Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

tamary schreef:kevje06 schreef:Ik twijfel om onze shet te laten castreren.
Hij word in mei 1 jaar.
Loopt nu nog met zijn zusje maar moet daar wel eerdaags vandaan.
Dan kan ik evt mijn koppel in 2en delen, merries en ruinen en hij maar dat vind ik weer jammer voor mijn hechte kudde, onze oude ruin is echt de man van de kudde en erg gehecht aan zijn merries, de andere 2 ruintjes zullen ook hun kudde missen...
Doen.
wil je niet ontmoedigen hoor maar die stond ook op een gegeven moment aan zijn touwtje te stuitereren of hij week niet buiten was geweest. Varekaj schreef:De mijne was vandaag een enorme etter! is nou de 2e keer op een week tijd. Binnenkort mag hij 24/7 het land in, als hij zo'n streken daar ook uithaalt is ie binnen de maand z'n ballen kwijt.
Wil hem uit stal halen en op de paddock zetten, er lag al hooi. Normaal stapt hij erg netjes en relax mee maar vandaag? Hing er net niet achteraan, dus meneer gedraaid, terug de stal in. De merries liepen inhet land ernaast, zoals altijd, dus ik dacht "hormonen beginnen te werken". Mest geruimd, en poging nummer 2. Terug hetzelfde, maar veilig in de paddock geraakt. Ging ie me daar springen, steigeren en idioot doen! Touw niet gelost, heel keine cirkel om me heen en paar fikse trappen verkocht, dit gedrag tolereer ik echt NIET! Achterwaarts doen gaan, ging iets of wat, beloond, ik laat 'm los... Ging hij niet naar de merries, maar wel als een gek naar de hooibol. Viel hij op aan alsof hij al 2 dagen uitgehongerd wordt!
Hij was gelijk ook weer poeslief met 'n fikse prop ruwvoer in de mond, kon er weer alles mee.
Stalbaas heeft hem gisteravond moeten voeren, vond al dat er maar weinig weg was uit het pak toen ik aankwam deze ochtend. Zou het kunnen dat hij gewoon zo vooruit was omdat hij zo'n honger had, of kan dit toch hormoon afhankelijk zijn?
Het goede gedrag achteraf heb ik uiteraard flink beloond.
Mijne gaat echt niet meer kauwen haha..

Kerel gedraagt zich nog steeds top. Veel bedrijvigheid kijkt hij niet naar, heeft hij nooit gedaan.