Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
indriss schreef:Ja dat is kl.te hoor.Je weet nooit wat ze met je paard doen als je het uit handen geeft.
Misschien kan je hier iets mee.
We hadden een manege pony die op de wei een schop had gekregen.
Ze had een gebroken schedel en een zenuw beschadigd in haar schouder.
Ze stond op 3 benen,hinkte op haar goede been en DA zei inslapen.
Manegehouder eigenwijs,laten staan in de stal en het was echt zielig om te zien.
Het paard stond 4 a 5 maanden op een voorbeen.Iedereen vond het egoistisch van de eigenaar.
Na 6 maanden zetten ze het been neer en langzaam ging het iets beter.
Na een jaar liep deze pony al half uurtjes onder het zadel en na anderhalf jaar was deze pony weer 130 aan het springen.Je ziet er niks meer van.De zenuwen kunnen teruggroeien.
Denk ook aan zenuwsnedes wat ze doen bij hoefkatrolonsteking.Deze zenuwen worden volledig doorgesneden en veel herstellen gewoon en groeien weer aan.Het hoofd is een veel beter doorbloed gebied.
Ik geef het een goede kans.Je moet er gewoon de tijd voor nemen.
Alleen ik zou de merrie nooit als fokmerrie gebruiken.We hebben een merrie gezien die ook blind was en deze was eens geschrokken toen het veulen wilde drinken.Sloeg erna en het veulen viel met een koprol en was opslag dood.Nek gebroken.Dat wil je niet meemaken.
Sterke ermee...Al komt het zicht aan een oog terug,dan kan het paard prima functioneren.
Hoop houden!
Bomba schreef:Ik wil haar geen leven als blind paard aan doen. De afgelopen vijf maanden zijn een hel geweest voor haar, en het klinkt misschien erg cru, maar ik ben er nu ook wel klaar mee. Het doet gewoon pijn om haar te zien staan. Voorheen liep ik iedere dag met haar aan de hand, maar op een gegeven moment begon ze erg vaak te schrikken van plotselinge geluiden, dus dat risico werd me te groot. Ze staat nu 24/7 op stal en dat is vreselijk. De DA heeft aangegeven dat als er na 6 maanden geen verbetering opgetreden is, er geen kans op herstel meer is.
terpentijn schreef:Je kunt aan Bomba via PB toch ook vragen welke stal het is...
Ik heb dat gedaan, omdat ik een jonge merrie van nu 3 jaar heb, en eens in de buurt wilde rondkijken waar ik haar over een tijdje heen zou kunnen brengen voor belering. In de buurt, omdat ik haar gedurende de beleringsperiode dan nog kon bezoeken....
Nou, ik ben blij met de PB- info, want dat bleek inderdaad bij mij in de buurt. Mijn merrie Khavanna had daar dus ook zo maar terecht kunnen komen.
Ik wil benadrukken dat er met een jong paard overal wel eens iets mis kan gaan (zeker in de belering), maar dit vind ik te gek voor woorden, en dan al helemaal hoe er vervolgens naar TS is gereageerd.
TS is dus eigenlijk gewoon een toekomstige belofte kwijt, en de nog zo jonge merrie haar leven.
Als het mij zou overkomen wil ik er niet eens aan denken hoe ik mij dan zou voelen, vind dat TS nog zeer netjes reageert, ik zou absoluut ONTPLOFT zijn.