Ik doe hem vanmiddag al op omdat ik op weekend vertrek, maar zag gisteren al énorm veel vliegend gespuis dus denk dat dat geen dag te vroeg is
Yinthee
Amadeus <3
Geplaatst: 06-03-15 13:17
Hmm, ik vond de nachten nog vrij fris en had eigenlijk besloten te wachten tot het zowel 's nachts al overdag wat warmer is, maar als ik dan lees dat jullie allemaal een dezer dagen de dekens weer op gaan doen, begin ik toch te twijfelen Paard gaat halverwege de ochtend naar buiten en wordt uiterlijk rond 4 uur 's middags weer op stal gezet.. Zie nu nog totaal geen tekenen van jeuk. (Het is hier vanaf morgen overdag max. 14 graden volgens weeronline en 's nachts 4/5)
Ik twijfel ook wel maar ik ben liever te vroeg dan te laat. Ik heb wel het idee dat Rianne al wat kriebeliger wordt de laatste dagen dus dan toch maar voor de zekerheid straks die deken erop.
Nivada
Geplaatst: 06-03-15 13:52
ik doe hem nog niet op... nog veels te fris 's ochtends en 's nachts. Muggen prikken alleen voor het voortplanten en dat gaat nu nog niet. Meestal gooi ik hem er met april erop.
Moest nog ff foto's plaatsen van de EJ itch deken, waarvan het klittenband naar mijn idee raar zit.
Zal mijn pony afgelopen week al een beetje schuren.. Is nog geschoren dus staat sowieso onder deken, dus dat wordt binnenkort weer de eczeem halsdeken er aan maken. Hopen dat het nog een beetje meevalt dit kaar!
ellepel
Geplaatst: 06-03-15 21:01
nou met al dat water wat de laatste tijd gevallen is vrees ik wel voor een muggenexplosie als de temperatuur hoog blijft.
Ik zoek hulp bij een onderzoekje......zouden jullie de vragen op het volgende topic in willen vullen? Jullie zouden mij daar een grote dienst mee bewijzen. Ook leuk voor je zelf,om dat je uit de antwoorden wellicht zelf ook een verband zou kunnen trekken.
wie heeft er wel eens van gehoord dat head en shoulders sensitive shampo helpt met wassen manen en staart ? las gisteren ergens dat het de jeuk wegnam
ellepel
Geplaatst: 07-03-15 13:05
denk dat er misschien wel iets in zit wat licht kalmerend werkt op de huid. maar of een middel voor mensenhuid geschikt is voor een paardenhuid weet ik niet. zo heb je ook de klitwortellotion van kruidvat.zit salycil in wat ook kalmerend werkt en het weekt het bovenste laagje van de huid wat los waardoor het bij overmatig schilfervorming ook zou kunnen werken.
Ik gooi me deken meestal zo rond deze tijd op maar ben van stal verhuist en sta nu binnen in een grote uitloop stal moet ik hem dan ook al op gaan doen? Of kunnen doe vliegjes/mugjes niet naar binnen deuren staan gewoon open. Wat zouden jullie doen?