het dorp opgehaald, omdat ik net niet uit kwam met de nieuwe levering. Tsja, verschrikkelijke kwaliteit. Louis Venhorst levert wel goede kwaliteit vind ik (Duits kruidenhooi).

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 20:45

xRivaldo schreef:
Ik geef dit topic een schopje omhoog. Ben benieuwd wat de prijzen gaan doen als deze naar 21% btw gaan i.p.v. 9%..

Er komt zo’n 11% bij de prijs op. En er zal vast ook nog een reguliere verhoging bijkomen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 21:10

Ja joh niet meer te betalen dat hooi. Denk dat ik dan afstap van geanalyseerd graszaadhooi en hier bij een plaatselijke boer haal. Want anders is het niet meer te betalen ....

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 22:02

Toevallig van de week even wat baaltjes bij een lokale hooi leverancier gekocht. Donderdag wordt er weer een nieuwe grote partij van Venhorst gebracht maar kwam net een paar dagen niet uit.

Maar foei foei.. kan niet wachten op mijn Venhorst hooi hoor.. dit lokale hooi ruikt muf en is ontzettend stoffig :-(

Wat dat betreft heb ik wel altijd super mooi fris en kruidig hooi van Venhorst. De hele schuur ruikt dan weer heerlijk

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 13:11

Mijn schuur ruikt ook heerlijk en ik heb prachtig hooi, maar dat is gewoon lokaal van mijn vaste leverancier. Dus die mogelijkheid is er ook. :) Maar als je tevreden bent over Venhorst dan hoef je ook niet verder te kijken natuurlijk.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:09

Mijn hemel..

In december komen ze niet in mijn regio. Enkel de laatste week van november of de tweede week van januari. Mijn voorraad is zo rond kerst op.

Ik wil altijd 6 bundels bestellen omdat ik dan de hoogte kwantumkorting heb en dat past hier precies.

En dan nog die mail van gisteren over “btw weg ermee korting”. Hou dan gewoon de prijzen van het hooi over heel 2025 laag i.p.v. alleen de mensen die nu al exact weten hoeveel/wanneer hooi nodig te hebben volgend jaar.

Ik pak Excel er vanmiddag maar even bij..

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 08:32

xRivaldo schreef:
Mijn hemel..

In december komen ze niet in mijn regio. Enkel de laatste week van november of de tweede week van januari. Mijn voorraad is zo rond kerst op.

Ik wil altijd 6 bundels bestellen omdat ik dan de hoogte kwantumkorting heb en dat past hier precies.

En dan nog die mail van gisteren over “btw weg ermee korting”. Hou dan gewoon de prijzen van het hooi over heel 2025 laag i.p.v. alleen de mensen die nu al exact weten hoeveel/wanneer hooi nodig te hebben volgend jaar.

Pff ja ik moet ook even gaan rekenen. Heb afgelopen week weer mn bundels gehad dus ik kan sowieso tot januari/februari wel even vooruit, maar voor het hele jaar rekenen... Lastig..

En een flinke smak geld

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:03

Hoe is het hooi jullie bevallen dit jaar? Ik was over het algemeen erg tevreden, maar de oogst van dit jaar in de kleine pakken valt ons erg tegen, helemaal voor deze prijs. Herkenbaar of hebben wij pech met deze lading?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:12

Ik heb kleine pakken van iemand hier uit de buurt, maar die vallen ook tegen. Misschien toeval, misschien de algemene tendens vanwege het weer?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:42

RianneH schreef:
Hoe is het hooi jullie bevallen dit jaar? Ik was over het algemeen erg tevreden, maar de oogst van dit jaar in de kleine pakken valt ons erg tegen, helemaal voor deze prijs. Herkenbaar of hebben wij pech met deze lading?

Ik denk een slechte lading. super tevreden hier. Mooi fris groenig hooi en het ruikt heerlijk.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 21:11

Hier bestel ik altijd 6 bundels tegelijk van het Duitskruiden hooi. Je merkt wel dat het een fijn is en het ander wat grover. Nu heb ik wat met best wat zuring. Partij hiervoor zaten hele takken/stokken in en veel stenen (van kleine keien tot echt kiezelachtige steentjes). Partij daarvoor had ik van de 126 baaltjes, 15 baaltjes met een giftige plant.

Voor de baaltjes met de giftige plant heb ik netjes geld terug gekregen en die namen ze weer mee.

Het wisselt, maar lokaal hooi is echt niet te doen hier. Grof, vol zuring, veel te rijk aan suiker, stoffig en ruikt muf.

De service bij Louis Venhorst is netjes. Makkelijk online bestellen en levering is betrouwbaar. Ze reageren altijd erg snel.

Gewoon geen gezeur met loonwerkers. :')

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 21:14

Matheno schreef:
xRivaldo schreef:
Mijn hemel..

Pff ja ik moet ook even gaan rekenen. Heb afgelopen week weer mn bundels gehad dus ik kan sowieso tot januari/februari wel even vooruit, maar voor het hele jaar rekenen... Lastig..

En een flinke smak geld

Hier lastig in te schatten wanneer ik het hooi dan geleverd wil hebben omdat de paarden nu meer eten omdat ik sinds kort uit een bak met zo’n slowfeederrek voer.

Ik wacht even de leverdata af.

Ze komen hier heel december niet. Pas vanaf 7 januari weer. Beetje jammer ;(

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 23:53

Ik vind dat dus ook lastig. Ene moment eten ze weer veel meer dan de andere keer. in de zomer voer je dan natuurlijk weer minder want gras. Kom er niet helemaal uit. 12 bundels is te weinig , 24 weer teveel :')

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 02:43

Ik vond de leveringen dit jaar allemaal goed! Lekker geurend, weinig stof en zooi.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 17:53

Oke, ik heb gerekend als een gek. Ga 2 leveringen voor 2025 vooruit bestellen, dus niet allemaal. Dat red ik financieel niet eens.. :') Vind het best spannend om in te schatten, dus ik wacht even met 2025 bestellen wanneer die leverdata ook bekend zijn.

Misschien ook goed om rekening mee te houden: je kunt pas je Piggy punten in 2026 weer verzilveren als je heel 2025 al vooruit besteld. Ik kan bij mijn 3 levering in 2025 weer punten inwisselen voor 100 euro korting. Als je alles voor 2025 al vooruit besteld dan kan dat dus niet. Al krijg je die korting later wel weer.

Als ik iemand kan helpen met meedenken/rekenen, stuur gerust een berichtje :o

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 17:55

Matheno schreef:
Ik vind dat dus ook lastig. Ene moment eten ze weer veel meer dan de andere keer. in de zomer voer je dan natuurlijk weer minder want gras. Kom er niet helemaal uit. 12 bundels is te weinig , 24 weer teveel :')

Je kunt per 12 bundels bestellen maar ook per losse bundel voor 2025. B-)

SilvanoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 11:12

Hoi,

Ik heb net weer een levering binnen van Venhorst van Duits Kruidenhooi (RUP). Het zijn die grote balen van 90 euro met lage suiker van 6%.

Heeft iemand ook een bestelling uit deze partij? Wat is jouw ervaring? Mooi, niet mooi?

Ik was zelf een beetje teleurgesteld, maar zou graag nog een opinie krijgen voordat ik bij Venhorst ga aankloppen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 12:14

Waarom ben je teleurgesteld?

SilvanoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 12:20

Ik vind het stoffig. Ik kan alleen niet goed bepalen of het stof of schimmelsporen zijn. Beetje stof kunnen ze wel handelen, maar schimmel zit ik niet op te wachten. Was benieuwd of en hoe anderen dit hooi voeren.

Hiervoor had ik een mooie andere partij van 8,3 % en daarvoor een heel stoffige van 6.7 %. Die heb ik laten omruilen

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 13:34

SilvanoN schreef:
Ik vind het stoffig. Ik kan alleen niet goed bepalen of het stof of schimmelsporen zijn. Beetje stof kunnen ze wel handelen, maar schimmel zit ik niet op te wachten. Was benieuwd of en hoe anderen dit hooi voeren.

Hiervoor had ik een mooie andere partij van 8,3 % en daarvoor een heel stoffige van 6.7 %. Die heb ik laten omruilen

tsja beetje raar is het niet, zal geen oogst van dit jaar zijn maar van vorig jaar, verwacht dus geen verse baal dan

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:30

SilvanoN schreef:
Hoi,

Ik heb net weer een levering binnen van Venhorst van Duits Kruidenhooi (RUP). Het zijn die grote balen van 90 euro met lage suiker van 6%.

Heeft iemand ook een bestelling uit deze partij? Wat is jouw ervaring? Mooi, niet mooi?

Ik was zelf een beetje teleurgesteld, maar zou graag nog een opinie krijgen voordat ik bij Venhorst ga aankloppen.

Daar heb ik er ook 2 van staan. Ik vind deze wel mooi.

Dit is de 6% kruidenbaal

Afbeelding

En zo zien mijn pakjes "normaal" kruidenhooi er nu uit (die ontstofte pakjes). Normaal krijg ik wat fijner, groener spul, maar dit eten ze ook graag;

Afbeelding

Ik vind die grote pakken sowieso altijd wel stoffig, dus ik koop vaak die ontstofte pakjes.
Zit sowieso geen schimmel hierin, het ruikt wel gewoon lekker fris en kruidig.

SilvanoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 22:00

Ah, fijn dat je reageert. Wat jou betreft is dat stof wat eruit komt als je het uitschut geen schimmel?
Ik vind het niet heel fris ruiken, maar ook niet muf. Beetje reukloos eigenlijk...