Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
zuma1 schreef:he hallo heeft iemand dan al een keertje die nieuwe geprobeerd ..die kan je gewoon bij paardenwinkel halen op op natuur basis ben de naam kwijt .Die willen wij proberen omdat ons paard ook heftig reageerd op enting en ontworming
byjou1983 schreef:Goeiemorgen!
Ik meld me hier ook![]()
Heb ook een paard met zomerexceem, hij heeft de RSH nog niet op, want hij heeft nog niet geschuurd.
Ben al vanaf februari bezig met een speciale shampoo om zijn staart en manen te wassen
En tot nu toe lijkt het goed te gaan.
Vroeg me af of ik misshien uit voorzorg de deken al op kon doen?
Oh jaPrettige pasen allemaal!
Biies schreef:http://users.telenet.be/oostmalle/neder ... arden1.htm
kent iemand deze meneer? mijn hoefsmid kwam ermee en hij zei dat het bij mijn eczemer heeft geholpen,
heb hem een email gestuurd voor meer info.
intel_1x schreef:Als het in de zomer niet te koud is en het regent, dan laat ik de deken gewoon nat om. In principe is een waterdichte onderdeken niet nodig. Het droogt echt heel erg goed en heb daar nog geen problemen mee gehad. De deken zelf is sterk en snel drogend.
Je kunt het vergelijken met andere exceemdekens. Maar voor de vroege schuurders (vroeg in voorjaar) en de paarden die nog schuren in november kan een onderdeken wel fijner zijn als het langdurig regent. Het is mn de temperatuur die voor mij bepaalt of ze nog nat onder de deken kunnen staan. Ik vind 10 graden (dag en nacht) de grens. Ik zou dus nu zeker kiezen voor een onderdeken als je paard al een exceemdeken om moet. Of je paard moet snachts op stal staan, dan is het weer een ander verhaal.
gillian schreef:Hier is het alweer knudde...
Flink jeuk rondom haar navel en de oren beginnen nu ook. Ondanks het smeren met derfen...
Eczeemdeken ligt alweer een paar weken op met nu een regendeken met hals erover.
Begin dit jaar ben ik van voer veranderd, ze krijgt nu de kruidenbrok met lucerne van Hugho. Heeft een kuur darmolie en kruiden gehad.
Ik heb ondertussen al zoveel geprobeerd, allemaal zonder resultaat. Wordt er werkelijk waar gewoon chagrijnig van![]()
Iemand ervaring met een kuur traumeel? 5 ampullen moet je iedere 14 dgn intramusculair toedienen.
Biies schreef:http://users.telenet.be/oostmalle/neder ... arden1.htm
kent iemand deze meneer? mijn hoefsmid kwam ermee en hij zei dat het bij mijn eczemer heeft geholpen,
heb hem een email gestuurd voor meer info.