Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ellepel schreef:weet je wat mij juist is opgevallen bij paarden met zomereczeem?
dat die juist vaak een erg droge huid hebben,ook heb ik het idee dat ze minder drinken dan andere paarden..
, die is na een flinke training flink bezweet. 
zweetvos schreef:Laatst heeft een holistische dierenarts mijn pony onderzocht en daar is oa. insuline-resistentie en problemen met de lever uit gekomen.
Ook weer te linken aan de zomereczeem..
Zammie schreef:Ze werken oa. met een wichelroede/bio-sensor oid.. Daarmee gaan ze dat hele paard langs en dan voelen ze dat aan de energievelden ofzo. Het is een beetje hocus-pocusHoe is die DA daar dan achtergekomen? Met bloedonderzoeken?
.
De manen worden er wel wat grijs van.. Dus moet je ze af en toe wel even wassen.
Het is spul dat je alleen opsmeert áls ze heeft geschuurt. Niet dat je elke dag dat opsmeert om het te voorkomen.
is het ook geschikt voor op het hoofd en buik ?
Volgens mij vond hij het zelf ook maar vreemd om zo bloot te staan.
Nu maar hopen dat dat goed werkt, zo niet, dan verbouw ik mijn pagony-achtige geval tot een dichtritsbare eczeemhals zodat die voortaan op de wagen op kan. Zonder durf ik niet, ik heb vorig jaar gemerkt dat hij daarvoor te lang op de wagen moet staan.