[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:14

Pien neem je bij de Kurkuma ook gemalen zwarte peper erbij? Anders wordt het niet of nauwelijks opgenomen en werkt het niet. Dan is er misschien sprake van placebo-effect :))[p;;;;;;;;;;;;;;;; (haha, die tekentjes werden veroorzaakt door mijn kat Kleine Man die op m'n toetsenbord ging staan om mij een kusje te geven)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:15

haah, die kat, ik herken het!!

pien_2010

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 14:11

Nee, ik neem met mijn zeer gevoelige maag zeker geen peper erbij. Ik doe het met melk, is ook goed voor de opname las ik. En geloof me zeer zeker geen sprake van placebo effect. Mijn stoelgang is sinds 20 jaar weer normaal, ik heb het aanzienlijk warmer (soms weer een opvliegertje) en ik voel het effect zeer zeker wel. Ik las dat het vanaf 1 volle theelepel effect heeft en ik neem er dus twee.
Ik ben begonnen met een halve theelepel en dat heb ik langzaam opgebouwd en mijn maag ging de eerste keren als een gek te keer alsof ik een vol handje maagzuur remmers nam. Reden dus dat ik zo voorzichtig was in het begin want het deed zelfs wat zeer.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:30

Fijn dat je er zoveel beter bij voelt. Ik weet dat je kurkuma met melk kunt innemen ( goed warm drankje tegen de griep) maar geloof me, het heeft echt gemalen zwarte peper nodig om beter opgenomen te worden. De verantwoordelijke stof in de peper die dat bewerkstelligt is piperine. En je hoeft geen grote hoeveelheid in te nemen; op een theelepeltje curcuma, is een snuifje peper al voldoende.

Van je vriendelijke webdokter: “ Adding black pepper to the mixture will greatly increase the absorption of turmeric into the body. Curcuma has been known to cause nausea and stomach upset in some individuals, especially in high doses. Pregnant women should not use turmeric supplements. Talk to a doctor before using turmeric supplements regularly if you have any medical conditions, like gallbladder or kidney disease, bleeding disorders, diabetes, or immunity problems. Since turmeric can potentially increase bleeding, stop taking it at least two weeks before any surgery.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 15:05

Bedankt JP.

Ik vertaal het even voor mensen die het Engels niet zo machtig zijn, waarbij ik wil voorstellen dat iedereen die in een andere taal dan in het NL post dit zelf eventjes vertaald. Vind ik wel zo netjes want NL is immers onze voertaal en niemand vind het leuk om openbaar te moeten bekennen deze taal niet zo machtig te zijn. Dus hier gaat hij dan, vrij vertaald:
"Voeg zwarte peper toe en hierdoor zal de opname in het lichaam goed bevorderd worden. Bekend is van Kurkuma dat het in sommige gevallen misselijkheid en maag klachten kan veroorzaken, speciaal als er sprake is van inname van hoge dosis. Zwangere vrouwen zullen beter geen Kurkuma supplementen gebruiken. Overleg met u dokter voordat u Kurkuma supplementen regelmatig gaat gebruiken als u bekend bent met galblaas klachten, nier problemen, bloedingen, of immuniteit problemen.
Omdat Kurkuma de kans op bloedingen kan verhogen is het verstandig om op zijn minst twee weken voor enige operatie te stoppen met het innemen hiervan".
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 30-06-14 15:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:09

Bien sûr Madame.. maar ik heb niet altijd tijd om te vertalen. Bovendien 'google' heeft een vertaal programma. Het is dan wel geen mooi Nederlands, maar vaak kun je het wel snapen wat er geschreven werd. Maar als je dan toch vertaald... er staat niet dat zwangere vrouwen geen supplementen mogen nemen. Er staat dat zwangere vrouwen geen curcuma-supplementen mogen innemen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 15:10

Had het al verbeterd juffrouw!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:10

leuk is ook dat steeds ''hoge doseringen'' word genoemd...en niemand vertelt wat dan precies hoog is.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:12

Meer dan 20-40 gram

(dit is de hoge dosering voor paarden)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:13

Jannepauli schreef:
Meer dan 20-40 gram

Kurkuma of curcumine?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:16

Bijna hetzelfde: curcumine is het hoofdbestanddeel van curcuma.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 09:30

Weer bevestigd dat ik mijn eigen gevoel moet blijven volgen als het om medicatie gaat. Gisteravond een snufje peper erbij gedaan om tip van JP op te volgen. Ik dacht doe dat nu maar gewoon en ben niet zo eigenwijs. Doe ik dus nooit meer. Man o man ik voelde me zo naar, het brandde zo erg in mijn maag. Maagtablet moeten nemen en vanochtend weer totaal mis met de stoelgang. Zoals ik het eerst doe dat werkt voor mij perfect. Ik weet het, ik reageer op veel dingen erg gevoelig maar ik kon me gisteravond wel voorstellen dat mensen er bloedingen van kunnen krijgen. Je moet met het spul wel voorzichtig blijven en als je niet zoals ik je maag heel goed kunt voelen en je bent een maagpatiënt dan zou ik het niet slikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:41

Ok even een vraag hier, ik ben er achter gekomen dat ik ontzettend angstig ben. Ben dit al heel lang maar nu pas voel ik dit echt. Ben bang voor van alles, van bang in het donker, tot bang voor de toekomst, bang voor de dood, van alles. Het blokkeert me om de dingen te doen die ik wil doen, al heel lang. Ik wil nu het liefst naar de hulpverlener rennen voor anti-depressiva, maar hebben jullie nog toevallig ideeën hoe ik hier misschien op een homeopatische manier mee om kan gaan? Ik slik al valeriaan, dat zorgt ervoor dat ik niet in paniek raak maar het is ook niet sterk genoeg.
Iemand ideeën?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:28

Hallo Joolien... wat naar voor je.
Ik denk echter dat jij wel zult begrijpen dat 'angst' (in welke vorm dan ook) altijd dieper liggende achtergronden heeft en die zijn noch met een reguliere, noch met een alternatieve pil op te lossen.
Die quick-fix bestaat niet en is - mijn mening - een verkeerde keuze.
Je kunt best even tijdelijk paniek of angst onderdrukken met bv Bach's Rescue Remedy, maar als angsten je zodanig gaan dwarszitten dat ze je levensgeluk in de weg gaan staan.. dan heb je een heel ander soort hulp nodig.
Er zijn verschillende strategieën denkbaar, maar een medicijn ( chemisch of homeopatisch) is niet de juiste weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:30

Jannepauli schreef:
Hallo Joolien... wat naar voor je.
Ik denk echter dat jij wel zult begrijpen dat 'angst' (in welke vorm dan ook) altijd dieper liggende achtergronden heeft en die zijn noch met een reguliere, noch met een alternatieve pil op te lossen.
Die quick-fix bestaat niet en is - mijn mening - een verkeerde keuze.
Je kunt best even tijdelijk paniek of angst onderdrukken met bv Bach's Rescue Remedy, maar als angsten je zodanig gaan dwarszitten dat ze je levensgeluk in de weg gaan staan.. dan heb je een heel ander soort hulp nodig.
Er zijn verschillende strategieën denkbaar, maar een medicijn ( chemisch of homeopatisch) is niet de juiste weg.

Nee dat weet ik, het is ook niet een oplossing maar meer om het voor nu even makkelijker te maken. Volgens de therapeut neig ik naar een gegeneraliseerde angststoornis en daar is met therapie wel wat aan te doen, maar er is een kans dat het niet helemaal weg gaat. Maar goed, het is dus even voor tijdelijk.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:37

Jannepauli schreef:
Bijna hetzelfde: curcumine is het hoofdbestanddeel van curcuma.

het percentage curcumine in kurkuma is lager dan kurkuma ;)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:38

Joolien schreef:
Ok even een vraag hier, ik ben er achter gekomen dat ik ontzettend angstig ben. Ben dit al heel lang maar nu pas voel ik dit echt. Ben bang voor van alles, van bang in het donker, tot bang voor de toekomst, bang voor de dood, van alles. Het blokkeert me om de dingen te doen die ik wil doen, al heel lang. Ik wil nu het liefst naar de hulpverlener rennen voor anti-depressiva, maar hebben jullie nog toevallig ideeën hoe ik hier misschien op een homeopatische manier mee om kan gaan? Ik slik al valeriaan, dat zorgt ervoor dat ik niet in paniek raak maar het is ook niet sterk genoeg.
Iemand ideeën?

Er zijn hier best methodes voor denk ik..Ik weet niet of je wel eens van Kathy Pike hebt gehoord?Zij heeft hier wel een mooie methode voor..Het komt er op neer dat je in je lichaam gaat voelen waar angst of een andere emotie zich vastzet zodat je het los kan laten..Ik heb wel eens een sessie met Monique Steenwijk gehad die bij Kathy heeft geleerd en het heeft mij al veel positiefs gebracht..Je kan op de site van Kathy kijken en er staat een uitgebreid filmpje op YouTube als het je interesseert..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:24

Joolien, vaak komt angst weg bij de nieren/bijnieren. Wellicht kun je iemand inschakelen die daar eens naar kan kijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:25

singasong schreef:
Joolien, vaak komt angst weg bij de nieren/bijnieren. Wellicht kun je iemand inschakelen die daar eens naar kan kijken?

Wat voor een persoon bedoel je daar dan mee?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:42

Joolien, ik ben net hersteld van een behoorlijke burn out/overspannenheid.

Ik heb een periode Rhodiola van Bloem gebruikt. Dat werkte bij mij erg goed. Dit omdat ik ook liever niet aan de reguliere verslavende pillen wilde. Wellicht is dat iets voor jou?

Heel veel sterkte in ieder geval! :(:) Ik heb behoorlijk wat angst aanvallen tijdens die periode gehad en dat is geen grapje. :( Hou je taai!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:35

klinkt niet best Jolien.
Het verbaasd me eigenlijk wel, ik lees wel vaker berichtjes van je, in combinatie met je profiel stel ik me je voor als een vrolijke jonge meid.
Sterkte!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 14:58

Joolien schreef:
Iemand ideeën?

Op de eerste plaats bedankt voor het plaatsen van dit stukje. Het is een groot compliment aan de posters hier dat je ons dit toevertrouwd. Tevens geeft dit aan dat de nood hoog is.
Ik denk dat ik begrijp wat je vraagt. Eventjes extra ondersteuning voordat de paniek echt toeslaat met alle gevolgen van dien. Paar mogelijkheden: naast de valeriaan zou je aurum D3 of D6 kunnen gaan slikken. Aurum geeft moed en ondersteund het hart. Heb het ooit voorgeschreven gekregen naast de Valeriaan van een Antroposofische arts toen ik iets heel moeilijks moest gaan doen in mijn leven. Ik wist dat er maar een kans, een moment zou komen om er te staan en ik was bang dat ik er dan niet zou kunnen zijn. Het heeft me toen echt geholpen en op het moment suprême, was ik super dapper en stond er gelukkig.
Je zou Roburt of iemand anders kunnen vragen middels PB of hij je kan ondersteunen. Zo duur is dat allemaal niet heb ik de indruk.
Singasong schrijft terecht dat angsten vaak vanuit de nierwerking kunnen voortkomen. Is mogelijkheid om even naar te laten kijken. Homeopaat? Zou het niet weten.

Joolien, angsten zoals jij beschrijft kennen vrijwel alle mensen die hun gevoel durven toelaten ooit in een fase in hun leven. Het hoort erbij en wij mensen worden daar sterker en "mooier" van. Weet dat het een fase is en weer over zal gaan, ook al kun je jezelf dat nu wellicht niet voorstellen.
Ik volg je al jaren op BOKT, ik vind je een DIJK van een WIJF (= compliment bij ons als iemand wijf genoemd wordt) en ben er van overtuigd dat je hier uit zult geraken. In verdere posten las ik dat je inmiddels therapeutische hulp hebt ingeschakeld voor de diepere laagjes. Dat is goed. Komt wel goed vrouw zeggen wij dan altijd tegen elkaar :(:) :j . Sterkte.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:08

Knakker schreef:
klinkt niet best Jolien.
Het verbaasd me eigenlijk wel, ik lees wel vaker berichtjes van je, in combinatie met je profiel stel ik me je voor als een vrolijke jonge meid.
Sterkte!

Joolien@is gewoon geweldig...ziet er goed uit,weet erg veel van paarden en het rijtechnische gedeelte zeker...ziet veel dingen die een ander niet opvalt of aan voorbij gaat.
Maar ja....die angsten...ik zou het niet weten jammergenoeg.
Nieren bijnieren?(waarschijnlijk cortisol aanmaak/stress???)Daar weet ik te weinig van.Ik zou zeggen dat het in het brein zit maar goed.

Heb ook niet echt tips.Doe waar je goed in bent,wees bezig!Niet teveel nadenken.Niet malen.
Dat is ook erg makkelijk gezegt door een oude einzelganger op een berg :')

Edit...Joolien@Heb je weleens een magnesium /b6 supplement geprobeert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:39

Dank jullie wel, lieve woorden :) *pinkt traantje weg.
En ook bedankt voor de steun en de hulp. Tussen de oren zit het wel goed, het is puur een gevoel wat opspeelt en ik merk dat ondanks mijn eigen inzicht, ik dat niet om kan zetten. Ook heb ik een vermoeden dat dit een terugkomend iets is, het gaat bij mij altijd een paar weken goed, en dan zak ik weer in een wekelijkse dip. Sowieso heb ik nog steeds het idee dat ik op 80% functioneer, ik hoef die 100% niet, maar het zou fijn zijn daar in de buurt te komen.
Magnesium gebruik ik al, moet ik eigenlijk weer wat frequenter gaan nemen om te kijken of het echt werkt. Ik ga ook eens kijken naar Aurum.

Misschien kan ik Roburt idd wel eens vragen om me te lezen, dan kan ik wellicht gerichter kijken naar wat goed voor me is. Ik wil sowieso voorlopig even op anti-depressiva omdat ik aardig leeg raak, dat komt doordat nieuw werk en nieuwe opleiding steeds dichterbij komen en daardoor blokkeer ik. Ik ben alleen maar bang dat het fout gaat en dan kun je wel zeggen;'ach meid kop op, het komt wel goed' maar zo werkt het helaas niet. Maar ik ben niet zo'n fan van lange tijd ad slikken, dus ik zou daardoor graag eens kijken naar homeopathische oplossingen. :)

Nogmaals bedankt voor de lieve woorden :)

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:22

Nou... stuur maar ff een foto dan en alleen lezen wordt 't dan niet hoor; daar wordt je nog niet rustig van...:-)
En de rest doen we via PB