[INFO] Insulineresistentie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re: Centraal: Insulineresistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 00:50

Pellie, bij Koot verschilt de koker per dag.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:10

Dana nee dat heb ik niet.

Lecher antenne zeker :j daarvoor heeft hij een aantal van bovenstaande middelen gekregen, (hij is gezien door 3 natuurgenezer/holist/homeopaat gezien) en een aantal heb ik op eigen houtje uitgeprobeerd. :j

Schimmels? Nee, reageren die wanneer een paard rijker hooi of gras krijgt?

Naat, is dat verschillen in extreme vorm, of minimaal?

Mensen, ik zie door de bomen het bos ook niet meer. 4.5 jaar zoeken naar oorzaken, redenen, homeopaten, osteopaten, klinieken... nu ook geen IR dus := ik ben er wel een beetje flauw van.

Dieet en goed bewegen doen het 't fysiek het beste voor hem :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:21

pellie,ik ben even nieuwsgierig hoor..had jij ook een gewoon bloedonderzoek laten doen om een en ander na te kijken?
en die lijst van jou met producten die je geprobeerd hebt he..waren daar ook nog bepaalde dingen bij die je gaf en dat je zag dat gam daar juist erg slecht op reageerde?

en dan nog een vraagje, als jullie je paarden aan de hand laten grazen, eten ze dan gewoon alles op wat ze tegenkomen of hebben ze voorkeur voor bepaalde planten?
eten ze kort gras of geven ze de voorkeur aan juist de langere grassen?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:26

Pellie schreef:
Dana nee dat heb ik niet.
Lecher antenne zeker :j daarvoor heeft hij een aantal van bovenstaande middelen gekregen, (hij is gezien door 3 natuurgenezer/holist/homeopaat gezien) en een aantal heb ik op eigen houtje uitgeprobeerd. :j
Schimmels? Nee, reageren die wanneer een paard rijker hooi of gras krijgt?
Naat, is dat verschillen in extreme vorm, of minimaal?
Mensen, ik zie door de bomen het bos ook niet meer. 4.5 jaar zoeken naar oorzaken, redenen, homeopaten, osteopaten, klinieken... nu ook geen IR dus := ik ben er wel een beetje flauw van.
Dieet en goed bewegen doen het 't fysiek het beste voor hem :j

Schimmels leven op suiker en ze slaan zichzelf op in vetophopingen.

Hoe 'precies' is hij gediagnotiseerd met de Lecherantenne? Er zijn veel therapeuten met een Lecherantenne, helaas maar weinig die een juiste of volledige diagnose stellen.
Schimmels, virussen, bacteriën, denk bijv. ook aan Lyme. Eigenlijk is alles op te sporen met de Lecherantenne, mits je de juiste frequenties hebt en kunt behandelen met de juiste medicatie. De medicatie van jou medicatie-lijst is eigenlijk door iedereen (zonder medische achtergrond) aan te schaffen.
Is er bijv. na de diagnose met de Lecher met een Biotensor bekeken welke medicatie goed voor hem is, in welke dosering (potentie), voor hoe lang?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:49

ellepel schreef:
pellie,ik ben even nieuwsgierig hoor..had jij ook een gewoon bloedonderzoek laten doen om een en ander na te kijken?
en die lijst van jou met producten die je geprobeerd hebt he..waren daar ook nog bepaalde dingen bij die je gaf en dat je zag dat gam daar juist erg slecht op reageerde?

en dan nog een vraagje, als jullie je paarden aan de hand laten grazen, eten ze dan gewoon alles op wat ze tegenkomen of hebben ze voorkeur voor bepaalde planten?
eten ze kort gras of geven ze de voorkeur aan juist de langere grassen?

pablo is gek op onkruiden...fluitekruid ,nu inmiddels afgestorven....soms een hap kleefkruid,wat in zijn land in een bosje groeit.
Een hap druifstruik :( ,en inderdaad vooral heel kort gras!
Volgens mij zijn paarden helemaal niet dol op lang gras.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:59

klopt,maar ik heb dan natuurlijk weer een uitzondering, :P
valt me de laatste week op dat als ik ap aan de hand laat grazen zijn voorkeur uitgaat naar graszaden, dus hij zoekt het hoge gras op en eet alle bloeiaren er uit..en paardenbloem is hij momenteel ook gek op..

vroeg me af of er bij meer paarden dingetjes op vielen

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:13

Paardenbloem is de mijne ook gek op. Lange grassen niet. En ze heeft een nazomer gehad dat ze niet van de distels af kon blijven. Was het enige waar ze naar scharrelde, op het erf.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:13

ellepel schreef:
klopt,maar ik heb dan natuurlijk weer een uitzondering, :P
valt me de laatste week op dat als ik ap aan de hand laat grazen zijn voorkeur uitgaat naar graszaden, dus hij zoekt het hoge gras op en eet alle bloeiaren er uit..en paardenbloem is hij momenteel ook gek op..

vroeg me af of er bij meer paarden dingetjes op vielen

Paardenbloem werkt als drainage ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:17

Die van mij grazen nu niet meer, maar ze eten idd graag paardenbloem, Amber is ook dol op de bloemetjes van de distel. Die probeert ze tijdens een buitenrit eraf te trekken.

Hoe doen jullie het met hooi? Ik heb nu hooi van vorig jaar, lang en stengelig, het lijkt net geen stro. Ik heb nu nog voor 1,5 a 2 maand liggen, maar daarna heeft mijn leverancier alleen hooi van dit jaar. Omdat Grietje bevangen is, vind ik het toch wel tricky om dit straks te gaan voeren. Dan toch maar een andere leverancier zoeken? Hoe denken jullie hierover?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:18

Het hooi weken?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:22

capopjekop schreef:
Die van mij grazen nu niet meer, maar ze eten idd graag paardenbloem, Amber is ook dol op de bloemetjes van de distel. Die probeert ze tijdens een buitenrit eraf te trekken.

Hoe doen jullie het met hooi? Ik heb nu hooi van vorig jaar, lang en stengelig, het lijkt net geen stro. Ik heb nu nog voor 1,5 a 2 maand liggen, maar daarna heeft mijn leverancier alleen hooi van dit jaar. Omdat Grietje bevangen is, vind ik het toch wel tricky om dit straks te gaan voeren. Dan toch maar een andere leverancier zoeken? Hoe denken jullie hierover?

Als je nog een afspraak maakt met de therapeute kun je haar vragen om het hooi voor Grietje te testen, dan weet je zeker of je het wel of niet kunt geven ;)

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:34

Dana01 schreef:
ik denk niet dat je met voer alleen een paard er weer 100% bovenop krijgt, vooral niet als ze het erg ver weg moeten halen :n

beweging, voer en suplementen zullen het meeste effect hebben.

Bij sommige paarden kan dit misschien een optie zijn maar paarden waarbij de organen dusdanig 'aangetast' zijn komen er niet meer op zo'n manier bovenop (kijk naar Fiek) die hebben een veel drastischer en nog specifiekere behandeling nodig..

Pellie
, sjee, Gam niet IR, gelukkig maar, maar wat dan wel he...
Wat heb je veel geprobeerd zeg.. Als ik je verhaal hoor denk ik eerder aan een schildklierprobleem, wat Fiek dus ook had, die had ook die gekke koker..
Niemand heeft het nog bij het juiste eind gehad dus omdat hij nog steeds niet beter is, hebben ze je niet door gestuurd? Laarakker al eens geprobeerd?
Over schimmels nog, Fiek zit daar ook onder, zit opgeslagen in zijn vet dus elke keer als hij afvalt komen ze vrij in zijn lijf en krijgt hij dus een terugval qua ziek zijn en moeten opnieuw de schimmels behandeld worden..

Ellepel
, paardenbloem bevat erg veel suikers en is een energiebommetje voor paarden, hebben ze vaak in het voorjaar tijdens verharing veel behoefte aan..

capopjekop schreef:

Een denkfout die veel mensen maken is dat oud hooi minder suikers zou bevatten, hier is niets van waar, bevat evenveel suiker nog als pas gemaaid hooi en ligt dus enkel aan het tijdstip van maaien en dergelijke.. Oud hooi verliest echter wel zijn vitamines en dus krijgt je paard hier eerder tekorten door.. Bij hooi weken spoel je zowel suikers als vitamines eruit dus een goed supplement in de juiste dosering voor dagelijkse behoeften is dan zeer belangrijk om je paard niet nog zieker te maken...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:03

Ik voer pavo vital bij, dus dan zou het niet zoveel uitmaken als ik het week. Dus in principe heeft oud en nieuw hooi evenveel suiker begrijp ik. Op dit hooi doen ze het eigenlijk wel oke, het is hetzelfde type hooi wat ik krijg straks, ook lang en strengelig. Dan zal ik idd eens gaan weken.

Ik ga maandag nog een poging doen om contact te leggen, vrijdag moest ik om half 8 terug bellen, maar volgens mij lag de hoorn van de haak ofzo. Maar goed maandag nieuwe poging :)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:06

:(:) Die koker van Gam ziet er idd niet echt goed uit en het verhaal erbij klinkt al helemaal niet fijn... Wat is de zwelling in zn koker? Vocht of iets anders? Paard van een vriendin had laatst ineens een dikke koker (leek net een bal), en al zeker een week ernstige diarree. Daar heeft ze een gewone DA bijgehaald en die kwam tot de conclusie dat hij vocht vasthoudt door voedingsterkorten (eiwit). Door de diarree werd het allemaal niet meer goed opgenomen en hij had gewoon nog veel meer hooi nodig dan hij kreeg (en ook stengeliger). Is een heel ander verhaal, maar heb je al eens een gewone DA bij Gam gehad (zal best kunnen dat ik ergens overheen heb gelezen). Het valt me op dat er al zo veel middeltjes en manieren zijn geprobeert, maar dat de oorzaak niet is gevonden. Zou het kunnen dat een paard gewoon helemaal ontregeld raakt door verschillende behandelingen (die wel of niet nodig waren op dat moment)?

[***] en zn vriendje zijn inmiddels naar mn eigen stalletje verhuist, ze vermaken zich er uitstekend :j Ze kunnen weer lekker rondrennen, rollen, drinken eten, zout likken, spelen, naar binnen, naar buiten, heerlijk! De eerste dagen hadden ze nog wat grasjes te eten van de zijkanten van de paddock (die niet geploegd konden worden). Nu zijn die zo´n beetje op en hebben ze hun graszaadhooi. Wat een fijn spul is dat zeg! Ik geef het ze nu onbeperkt, zodat ze altijd wat te eten hebben. Hiervoor hadden ze (op de stal waar we zo´n 2 maanden geleden weg zijn gegaan) onbeperkt stro en 2x per dag een portie hooi. Dus ik denk dat dit spul onbeperkt geven wel kan. We moeten nog even uitzoeken hoe lang ze per dag op het gras kunnen.. Ik schat een uurtje of misschien 2 (lang, stengelig en onbemest gras).

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:03

Het is ook nog maar de vraag of 'onbemest' gras 'beter' is voor IR gevoelige paarden..
Dit omdat onbemest gras vaak minder voedingsstoffen heeft (wanneer het op een arme grond groeit) en dus moeite heeft om te groeien, ook dan kan er een hoog fructaan gehalte ontstaan..
(een manier van kunstmest sta ik niet achter omdat dit invloed heeft op nieren en lever maar andere manieren, meer natuurlijk, sta ik zeker voor open..)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:55

Ik heb nu geen normaal bloedonderzoek laten doen, die van vorige keer gaf een klein tekort aan ijzer aan, verder alles netjes. Omdat zijn beeld niet is verergerd, of groot is veranderd heb ik het nu niet laten nakijken.

En niks van deze middelen die ik gaf, waar hij slechter van werd Ellepel.

Deze homeopate liet ons ook veel middelen zelf bestellen, kopen bij 3e leveranciers. Zij had zelf een aantal spullen bij zich, maar ik weet niet meer welke precies. Dus wat zij ons adviseerde heeft ze doorgemeten en afgestemd :j

Ook andere middelen van een natuurgenezer zijn zo afgestemd, maar ff serieus.... wat bij beide voor waar is hè, je weet nooit of iemand 100% zuiver door kan meten. ;) ik heb zelf ook een biotensor en weet hoe lastig het kan zijn.

Roos, ben idd nog niet bij firma Laarakker geweest. Hebben zij dat van die schimmels ontdekt of één van je andere peuten die bij je kwam?

Wat ik zeker weet is dat Gam reageert op het eten van GRAS.

Laura, ja Gam is meerdere malen door VA's gezien/onderzocht. Is medisch gezond verklaard omdat zij niet verder kunnen kijken dan wat ze geleerd is. Hij is niet ontregeld door alle middeltjes. Het wordt nu misschien opgevat alsof ik Gam alle afgelopen 5 jaar vol heb gepropt met van alles en nog wat, maar dat is niet zo. Gam leeft nu al een hele lange poos (1 jaar) op water en brood (hooi dus hè, grapje ;)) En ook het behandelen ging natuurlijk met tussenpozen.

Hij wordt al een aantal jaar zelfs niet meer ge-ent vanwege zijn drainage problematiek.

Roos heb je nog een peuten tip voor me? Firma geldklopperij Laarakker mijdt ik liever.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:39

Pellie schreef:
Firma geldklopperij Laarakker mijdt ik liever.

Oei, dat is wel heel kort door de bocht....Dat verdienen ze zeker niet :n

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:29

even snel een berichtje tussendoor, nu even geen tijd om alles bij te lezen en t reageren, ga ik van de week doen!

Heb de uitslagen van Roza binnen!
Glucose is 4,4 (moet tussen 4 en 7 zitten) dus dat is goed.
Insuline is 16 (moet rond de 10 liggen) dus is nog steeds te hoog maar valt nog nét binnen de maximale marges van normaal. Omdat Roza nooit is geprikt toen ze nog "gezond" was weten we niet wat haar normale insuline waarde is, misschien heeft ze van zichzelf wel gewoon een hogere insuline waarde...
In tegenstelling tot 5 á 6 maanden geleden is ze wel erg verbeterd! Toen was de insuline 22!!

Als ze straks op stal staat moet ik nog een keer laten prikken, zo vroeg mogelijk in de ochtend als ze eigenlijk net wakker is zeg maar.
Als de insuline over een paar maanden nog steeds rond de 16 is is dit gewoon Roza haar inuline speigel zeg maar, daalt ze nog wel dan moeten we blijven prikken elke 3 á 4 maanden tot ze stabiel is....

Volgende keer wordt ook vitamine E en selenium weer getest omdat dit erg lang duurt voordat het weer een beetje op peil is.

Al met al zijn mijn veearts en ik erg tevreden, ook omdat Roza aangeeft zich zo super goed te voelen en er zo super goed uit ziet!

Zo dit was even snel mijn update!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:35

Nee snap ik Vera, ik weet dat ze kunde in huis hebben maar mijn ervaring met het kopen van middelen daar is dat het 4x over de kop gaat en zoiets mijd ik liever.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:43

wat heb jij gegeven tegen dat ijzertekort bij Gam??
dat is toch iets wat je niet zo heel vaak hoort,weet dat bij bloedworm het dan wel weer voorkomt of als je paard op arme grond graast zonder bijvoeren.
die hele lijst van jou met supplementjes en middeltjes?
,daar staan echt heel veel dingen op die ik ook aan mijn paarden gegeven heb.
heb er eigenlijk nooit verschil van gemerkt of ze daar beter van werden :o

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:51

Pellie, zoals Vera zegt, niet verdiend die opmerking. Als je ziet wat ze gedaan hebben voor een aantal paarden hier!

Mocht je toch graag gebruik willen maken van de kunde en kennis van 'Laarakker' (oftewel, wat hij zijn studenten bij STEHD leert en de artsen bij Den Hoek dus in praktijk brengen) kan ik je Charlotte Willekens van praktijk De Riethof ontzettend aanbevelen.
Voorheen altijd werkzaam bij Den Hoek, nu heeft ze haar eigen praktijk.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:12

Ik was enorm verdrietig toen ik hoorde dat Charlotte daar wegging, die vind ik echt geweldig :j

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:32

Auke blijft gewoon bij haar onder behandeling, maar dan via De Riethof. Auk is nog nooit zo goed geweest als nu na een jaar behandelen door Charlotte, dus dat wil ik graag zo houden :)

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:01

Pellie, ik zit zelf niet bij Laarakker maar bij een soortgelijk iemand, zij heeft wel contact met hem over dingen die zij niet vaak gezien heeft, zoals enkele dingen die ze bij Fiek tegen kwam..

Crista, fijn dat er redelijk goed nieuws is. Roza aardig stabiel zo te horen, was ze nu niet vroeg in de ochtend en gevast geprikt dan?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:11

Dat zit toch in Lunteren?
Dat is voor mij wel een eindje rijden.... Maar aan de andere kant, ik vind dat zij echt de beste was.