[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:02

Helaas. Valse hoop. Was 1 dagje beter door het weer denk ik. Gaat nu weer heel slecht. Zijn ogen zijn nu ook dik (nooit eerder gehad). Dus ja het gaat slechter dan ooit. Ik heb nog maar voor 3 keer (1,5 dag) korrels. Dus dat gaat m niet worden.....Ik geloof best dat er een bacterie zat, maar kennelijk heeft zijn proesten daar niets mee te maken. Ik vind het heel vervelend dat Sylvia zo zeker zo zeker van haar zaak is/doet. Des te groter is iedere keer de teleurstelling. Ik heb haar gebeld, hoop dat ze snel terug belt.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:46

Iris_Buck schreef:
Helaas. Valse hoop. Was 1 dagje beter door het weer denk ik. Gaat nu weer heel slecht. Zijn ogen zijn nu ook dik (nooit eerder gehad). Dus ja het gaat slechter dan ooit. Ik heb nog maar voor 3 keer (1,5 dag) korrels. Dus dat gaat m niet worden.....Ik geloof best dat er een bacterie zat, maar kennelijk heeft zijn proesten daar niets mee te maken. Ik vind het heel vervelend dat mijn therapeut zo zeker zo zeker van haar zaak is/doet. Des te groter is iedere keer de teleurstelling. Ik heb haar gebeld, hoop dat ze snel terug belt.

Waarom bel je haar nog als je er geen vertrouwen meer in hebt?

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:48

Omdat ze heeft toegezegd nog een keer gratis te komen als hij niet zou opknappen. En omdat ik graag van haar wil horen hoe dit kan/wat er aan de hand is.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:52

Iris_Buck schreef:
Omdat ze heeft toegezegd nog een keer gratis te komen als hij niet zou opknappen. En omdat ik graag van haar wil horen hoe dit kan/wat er aan de hand is.

Heeft dat zin dan als je geen vertrouwen (meer) in de behandeling hebt?
Laatst bijgewerkt door singasong op 02-06-11 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:55

Ze heeft er ook recht op om dit uit te leggen toch? (misschien overtuigt ze me....maar het is toch ook wel logisch dat je op gegeven moment vertrouwen verliest?!)
Ik heb er echt heel veel geld en energie in gestoken. Dat moet je dan ook correct afsluiten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:02

appie stond gisteren ook behoorlijk te schudden en had ook weer dikke ogen.
ik zie dat er behoorlijk wat grassen aan het bloeien zijn bij ons.

balen dat het ng niet beter word :(:)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:14

Gringo staat nog op stal en schud niet *\o/*
maar de fries die nooit geschud heeft staat nu af en toe flink te gooien :j maar de bomen hier geven grote wolken witte pluizen af
en als de paarden binnen komen zitten de neuzen vol geel/roodbruin stof

hier valt niet tegenop te werken.

ben benieuwd als Gringo over paar dagen de wei weer op mag het houd >;)
hij krijgt wel vanaf febr puur pollen
en dat hou ik nu ook echt vol

en hij gaat met masker met neusflap op de wei.

en ik denk dat S er heus wel een verklaring voor heeft, de natuur laat zich nu eenmaal niet dwingen en als jouw paard last van pollen heeft is dat best een probleem
er blijven pollen komen en steeds andere

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:25

Ja maar Sylvia zei dat het niet de pollen waren want zn allergiewaarden waren goed, maar dat het kwam door een bacterie in de darm (en hiervoor door een virus).

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:31

Iris_Buck schreef:
Ja maar Sylvia zei dat het niet de pollen waren want zn allergiewaarden waren goed, maar dat het kwam door een bacterie in de darm (en hiervoor door een virus).

het blijft zoeken naar de oorzaak.
Gringo zat ook niet lekker in zijn vel en die is door haar helemaal opgeknapt
en ook steeds virusjes en bacterie ,maar volgens mij hebben ze die altijd wel

ik hoop dat er een oplossing komt voor je paard. :j

Maristj

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:17

die van mij was ook enorm aan het schudden gisteren, en enorm tranende ogen

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:54

even een update hier: Amor doet het zeer goed, ik ben al een paar keer kunnen wandelen zonder schudden, ben dus heel tevreden. In september krijgt die waarschijnlijk een terugval maar momenteel geniet ik.

Ik had deze maandag een les therapeutisch rijden en begon die man (was een erkende zadelpasser) over slecht passend tuig en dergelijke. Hij had ooit eens een klant wiens paard een headshaker was. Na heel veel middeltjes, verschillende dierenartsen, veranderen van het zadel enz hadden ze nog niets gevonden. Kwam die man met het idee om een ander hoofdstel te gebruiken, hij had ontdekt dat die in de plooien van zijn oren precies wat drukwondjes had. Dus kreeg het paard een hoofdstel met zo weinig mogelijk druk rond de oren en nu is het paard gestopt met schudden...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:14

mirgino,appie krijgt ook puur pollen,ik blijf dat ok wel geven,hopelijk werkt dat een beetje

vea:
van dat hoofdstel dat wist ik, je ziet namelijk vaker dat mensen toch met te krap tuig rijden waadoor dieren flink last kunnen krijgen.
daarom zeg ik ook altijd dat ze alles heel goed na moeten kijken..
mijn paardentandarts zei dat zelfs een strak zittende neusriem voor schudden kan zorgen,omdat die tegen kiezen kan drukken en paarden daar last van kunnen hebben..

het is echt slecht weer voor de paarden nu,bij ons op stal ook dikke wolken pluis en een flink schudende appie :j

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:44

Hallo allemaal,

Ik zit nog niet zolang op bokt maar heb sinds 2,5 een nieuwe haflinger en was gisteren even bij hem gaan kijken( hij staat in de opfok) en nu stond hij de hele tijd met zn hoofd te schudden. Eerst dacht ik dat het gewoon kwam door vliegen of dat zijn manen hem in de weg zaten(erg dikke bos)
Maar hij bleef best vaak schudden met zn hoofd.
Ook brieste hij erg veel en krabte ook zn neus tegen zn been en wreef er zachtjes mee over de grond.
Ik ben thuis dus op internet gaan zoeken en kwam al snel op headshaking uit.

Nu ben ik nogal overbezorgd en wil niet te snel conclusies trekken van iets wat ik pas 1 keer gezien heb.
Maar het viel me op dat hij het nu wel deed en het heel warm en zonnig was.
De andere 2 keren was het bewolkt etc en deed hij het dus niet.

Reden genoeg om het in de gaten te houden?
Of zou het toch gewoon iets anders zijn? Hij is pas 2 namelijk...

Hoop dat jullie me kunnen helpen

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:25

Iris, ben je al weer wat wijzer over Buck?

KaWi, in de gaten houden is natuurlijk altijd goed!
Heb je de link naar de filmpjes bekeken in de beginpost? Dan kun je vergelijken of jouw paard hetzelfde doet.

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:28

ik heb ze ook proberen te bekijken, maar ik kan ze niet zien, moet precies inloggen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 06:17

ja en de inlogcode staat er bij
Password: 6031077
;) :)

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 08:41

Singasong, nee niet wijzer geworden helaas. Ik ga de behandeling bij Sylvia stoppen. Heb uitgebreid met haar gebeld. Ze wilde overigens ook meteen langs komen. Ze zegt dat ze dacht de oorzaak gevonden te hebben maar dat ze hier dus kennelijk naast zat. Dat er iets anders moet zijn en dat ze verder moet zoeken. Ik heb er geen vertrouwen meer in. Ik had nu korrels voor die bacterie, maar ook een aantal symptoom bestrijders. Helaas hebben deze dus ook niets gedaan. Dus ook in nieuwe korrels op dat gebied heb ik geen vertrouwen. Ondertussen gaat het beroerd met Buck.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:13

Iris_Buck schreef:
Singasong, nee niet wijzer geworden helaas. Ik ga de behandeling bij mijn therapeut stoppen. Heb uitgebreid met haar gebeld. Ze wilde overigens ook meteen langs komen. Ze zegt dat ze dacht de oorzaak gevonden te hebben maar dat ze hier dus kennelijk naast zat. Dat er iets anders moet zijn en dat ze verder moet zoeken. Ik heb er geen vertrouwen meer in. Ik had nu korrels voor die bacterie, maar ook een aantal symptoom bestrijders. Helaas hebben deze dus ook niets gedaan. Dus ook in nieuwe korrels op dat gebied heb ik geen vertrouwen. Ondertussen gaat het beroerd met Buck.

Ik krijg hier een beetje een raar smaakje bij.....
Ik begrijp dat je niet 'alles' op internet wilt neer zetten maar een halve reden waarom je haar niet meer laat komen is ook niet helemaal eerlijk en schept een beetje een verkeerd beeld over de situatie!

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:30

Raar smaakje??
Dit is het toch wel in het kort.....

Volledige verhaal ken je wel toch? Bij deze dan:
Ik ben vorig jaar oktober met haar begonnen. Toen had hij van alles: herpes, bacterie virus..... Ongeveer 6 weken later kam ze weer toen was hij bijna schoon, alleen had bij een longworm opgelopen, dus behandeld. keer daarop was hij volledig schoon maar had hij hartworm opgelopen (zo ook volgens haar 3 andere paarden bij ons op stal, die ze controleerde......dat was nog een heel verhaal, daar deze ook door laarakker waren doorgemeten en hij had niets gevonden). Maar goed ik ging af op sylvia en heb dit behandeld en na mestonderzoek bleek hij weer schoon.
Toen is ze vlak voor wiedeseizoen (half april) gekomen, toen had hij een klein beetje schimmel. Is behandeld inclusief wat extra korrels voor de weerstand. Na mestonderzoek bleek hij weer schoon. Week daarna begon hij heftig te proesten. Weer mest opgestuurd: ik hoefde me nergens zorgen over te maken, was een virusje en in 10 dagen zou hij weer tip top zijn (dat zei zij letterlijk). Helaas was dat niet zo. Gelukkig had ik al weer een afspraak staan en toen heeft ze hem dus weer helemaal doorgemeten. Virus was inderdaad weg, maar nu had hij een bacterie opgelopen. korrels voor 12 dagen gekregen. Binnen 5 dagen zou het beter gaan en na 12 dagen zou het zeker over zijn. Ging dus niet beter. Dus gebeld. en dan zijn we bij mijn voorgaande bericht.

Ze is dus totaal 5 keer geweest, iets van 3 keer mest onderzocht en het heeft me zo'n 800 euro gekost. Als er dan gezegd word, 'sorry ik had niet zo stellig moeten zijn ik heb kennelijk toch iets over het hoofd gezien ik moet verder zoeken naar die eene bacterie', dan wil ik dat heel graag geloven (en moet ik daar ook echt een weekend over nadenken) maar kan ik het niet meer.

Dit is het hele verhaal. Fijn dat ze anderen wel heeft kunnen helpen, maar voor mij stopt het hier. Geen raar smaakje........ik heb er geen spijt van, ik moest het toch proberen. Wel hele zware periode geweest (ook voor mn dochtertje) omdat je toch steeds hoop hebt, omdat ze zo zeker van haar zaak is. En dat wil ik wel iedereen hier meegeven: je kunt het proberen, maar het is nooit 1 consult, je gaat een traject in en succes is niet gegarandeerd.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:59

Iris_Buck schreef:
maar het is nooit 1 consult, je gaat een traject in en succes is niet gegarandeerd.

En dat dit kon gebeuren wist je allemaal van te voren.
Die garantie krijg je namelijk nergens, ook niet in de reguliere geneeskunde!

Edit; en zeker geen 'succes' als je het traject niet afmaakt!

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:20

Niet zo doen! Doe niet zo heftig.
Dat is niet eerlijk, wij zijn er echt kapot van. En ik ben ook altijd eerlijk en open naar Sylvia geweest, ook over mijn twijfels. Volgens mij doe ik niets fout! ieder zn mening, daar is toch ook een forum voor. Jij vroeg me om het volledige verhaal. Dit is het niets meer en niets minder.

Natuurlijk wist ik dat er geen garanties waren en nogmaals ik heb nergens spijt van!
Maar ik vind wel dat Sylvia wel iets terughoudender kan zijn in 'toezeggingen'

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:21

edit: het traject afmaken kan nog maanden duren........ik geloof er niet meer in en trek hier de streep

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:42

tja,dit kan natuurlijk ook gebeuren...
ik heb bij appie ook heel veel geprobeerd en alles zonder succes.
ik kan me wel voorstellen dat je op een gegeven moment klaar bent met alles :(:)

maar hoe gaat het nu met buck dan precies?

appie heeft momenteel veel last,maar zit ook totaal niet lekker in zijn vel.
hij moest vorige week apart staan vanwege een beenblessure en hij baalt zich daar helemaal rot van omdat hij nu niet in de groep kan zijn.
hij schud dus nu ook veel meer en hij reageerd ook erg overdreven overal op...

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:51

Gaat niet goed met Buck. Nog steeds zoals op de filmpjes. Maar ik vind hem nu ook mat worden. Denk dat hij doodmoe van zijn eigen geproest en jeuk wordt.
Ik weet het even niet meer, probeer hem zoveel mogelijk verlichting te geven (op stal als er te veel zon is, veel knuffelen). Ik word er heel verdrietig van hem zo te zien.....
Ik ben nog niet klaar met alles denk ik.....maar dat ben ik aan het bedenken, welke alternatieven ik nog heb...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:52

Iris_Buck, ik snap je beslissing wel hoor. En ik snap ook dat die beslissing om te stoppen met behandelen ontzettend moeilijk was.