Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JosineS schreef:Amersfoort schreef:Ik heb ook even een vraagje; gister was ik mijn paard aan het borselen, hij verloor zoveel haar, niet normaal, zou die er soms ook last van hebben???
Mijn paard heeft hier ook last van, weet niet of het hetzelfde is, maar denk dus wel dat het besmettelijk is! waar staat jouw paard? Misschien moeten we een lijst van plaatsnamen bij gaan houden
bir schreef:In Winterswijk (oost gelderland) is donderdagavond een lezing over het virus. Wordt gehouden op een manege! HOE DOM KUN JE ZIJN?????? Komt al dat paardenvolk in 1 hoek bijelkaar. Wie zegt dat ze allemaal schoone kleren aan hebben??? Gegarandeerd dat de boeren zich niet omkleden (niks tegen boeren ben er zelf een!). Ik adviseer dus er niet heen te gaan!!!!!!!!!! foeifoei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
frangelica schreef:ze mogen toch wel zeggen of het er is niet de naam van de stal maar neem aan wel het dorp !!!
Asyaa schreef:Amersfoort schreef:Ik heb ook even een vraagje; gister was ik mijn paard aan het borselen, hij verloor zoveel haar, niet normaal, zou die er soms ook last van hebben???
Klinkt eerder als een gevalletje radioactief-hooi.
Halen jullie toevallig jullie hooi uit Oekraïne of Japan?
frangelica schreef:nu lachen jullie erom maar wat als je paard het straks heeft en je hebt zelf geen voorzorg genomen sorry ik zou het mezelf nooit vergeven.
frangelica schreef:dat vind ik erg stom dus als ik mijn veearts bel mag hij niet zeggen of in mijn dorp het wel of niet is dat vind ik heel erg stom !
Lovely schreef:Bovendien, als je paard goed gezond is dan hoef je je helemaal niet zoveel zorgen te maken.
vivana schreef:@ Amerfoort;
http://www.startlijsten.nl/startlijsten ... zoeker.php
Laten we het zo stellen,áls het nu écht zo ernsig was....dan zou heb toch verboden moeten zijn?
En er zijn idd wijzigingen en het KNHS heeft een rubriek pony's hierbij afgelast.
Nogmaals,het zal best zo zijn dat er een incubatietijd inzit van een half jaar en deze besmetting in de zomer opgelopen wordt en in de wintertijd eruit komt,zomertijd is bacterie dodend ín het lichaam..
Dat is een reden waarom men zegt dat enten nu geen zin heeft
Zoals is verteld waren er vorig jaar ook van deze gevallen alleen werdt het niet zo aan banden gelegt,Nu wel.
Brainless schreef:Veeartsen hebben geheimhoudingsplicht en mogen niet aan derden melden of en waar er eventueel Rhino heerst
germie schreef:PhiaBink schreef:Als je een beetje fatsoen in je donder heb en hart voor alle paarden in je omgeving, meld je het. Doe je dat niet, en men komt er achter, dan is de eigenaar denk ik verder van huis.
Waarom?
Je HOEFT niet te melden. Dus je mag niet oordelen over mensen die niets melden. Dat is en blijft op dit moment een eigen keuze.
Dat het misschien een stomme keuze is, ok, maar je mag er niet over oordelen.
Bloodymary schreef:vivana schreef:@Bloodymary;Paarden sterven hier niet aan...deze worden ingeslapen dat is iets héél anders.
Haha, dan zijn ze toch ook overleden?