'knorrend' veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miesemuisje

Re: 'knorrend' veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:40

Superfijn om weer een positieve update te lezen!! heb aan jullie gedacht vandaag. kan niet wachten om straks foto's/filmpjes te zien waarin ze lekker door de wei rent!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:42

capopjekop schreef:
Wat een goed nieuws zeg. Top dat jullie die second opinion hebben laten doen!

Wel even een vraagje, moet ze iedere keer onder algehele narcose? Want dat is ook best heftig toch? Of is dat alleen voor oude dieren zo?

Neeeee, ze wordt staand geholpen met laser (daardoor werd de operatie ook ineens veel toegankelijker om uit te voeren).

TS: Wat een supernieuws dat ze al zo ver gekomen zijn in 2 behandelingen!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:45

Wat goed dat je na de eerste negatieve uitslag toch een tweede kliniek hebt gezocht, zo zie je maar weer, er is heel veel mogelijk. Heel veel succes met de kleine en hopelijk word ze heel groot bij jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:49

Topper! , morgen nog en ze heeft een compleet nieuw leven voor haar

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:04

Zie je aan haar of ze verschil merkt? Meer energie bv? Heel interressant maar ook heel mooi om dit te volgen. Hoop dat ze na morgen helemaal klaar is!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:12

*\o/* wat een goede update weer!
Hopelijk is ze na morgen echt klaar. Ik ben benieuwd hoe hard ze dan zal groeien en spelen!
Maar eerst goed herstellen!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:15

Lees al vanaf eerste post alles mee, met kromme tenen, zwetende handen en klamme rug..... uit spanning, want het IS nogal wat voor zo'n jong diertje, allemaal... waarbij ik wil benadrukken dat hetgeen TS voor Fay overheeft om haar een haalbaar, en mogelijk zelfs fijn en onbezorgd paardenleven te gunnen, wel heel bijzonder genoemd mag worden, hoe velen hadden zo ver gegaan met een zo jong veulentje?
Daar heb ik net als velen een onmetelijk respect voor!

Dat ik (nog) niet meejuich met de meesten is eigenlijk omdat ik nog steeds huiverig ben dat er iets fout gaat, want krijgt ze door die bloedingen geen bloed in de longen (en er was toch voorheen al ook iets in de longen aangetoond), of wordt dat afgezogen, of brandt men de bloedplekken ook dicht met de laser?

Uiteraard hoop ik dat Fay hier met vlag en wimpel en vooral met heel veel letterlijke OPLUCHTING doorheen gaat komen, het veulentje dat al was opgegeven en afgeschreven.... Ik blijf graag alle updates volgen, en leef mee met iedere dag dat Faytje weer een stukje verder komt.

Tenslotte: wij kunnen alleen maar hopen en duimen, maar TS heeft de nodige ACTIE ondernomen voor haar geliefde kleine meisje... daar spreekt een intense dierenliefde uit, en ook moed, want zulke ingrepen zijn niet risicoloos... waren er maar meer mensen zoals TS, die ieder (dieren)leven belangrijk genoeg vinden, om er voor te knokken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:29

ik vind dit echt super!!!!
wat een fijne berichten ,heerlijk dat Fay straks een fijn leven kan hebben en normaal kan ademen! *\o/*

echt respect voor jullie dat jullie dit op je genomen hebben _/-\o_
zoals hierboven gezegd is, de meeste mensen hadden het in laten slapen :j

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:30

Opnieuw positief bericht gelukkig.
Heel langzaam komt toch het gevoel dat dit topic positief gaat aflopen.
Wie had dat toch gedacht, na het zo negatieve begin.
TS TOP van je dat je bereid was te blijven zoeken naar een arts die ervaring had en het aan durfde om het op te lossen.

Hopelijk morgen het laatste stukje en dan donderdag lekker naar huis.

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:45

Hier een stille meelezer.
Lees al van het begin mee, had nog niet gereageerd, maar moet je nu toch echt even een groot compliment geven.
Wat heb ik respect voor je doorzettingsvermogen en wat vind ik het bijzonder dat je dit voor Fay doet! +:)+

Hopen dat alles goed blijft gaan en dat ze dan lekker van een onbezorgd paardenleventje kan gaan genieten :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:01

Ha, vandaag weer een stukje gedaan en morgen weer verder. Het klinkt goed. Wel heel mooi dat het op deze manier kan, zo kan er toch redelijk stevig doorgewerkt worden zonder dat dit een hele grote aanslag is op het veulengestel.

jorretjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:17

oh wauw *\%/* *\%/* *\%/*
Wat fijn dat ze haar zo goed kunnen helpen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:20

fijn hoor!
Ik had nooit durven hopen dat het zo relatief 'makkelijk' op te lossen was!
En een geringe aanslag op haar gestel...heel mooi!
Op naar morgen!

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 17:30

terpentijn schreef:
Lees al vanaf eerste post alles mee, met kromme tenen, zwetende handen en klamme rug..... uit spanning, want het IS nogal wat voor zo'n jong diertje, allemaal... waarbij ik wil benadrukken dat hetgeen TS voor Fay overheeft om haar een haalbaar, en mogelijk zelfs fijn en onbezorgd paardenleven te gunnen, wel heel bijzonder genoemd mag worden, hoe velen hadden zo ver gegaan met een zo jong veulentje?
Daar heb ik net als velen een onmetelijk respect voor!

Dat ik (nog) niet meejuich met de meesten is eigenlijk omdat ik nog steeds huiverig ben dat er iets fout gaat, want krijgt ze door die bloedingen geen bloed in de longen (en er was toch voorheen al ook iets in de longen aangetoond), of wordt dat afgezogen, of brandt men de bloedplekken ook dicht met de laser?

Uiteraard hoop ik dat Fay hier met vlag en wimpel en vooral met heel veel letterlijke OPLUCHTING doorheen gaat komen, het veulentje dat al was opgegeven en afgeschreven.... Ik blijf graag alle updates volgen, en leef mee met iedere dag dat Faytje weer een stukje verder komt.

Tenslotte: wij kunnen alleen maar hopen en duimen, maar TS heeft de nodige ACTIE ondernomen voor haar geliefde kleine meisje... daar spreekt een intense dierenliefde uit, en ook moed, want zulke ingrepen zijn niet risicoloos... waren er maar meer mensen zoals TS, die ieder (dieren)leven belangrijk genoeg vinden, om er voor te knokken.

Wij zijn zelf ook niet alleen maar zorgeloos erin, hoewel de artsen ons echt het gevoel geven dat alles super goed verloopt.
Maar daarom willen we bij elke operatie zijn en haar voor de operatie zien , je weet het nooit...
vandaag zijn we van 10.00 tot 14.00 uur er geweest, vanavond nog een keer, misschien overdreven en vermenselijken ;) maar ze staat er zo niet alleen voor.
Faytje is wel een erg makkelijk veulen, ze past zich zo goed aan, totaal niet gestrest of bang nu.

Het bloeden tijdens de operatie is omdat er veel kleine bloedvaatjes door de neus lopen, en als ze die raken met de laser bloed dit enorm veel, en dan stoppen ze ermee om het terug te laten stollen.
Niks ernstigs volgens hun maar doorwerken dan gaat sowieso niet.
Plekjes op de longen zijn ontstekingetjes, hier krijgt ze straks antibiotica voor mee, als we over drie weken terug komen dan wil ik ook even een echo van de longen terug, om te zien of het verbeterd is.

Morgen is de operatie al vroeg, rond half negen en dan is ze er hopelijk van af.
Iemand vroeg of ze al meer energie heeft, ze stapt wel al wat flinker door nu, maar verder staat ze vooral op stal natuurlijk dus is haar energie minder te zien.
Mooie is wel, voor de operaties zag je haar buik altijd heel zwaar heen en weer gaan, dit is nu nagenoeg normaal :)
En haar hartslag was eerst hoog in rust, nu gehalveerd, terug naar normalere waardes.
Ook was ze vandaag dus hooitjes aan het zoeken , normaal had ze daar het lucht niet voor, dit koste teveel moeite.
Dus we zien zeker vooruitgang.
Natuurlijk mogen we verder niet vergeten dat sedatie ook zijn uitwerking op het lijfje heeft, dit moet allemaal over de lever die al wat verhoogde waardes had , en de neus binnenin is ook gevoelig door de 'brandplekken' van de lever, dus eigenlijk doet ze het gewoon goed naar omstandigheden

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:46

Vandaag zijn mijn gedachten een aantal keren bij fay geweest.

Wat een kanjer zeg

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:55

Wat goed dat je dit doet!! heb even het hele verhaal gelezen, en ik volg!

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:03

Stille meelzer hier.
Wat onzettend fijn dat het allemaal goed lijkt te verlopen.
Respect voor wat jullie allemaal voor haar doen!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:35

Hele fijne updates weer. Ook hier gedachtes geregeld naar Fay gegaan. Echt petje af wat voor een moeite jullie in het diertje steken. Geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:37

+:)+

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:59

Wat een dappere kleine meid, daar mag je trots op zijn!
En ook op jezelf: super dat je het niet opgegeven hebt en dat het na alle twijfel en hartverscheurende berichten nu toch echt de goede kant op lijkt te gaan!
Ik doe een voorzichtig *\o/* en blijf je updates volgen...

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:02

Wauw echt geweldig!

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:05

Ik ben al een tijdje stil aan het meelezen, maar wou ook even wat van me laten horen.
Echt fantastisch wat je allemaal doet voor je knappe veulen, ik hoop van harte dat alles helemaal goed gaat komen!
Wat wel grappig is, (volgens mij, aan je bokt naam te zien) heet jij Inge, ik ook, maar mijn veulen heet ook Fay! Toevallig!

Heel veel sterkte en succes gewenst!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:07

toppie :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:19

Wat ben jij een topbaasje zeg _O_
Dat je dit allemaal wil doen.

Ik heb alleen de TS reacties gelezen en ik vind het super hoe je het doet.
En wat is Fay toch braaf als ik dat zo lees, echt een schatje <3

Ik hoop dat het helemaal goed komt met haar, ik blijf je voorlopig even volgen!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:26

Respect voor jouw TS.
stille meelezer.
Echt fantastisch. +:)+