ga even lezen wat er allemaal aan vernieuwing is bij mensen.
Jammer dat regulier versus alternatief niet meer hand in hand kan gaan.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:Laarakker zal aan de hand van zijn diagnose insulineresistentie hebben gemeten (niet wetenschappelijk bewezen) bij de groep paarden, deze in twee groepen hebben opgedeeld, waarbij de ene groep een placebo kreeg en de andere niet.
BigBen schreef:Insulineresistentie kun je niet 'meten', of toch niet zoals Laarakker dat claimt.
Babootje schreef:Dit zullen heus paarden zijn geweest, waarbij de uiterlijke kenmerken zoals een harde manenkam, vetopslagjes (schouders staartinplant etc) aanwezig zijn geweest.
BigBen schreef:Uiterlijke kenmerken betekenen niet automatisch dat de ziekte aanwezig is.
Ik kan de symptomen hebben van longkanker, terwijl ik in werkelijkheid tbc heb.
Babootje schreef:Hoe erg is het dat de eigenaar wist dat het paard een placebo kreeg. Gaat het paard "spontaan" afvallen met wel het juiste medicijn? Krijgt het er "spontaan" soepeler spieren van en verdwijnt "spontaan" dan de jeuk, wat ook 1 van de symptomen van isulineresistentie is? Want dat waren dan wel de duidelijk zichtbare resultaten.
BigBen schreef:De eigenaars werden betrokken bij de beoordeling van hun paard.
Dat wil zeggen dat de resultaten voor een stuk door de eigenaars werden bepaald.
Als jij weet dat je paard placebo krijgt, dan zie je ook geen beterschap.
Daarnaast, als de eigenaars wisten dat hun paard placebo kreeg, dan wisten de onderzoekers dat ook.
Die onderzoekers leverden nagenoeg alle eindscores,
en het was dus kinderlijk eenvoudig om paarden die placebo kregen 'slechte' scores,
en paarden die Gluco Balance kregen 'goede' scores te geven.
Met 'spontaan' had dat geen bal te maken.
Babootje schreef:Een paar jaar geleden is IR gemeten bij mijn pony (idd bij Laarakkers).
BigBen schreef:Zoals gezegd, insulineresistentie kun je niet meten zoals Laarakker dat claimt.
Het spijt me, maar dat is kul.
Jannepauli schreef:in de wetenschap dat bijna geen één test 100% betrouwbaar is
Citaat:Hoe dan ook, het geeft toch een goede indicatie en de diagnose wordt ook ondersteund door uiterlijke, klinische bevindingen.
Citaat:Persoonlijk kies ik liever voor echte feiten dmv bloedtesten.
Jannepauli schreef:Of Cushing of IR met een antenne te meten is.. ik kan dat niet beoordelen omdat ik niet weet welke criteria bij antennegebruik aangehouden worden. Persoonlijk kies ik liever voor echte feiten dmv bloedtesten.
nombrado schreef:het hele lichaam is energie....en is dus te meten
met een wichelroede is serieus water te vinden (werd vroeguh al gedaan)
dus die materie is absoluut niet vreemd.
nombrado schreef:het hele lichaam is energie....en is dus te meten
met een wichelroede is serieus water te vinden (werd vroeguh al gedaan)
dus die materie is absoluut niet vreemd.
Shadow0 schreef:BigBen, daar ga je toch aan iets fundamenteels voorbij. Om nieuwe ideeen te hebben moet je eerst uitproberen, buiten de gebaande paden treden, en zelfs regelmatig miskleunen. Als de wetenschap zich uitsluitend beperkt tot het vasthouden aan bewezen methodes kan daar niks meer bijkomen, behalve misschien wat in het lab wordt uitgedokterd.
Shadow0 schreef:Lees wat dat betreft ook vooral de geschiedenis van de wetenchap na: veel ontdekkingen zijn niet gedaan door mensen die zeer plichtsgetrouw bezig waren, maar door mensen met waanzinnige ideeen, die obsessief ergens aan werkte, die door de hele wereld voor gek werden verklaard met hun vergezochte theorieen...
Shadow0 schreef:De wetenschap kan het zich helemaal niet veroorloven om zo neerbuigend te zijn over alternatieve wijzen.
nombrado schreef:wetenschap beweerde in het verleden ook dat de aarde plat was als een pannenkoek
tot er iemand opstaat en het tegendeel heeft bewezen, die de hele wereld op zijn kop heeft doen zetten.
Het getuigt van arrogantie te denken dat wij alles wetenschappelijk al weten.
Zolang er teveel geld(macht) mee gemoeid is, zal alles zo blijven.
Gelukkig staan er tegenwoordig veel individuen op, die het tegendeel laten zien (zonder wetenschappelijk bewijs) wat snel wordt weggewimpeld door de gevestigde orde.
nombrado schreef:wetenschap beweerde in het verleden ook dat de aarde plat was als een pannenkoek
tot er iemand opstaat en het tegendeel heeft bewezen, die de hele wereld op zijn kop heeft doen zetten.
Het getuigt van arrogantie te denken dat wij alles wetenschappelijk al weten.
Zolang er teveel geld(macht) mee gemoeid is, zal alles zo blijven.
Gelukkig staan er tegenwoordig veel individuen op, die het tegendeel laten zien (zonder wetenschappelijk bewijs) wat snel wordt weggewimpeld door de gevestigde orde.
BigBen schreef:Nieuwe ideeën testen, verder gaan dan de traditionele opvattingen, trial and error, dat is net typisch voor wetenschap.
Citaat:Bij mijn weten werden de meeste grote ontdekkingen gedaan door wetenschappers die werkten
binnen het kader van de wetenschappelijke methode.
Citaat:Toon mij bij welke ziektes, bij welke aandoeningen alternatieve behandelingen een duidelijk gedocumenteerde vooruitgang/verbetering betekenen tov reguliere behandelingen.
Citaat:En eea is niet ingezet doordat verstandige wetenschappers netjes volgens hun methode de juiste weg insloegen, maar omdat er mensen met radicaal andere ideeen kwamen
BigBen schreef:Niet de wetenschap beweerde dat, maar wel de Kerk, het geloof.
Citaat:En eea is niet ingezet doordat verstandige wetenschappers netjes volgens hun methode de juiste weg insloegen, maar omdat er mensen met radicaal andere ideeen kwamen
Babootje schreef:BigBen schreef:Niet de wetenschap beweerde dat, maar wel de Kerk, het geloof.
Waar baseer je dat op Big Ben? In de bijbel staat (al heel wat jaren) o.a. Jesaja 40:22 dat de aarde rond is (zijn nog meer teksten, maar die moet ik even opzoeken).
Dus het lijkt me sterk de kerk dat beweerde (of ze moeten de bijbel niet hebben gelezen natuurlijk)