Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BaileyMix schreef:![]()
Hier ook 2 excemers, een shetXwelsh en een Fjord. Gelukkig nu nog geen last dus ook hun deken nog niet op. Wel altijd lastig wanneer die op te doen, wil de jeuk voor zijn maar ze hebben een hekel aan die deken dus onnodig deken op is ook zo sneu..
Ze krijgen hier trouwens alleen hooi en een beetje kuil, verder brood, wortel of heel af en toe een appeltje. De Fjord soms nog gewoon basis niks. Daar doen ze het goer en redelijk jeuk-vrij op! Ben benieuwd hoe het straks op gras gaat, hoe doen jullie dat? Of gewoon helemaal niet op gras?
Malenka schreef:Ik schreef er eerder al iets over; Nlay is deze winter gaan schudden met zijn hoofd. In het begin alleen met sneeuw. Hierdoor dacht ik dat hij paniekte omdat hij de dwarrrelende sneeuwvlokjes verwarde met mugjes ( nilay heeft zomereczeem). Maar het werd steeds erger. Eerst begon hij te schudden bij elk drupje water. En nu ook steeds vaker zonder neerslag als het zonnetje flink schijnt. Niet alleen met rijden. Maar ook als hij vrij loopt. De enige plek waar hij het echt niet doet is op stal. Ik ben me gaan inlezen op het onderwerp headshaking en ben er inmiddels achter dat Nilay minimaal een klasse 3 en mIsschien zelfs wel klasse 4 headshaker is. Hij kan onder het rijden ineens tegen een muur op lopen en stil staan en is dan pas met zeer veel moeite weer vooruit te krijgen. Ook schud hij zijn hoofd zo hoog dat hij mij zowat raakt. Hij moet ontzettend veel pijn hebben. Maar ondanks dat probeert hij nog zo goed uit te voeren wat ik hem vraag... Ik voel me machteloos. Ik kan dit probleem voor mijn paard niet oplossen. De enige echte oplossingen zijn hele dure operaties die hoogstens een slagingspercentage van 10 procent hebben. Mijn plezier in rijden raak ik op deze manier wel kwijt en ik vraag me steeds vaker af of ik nog wel een paard moet houden. Alle ellende die ik met dit paard mee maak... is het het allemaal wel waard? Voor Nilay ben ik nu in ieder geval op zoek naar manieren om de symptomen te bestrijden. Een masker bijvoorbeeld (ik hoop zo dat het nut heeft).
atorka schreef:Wij van Metazoa Diervoeders willen deze paarden als test GRATIS extra mineralen en vitaminen gaan geven. De kans bestaat dat ze minder ruwvoer gaan eten en wellicht ook iets gaan afvallen. Verder zijn we nieuwsgierig of Metazoa Super fit Broxxx werkt tegen zomereczeem. Dit willen we dus gaan testen onder een aantal paarden van de lezers van Voervergelijk. Zijn de resultaten niet bevredigend, dan krijgen de deelnemers een korting van 10% bij de aanschaf van een eczeemdeken. Meer informatie verstrekken wij bij aanmeldingen.
HelmerG schreef:Om de week wassen misschien wat veel? Ook daar kan de huid/manen op reageren en dan niet altijd in positieve zin.. of misschien is het de voeding, pavo schijnt vaker jeuk erger te maken?
Hier wel al preventief de deken fijn opgedaan, alles dus nog rustig.. Gisteren stukje wezen wandelen met paardlief, bloot, en er waren al flink wat mugjes te zien.. Hier reageerde hij verder niet op op dat moment. En als ik klaar ben met 'm gaat gewoon weer lekker de deken op. Dus hoop dat we zonder schuren dit seizoen doorkomen nu de deken op tijd op ligt en consequent gebruikt blijft worden.
M_hartje_M schreef:HelmerG schreef:Om de week wassen misschien wat veel? Ook daar kan de huid/manen op reageren en dan niet altijd in positieve zin.. of misschien is het de voeding, pavo schijnt vaker jeuk erger te maken?
Hier wel al preventief de deken fijn opgedaan, alles dus nog rustig.. Gisteren stukje wezen wandelen met paardlief, bloot, en er waren al flink wat mugjes te zien.. Hier reageerde hij verder niet op op dat moment. En als ik klaar ben met 'm gaat gewoon weer lekker de deken op. Dus hoop dat we zonder schuren dit seizoen doorkomen nu de deken op tijd op ligt en consequent gebruikt blijft worden.
Pavo care 4 life is een voeding die eczeem zou moeten verbeteren, dat hebben de mensen mij van Pavo zelf verteld...
HelmerG schreef:Ok, dan ben ik eens benieuwd wat het gaat doen, hou je ons op de hoogte? Weet niet sinds wanneer je het geeft?
Want heeft altijd wel een tijd nodig om 'in te werken'.. Ik ben met voer veranderd in begin november, dat ik dus ruim voor het volgende seizoen ermee was begonnen
Farah_ schreef:Even een vraag hebben jullie de exceemdekens al op of nog niet?