prut uit 1 neusgat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:35

pol1 schreef:
Och arme amfe..Wat een zorgen kun je hebben hè!.. Ook zoveel maanden in de rats gezeten!

Het goeie nieuws is: het lijkt erop dat mijn paard volledig genezen is van de sinus! Ik durfde eigenlijk een paar weken lang nog geen uitsluitsel te geven maar ik denk dat we overwonnen hebben! Na best een behoorlijke operatie, 14 dgn faculteit en dik 6 wkn dagelijks spoelen lijkt het erop dat ik mijn paard weer terug heb!

Ik duim hard voor allen die nog onzekerheid hebben!

Wauw wat goed!! Ik ben heel blij voor jullie! Hoop echt voor je dat jullie dit nooit meer hoeven mee te maken. Wat een enorme rot aandoening, pff!

Ik ga even met de dierenarts overleggen of we mijn paard toch niet nog zolang op de AB moeten houden. Of misschien een andere variant proberen.. Er komt nu echt geel prut uit en het gat is half dicht waardoor een plug niet meer goed er in wil. Maar het moet wel de kans hebben om te genezen lijkt me. Hij heeft nu even novacam voor iets anders. Hopelijk verlicht dat ook wat.

Othilly

Re: prut uit 1 neusgat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 21:57

Wat u de verklaring van de DA wat betreft t snot amfe?

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:18

pol1 schreef:
Wat u de verklaring van de DA wat betreft t snot amfe?

Alleen dat het niet hoort... en dat we pas twee weken nadat het dicht is zeker weten of dit geslaagd is.

Op zich lijkt het me ook niet zo gek als er een doorgang is/is geweest. Dat gat moet genezen, de tandkas moet genezen en de sinus... misschien kost het gewoon tijd en wil ik veel te snel. Maar ik vind het erg naar om mijn paard zo te zien, al lijkt hij er zelf weinig last van te hebben. Ik heb gewoon het gevoel dat ik er alles aan doe, maar niets helpt.. niets gaat volgens plan. Ben nu enorm bang dat hij langzaam uit mijn handen glipt..
Ik moet er misschien ook niet teveel over nadenken en het de tijd geven.. maar dat is erg moeilijk aangezien het al zo verschrikkelijk lang duurt allemaal..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 22:24

Zeer herkenbaar amfe!! Hopelijk is t toch niet stiekem ook de sinus die meespeelt..
Afwachten!!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:44

pol1 schreef:
Zeer herkenbaar amfe!! Hopelijk is t toch niet stiekem ook de sinus die meespeelt..
Afwachten!!

Utrecht was overtuigd van deze kies. Uiteraard gebeurt er dan ook wat in de sinus maar die zou vanzelf moeten genezen als de kies er uit is werd mij door meerdere artsen verteld. Zul je misschien net weer zien dat dat bij ons niet het geval is. Dan hebben we wel echt een probleem want mijn paard gaat dat spoelen met die slangen ed nooit toelaten. Dan moet ik toch uitwijken naar Duitsland denk ik.. waar houdt het op..
Je kunt er ook niet mee stoppen door zoiets vind ik. Ik wil hem ook echt niet kwijt, ben zo onwijs gek met hem! Maar ik weet eerlijk waar niet of dit nog goed gaat komen..

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 23:26

Hoi Amfe,
Tijdje terug heb ik ook een berichtje gepost in dit topic. Mijn paard is eind juni ook geopereerd aan een kies. Eerst 3x staand geprobeerd uiteindelijk onder volledige narcose gelukt door een gat in zijn neusvlakte te maken. Na de operatie had mijn paard ook heel lang een snotneus. De eerste maand stonk dat oom verschrikkelijk en was het groen van kleur. De snotneus heeft hij voor de operatie nooit gehad trouwens. Na een maand ging het snot minder stinken en werd het wit/gelig van kleur. Ondertussen durf ik nu sinds een paar weken voorzichtig te zeggen dat zijn snotneus zo goed als over is. Heel af en toe met briesen dat er nog een klein kloddertje uit vliegt maar dit is zelden.. misschien geeft dit verhaal je wat hoop. Als je vragen hebt mag je altijd PB en :). En beterschap voor je paard!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 23:37

willemlover schreef:
Hoi Amfe,
Tijdje terug heb ik ook een berichtje gepost in dit topic. Mijn paard is eind juni ook geopereerd aan een kies. Eerst 3x staand geprobeerd uiteindelijk onder volledige narcose gelukt door een gat in zijn neusvlakte te maken. Na de operatie had mijn paard ook heel lang een snotneus. De eerste maand stonk dat oom verschrikkelijk en was het groen van kleur. De snotneus heeft hij voor de operatie nooit gehad trouwens. Na een maand ging het snot minder stinken en werd het wit/gelig van kleur. Ondertussen durf ik nu sinds een paar weken voorzichtig te zeggen dat zijn snotneus zo goed als over is. Heel af en toe met briesen dat er nog een klein kloddertje uit vliegt maar dit is zelden.. misschien geeft dit verhaal je wat hoop. Als je vragen hebt mag je altijd PB en :). En beterschap voor je paard!

Oh wat fijn voor je!! En erg fijn dat je dit deelt!
Dat geeft inderdaad wat hoop!
Wat zei jouw dierenarts er over? En had jij het paard na de tijd nog op de AB?
Mijn paard is gespoten tot ongeveer 10 dagen na de tijd.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 23:40

Mijn paard moest na de operatie nog 5 dagen in de kliniek blijven. Daarna heeft hij nog ongeveer 3 weken een AB kuur gehad in poedervorm.
Mijn dierenarts zei dat het kwam doordat ze met het stempelen door zijn sinus en bloedvat heen zijn gegaan en dat de snotneus te maken had met het herstellen.. hij heeft ook nog 3 weken lang een plug in het gat in zijn mond gehad.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:11

willemlover schreef:
Mijn paard moest na de operatie nog 5 dagen in de kliniek blijven. Daarna heeft hij nog ongeveer 3 weken een AB kuur gehad in poedervorm.
Mijn dierenarts zei dat het kwam doordat ze met het stempelen door zijn sinus en bloedvat heen zijn gegaan en dat de snotneus te maken had met het herstellen.. hij heeft ook nog 3 weken lang een plug in het gat in zijn mond gehad.

Weet jij ook welke AB dat was?
Die plug viel er steeds uit bij mijn paard dus is er al snel uitgebleven. Blijft nu ook niet meer zitten omdat een kant al dicht is, andere stuk nog niet.
Ik heb net een foto geappt naar de dierenarts en gevraagd om overleg.
Mijn voorstel is hem aan de AB te houden tot het gat dicht is. Misschien een andere variant.. maar even afwachten.
Ben gisteren ook begonnen equilin immuno te voeren. Zit pro biotica ed in en daar krijgt hij hopelijk ook een oppepper van.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:22

Nou, het gat in de kaak is bij mijn paard nu zo goed als dicht. Een aantal weken kwam de dierenarts twee keer per week om het uit te spoelen. Maar dat is nu klaar. Vandaag moesten we ook voor wat anders naar de kliniek, dus wilde de arts ook graag foto's maken van de kaak.
Er is wel een duidelijke vloeistof lijn in de holte te zien en nog redelijk veel snot. Het wordt wel ietsje beter. Dus we gaan nog even door met de AB. Over tien dagen een foto maken om te kijken of er verbetering is. Zo ja, dan gaan we daarmee door. Zo nee, dan toch met een klein gaatje de holte spoelen. Maar daar gaan we nog even niet van uit.

Hoe gaat het met de rest hier?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:54

Nou dan maar hopen dat er verbetering is! duurt lang zo he?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:58

AmFe, ik heb door dat paard van die stalgenoot van mij wel begrepen dat AB heel moeilijk bij de holtes komt ( als je het oraal geeft in elk geval). Ik duim voor je hoor dat het wel helpt, maar je moet er echt niet van opkijken als je straks toch weer moet gaan spoelen.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:59

Jet schreef:
AmFe, ik heb door dat paard van die stalgenoot van mij wel begrepen dat AB heel moeilijk bij de holtes komt ( als je het oraal geeft in elk geval). Ik duim voor je hoor dat het wel helpt, maar je moet er echt niet van opkijken als je straks toch weer moet gaan spoelen.

Klopt ook hoor. Maar 8 van de 10 keer geneest de holte verder vanzelf als de kies eruit is, het gat dicht is en de ontsteking weg is. Maar we gaan het zien. Ik hou er inderdaad wel rekening mee!

Heb inderdaad ook het idee dat de poeder minder goed werkt. Ik zal morgen nog eens vragen of weer een tijdje spuiten niet beter is.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 06:45

Ab heeft bij mijn paard toen niks gedaan..Heeft wel 3 kuren gehad. Toen uiteindelijk de gaatjes geboord werden hebben ze gespoeld met een vloeibare Ab ( dat hielp wel)..
Met mijn paard gast het goed..durf nu wel te stellen dat ze genezen is!
Het kan Idd heel erg lang duren..Ik ben met de sinus al met al wel 3 mnd bezig geweest..
Sterkte en hopelijk valt het mee!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:49

pol1 schreef:
Ab heeft bij mijn paard toen niks gedaan..Heeft wel 3 kuren gehad. Toen uiteindelijk de gaatjes geboord werden hebben ze gespoeld met een vloeibare Ab ( dat hielp wel)..
Met mijn paard gast het goed..durf nu wel te stellen dat ze genezen is!
Het kan Idd heel erg lang duren..Ik ben met de sinus al met al wel 3 mnd bezig geweest..
Sterkte en hopelijk valt het mee!

Bij jou zat de 'bron' in de sinus hè.. dat was bij mijn paard niet zo. Maar wie weet moet het alsnog wel hoor. Niet alles is ook te zien zo denk ik.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat het vandaag een stuk beter was, dus stiekem heb ik goede hoop dat dat door gaat zetten! We gaan het zien de komende dagen...

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 01:34

Amfe, loop al een paar dagen te denken hoe zou het nu met jouw paardje gaat?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 07:35

Ook benieuwd naar!!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:46

Het ging een dag of vier echt veel beter! Kwam nog maar af en toe wat uit. Daarna werd het weer meer helaas. Nog steeds aan de AB en vrijdag naar de kliniek voor controle foto. Er kwam ook een dag wat bloed mee, dus lijkt ook nog niet helemaal dicht. Ik hoop dat het nog beter gaat, maar ik vrees dat we toch niet ontkomen aan het spoelen..

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:46

Hoe gaat het bij jullie?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:54

He zeg balen had gehoopt een positiever bericht te lezen Amfe :(:) . Alvast suc6 voor vrijdag.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 15:12

Pfff wat een langdurig proces!! Sterkte!

Met mijn merrie gaat t nog steeds goed!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 03:26

Sterkte/succes vandaag, hopelijk toch nog positief nieuws hoor!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 20:57

Op de foto was de vloeistof lijn nog precies hetzelfde. Dus besloten maar meteen door te pakken. Hij is vanmiddag nog geholpen en ben er zelf bij geweest. Wel pittig want er werd ook een bloedvatje geraakt. Kwam erg veel bloed mee en dat zag er heftig uit! Kwam ook echt veel troep uit. Toen hij op stal stond ben ik wat spullen gaan halen en toen ik 1,5 uur later terug kwam stond hij er heel wakker en opgewekt bij! Hij had gegeten en mocht even wandelen en hij liep onwijs fit. Leek wel fitter ed dan ervoor! Terwijl ik er nooit veel van gemerkt heb, maar misschien had hij toch pijn of druk..
Nu hopen dat ze niet al te lang hoeven spoelen. Ze denken een aantal dagen maar blijft afwachten. Ik hou jullie op de hoogte!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:58

Sterkte AmFe! Wel fijn dat hij nu toch geholpen wordt, ik was er al bang voor dat het niet zonder spoelen zou lukken. Hoop dat het voldoende is om een aantal dagen te doen, maar houdt er rekening mee dat het wel meer tijd nodig kan hebben hoor.
Super dat hij al fitter leek, dat geeft toch wel wat aan denk ik!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:50

Jet schreef:
Sterkte AmFe! Wel fijn dat hij nu toch geholpen wordt, ik was er al bang voor dat het niet zonder spoelen zou lukken. Hoop dat het voldoende is om een aantal dagen te doen, maar houdt er rekening mee dat het wel meer tijd nodig kan hebben hoor.
Super dat hij al fitter leek, dat geeft toch wel wat aan denk ik!

Ik neem hem pas mee als er niets meer uit komt hoor haha. Hoe lang duurde dat bij jou?