Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Hallo Joolien... wat naar voor je.
Ik denk echter dat jij wel zult begrijpen dat 'angst' (in welke vorm dan ook) altijd dieper liggende achtergronden heeft en die zijn noch met een reguliere, noch met een alternatieve pil op te lossen.
Die quick-fix bestaat niet en is - mijn mening - een verkeerde keuze.
Je kunt best even tijdelijk paniek of angst onderdrukken met bv Bach's Rescue Remedy, maar als angsten je zodanig gaan dwarszitten dat ze je levensgeluk in de weg gaan staan.. dan heb je een heel ander soort hulp nodig.
Er zijn verschillende strategieën denkbaar, maar een medicijn ( chemisch of homeopatisch) is niet de juiste weg.
Joolien schreef:Ok even een vraag hier, ik ben er achter gekomen dat ik ontzettend angstig ben. Ben dit al heel lang maar nu pas voel ik dit echt. Ben bang voor van alles, van bang in het donker, tot bang voor de toekomst, bang voor de dood, van alles. Het blokkeert me om de dingen te doen die ik wil doen, al heel lang. Ik wil nu het liefst naar de hulpverlener rennen voor anti-depressiva, maar hebben jullie nog toevallig ideeën hoe ik hier misschien op een homeopatische manier mee om kan gaan? Ik slik al valeriaan, dat zorgt ervoor dat ik niet in paniek raak maar het is ook niet sterk genoeg.
Iemand ideeën?
Joolien schreef:Ok even een vraag hier, ik ben er achter gekomen dat ik ontzettend angstig ben. Ben dit al heel lang maar nu pas voel ik dit echt. Ben bang voor van alles, van bang in het donker, tot bang voor de toekomst, bang voor de dood, van alles. Het blokkeert me om de dingen te doen die ik wil doen, al heel lang. Ik wil nu het liefst naar de hulpverlener rennen voor anti-depressiva, maar hebben jullie nog toevallig ideeën hoe ik hier misschien op een homeopatische manier mee om kan gaan? Ik slik al valeriaan, dat zorgt ervoor dat ik niet in paniek raak maar het is ook niet sterk genoeg.
Iemand ideeën?
Knakker schreef:klinkt niet best Jolien.
Het verbaasd me eigenlijk wel, ik lees wel vaker berichtjes van je, in combinatie met je profiel stel ik me je voor als een vrolijke jonge meid.
Sterkte!