Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:00

ze mogen toch wel zeggen of het er is niet de naam van de stal maar neem aan wel het dorp !!!

Brainless

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:01

Nee, dat mogen ze niet!

Binq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:02

JosineS schreef:
Amersfoort schreef:
Ik heb ook even een vraagje; gister was ik mijn paard aan het borselen, hij verloor zoveel haar, niet normaal, zou die er soms ook last van hebben??? :P

Mijn paard heeft hier ook last van, weet niet of het hetzelfde is, maar denk dus wel dat het besmettelijk is! waar staat jouw paard? Misschien moeten we een lijst van plaatsnamen bij gaan houden :P

Het is zeer besmettelijk, de hond heeft er nu ook al last van... We moeten maar duimen dat het voor mensen niet gevaarlijk is!

frangelica

dat vind ik erg stom dus als ik mijn veearts bel mag hij niet zeggen of in mijn dorp het wel of niet is dat vind ik heel erg stom !

Heleen_B

bir schreef:
In Winterswijk (oost gelderland) is donderdagavond een lezing over het virus. Wordt gehouden op een manege! HOE DOM KUN JE ZIJN?????? Komt al dat paardenvolk in 1 hoek bijelkaar. Wie zegt dat ze allemaal schoone kleren aan hebben??? Gegarandeerd dat de boeren zich niet omkleden (niks tegen boeren ben er zelf een!). Ik adviseer dus er niet heen te gaan!!!!!!!!!! foeifoei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _-:(

Misschien even als toevoeging dat hier geen paarden/pony's staan. Het is een vereniging. De accommodatie wordt alleen gebruikt voor verenigingslessen (wat overigens nu ook afgelast is) en vrij rijden.

elady

In hoeverre kun je een stalgenoot aanspreken op het feit dat ze met haar paard het terrein af loopt om buiten het terrein een rondje te wandelen (langs andere paarden in een weiland), terwijl de manege met KLEM heeft gevraagd NIET van het terrein af te gaan?

Zover ik weet wordt Rhino niet via de lucht verspreid, maar alleen via lichamelijk contact tussen paarden en tussen mensen en paarden?
Laatst bijgewerkt door elady op 07-03-12 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Binq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:03

Esperanza schreef:
Amersfoort schreef:
Ik heb ook even een vraagje; gister was ik mijn paard aan het borselen, hij verloor zoveel haar, niet normaal, zou die er soms ook last van hebben??? :P

Ik denk dat je hele paard uit elkaar valt.... :D

oliebol... heeft vaccineren nog zin???

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:03

frangelica schreef:
ze mogen toch wel zeggen of het er is niet de naam van de stal maar neem aan wel het dorp !!!

Hoe krijg je geruchten,

2 stallen in 1 dorp dierenarts vermeld, ja er is rhino in dat dorp, maar allebei de stallen houden hun kaken op elkaar.
Wat gaan de mensen doen? ........ juist vermoedens, geruchten.
Nee dierenartsen staan niet voor die keuze om het te melden dat is de stal zelf.

Binq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:04

Asyaa schreef:
Amersfoort schreef:

Klinkt eerder als een gevalletje radioactief-hooi.

Halen jullie toevallig jullie hooi uit Oekraïne of Japan?

:D :D :D :D

Nee uit Duitsland maar daar kennen ze Rhino niet!

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:04

scherp haha _/-\o_

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:05

zal de leeftijd wel zijn pfff...

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:05

Bloodymary schreef:
Daarom geloof ik al die verhalen ook niet.

Dat was me al opgevallen!!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:06

frangelica schreef:
nu lachen jullie erom maar wat als je paard het straks heeft en je hebt zelf geen voorzorg genomen sorry ik zou het mezelf nooit vergeven.

Nou ik denk dat je er inmiddels wel vanuit mag gaan dat iedere paardenhouder/pensionstalhouder zijn voorzorgsmaatregelen heeft genomen en ach een beetje relativeren met al wilde verhalen is niks mis mee

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:07

frangelica schreef:
dat vind ik erg stom dus als ik mijn veearts bel mag hij niet zeggen of in mijn dorp het wel of niet is dat vind ik heel erg stom !

Hoezo stom?

Daarnaast... als jij op het erf blijft is er toch helemaal niets aan de hand.
Ook zijn paarden vaak al besmet op het moment dat je het opmerkt.

Veel paarden in Nederland zijn nl. allang besmet (en drager!) met het virus dus de kans dat jouw paardje het al heeft is groter dan de kans dat hij nu besmet wordt.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 07-03-12 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:08

Bovendien, als je paard goed gezond is dan hoef je je helemaal niet zoveel zorgen te maken.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:10

Ik zou zeggen: bel betreffende stal zelf dan heb je meteen je antwoord :D

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:11

Lovely schreef:
Bovendien, als je paard goed gezond is dan hoef je je helemaal niet zoveel zorgen te maken.

Precies
Natuurlijk is het een gevaarlijk virus, maar elk jaar breekt het wel ergens uit. Natuurlijk zijn voorzorgsmaatregelen belangrijk, en ik vind het ook zeker goed dat de indoorkampioenschappen zijn afgelast want daar komen paarden vanuit heel nederland op 1 punt samen, maar ik heb het idee dat alles ook behoorlijk opgeblazen is omdat de pers er bovenop gesprongen is.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:14

@ Amerfoort;
http://www.startlijsten.nl/startlijsten ... zoeker.php
Laten we het zo stellen,áls het nu écht zo ernsig was....dan zou heb toch verboden moeten zijn?
En er zijn idd wijzigingen en het KNHS heeft een rubriek pony's hierbij afgelast.

Nogmaals,het zal best zo zijn dat er een incubatietijd inzit van een half jaar en deze besmetting in de zomer opgelopen wordt en in de wintertijd eruit komt,zomertijd is bacterie dodend ín het lichaam..
Dat is een reden waarom men zegt dat enten nu geen zin heeft
Zoals is verteld waren er vorig jaar ook van deze gevallen alleen werdt het niet zo aan banden gelegt,Nu wel.

Binq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:23

vivana schreef:
@ Amerfoort;
http://www.startlijsten.nl/startlijsten ... zoeker.php
Laten we het zo stellen,áls het nu écht zo ernsig was....dan zou heb toch verboden moeten zijn?
En er zijn idd wijzigingen en het KNHS heeft een rubriek pony's hierbij afgelast.

Nogmaals,het zal best zo zijn dat er een incubatietijd inzit van een half jaar en deze besmetting in de zomer opgelopen wordt en in de wintertijd eruit komt,zomertijd is bacterie dodend ín het lichaam..
Dat is een reden waarom men zegt dat enten nu geen zin heeft
Zoals is verteld waren er vorig jaar ook van deze gevallen alleen werdt het niet zo aan banden gelegt,Nu wel.

Geld! Geld! Geld! Daar draait het om, en de voorzorgsmaatregelen slaan helemaal nergens op die op de site staan!
En dan ben ik ook nog eens van mening dat als je daar heen gaat met je paard je het verstand hebt van een komkommer!!!!
Denk ook dat zowel de manege als de organisatie hier niet echt een goede naam aan overhouden...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:24

Brainless schreef:
Veeartsen hebben geheimhoudingsplicht en mogen niet aan derden melden of en waar er eventueel Rhino heerst

Volgens mij is dat niet waar... Misschien mogen ze niet noemen waar de uitbraak precies is, maar je kunt gewoon een DA bellen om te vragen of er in jouw regio nog gevallen bij zijn gekomen.
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 07-03-12 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:24

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:30

germie schreef:
PhiaBink schreef:
Als je een beetje fatsoen in je donder heb en hart voor alle paarden in je omgeving, meld je het. Doe je dat niet, en men komt er achter, dan is de eigenaar denk ik verder van huis.

Waarom?
Je HOEFT niet te melden. Dus je mag niet oordelen over mensen die niets melden. Dat is en blijft op dit moment een eigen keuze.
Dat het misschien een stomme keuze is, ok, maar je mag er niet over oordelen.

Met andere woorden, als er bij jou buurman rhino uitbreekt, vind jij het niet vervelend of rot dat hij niks zegt. Je komt daar bijv. elke dag koffie leuten en paardjes bekijken. Dan wordt jou paard ziek. Stom he! Dat bedoel ik ook met melden aan je buren of dorpsgenoten. Zie mij tekst, melden aan je omgeving :D . Dat is het minste wat je kan doen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:31

vivana schreef:
@Bloodymary; :z Paarden sterven hier niet aan...deze worden ingeslapen dat is iets héél anders.

Haha, dan zijn ze toch ook overleden?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:35

Bloodymary schreef:
vivana schreef:
@Bloodymary; :z Paarden sterven hier niet aan...deze worden ingeslapen dat is iets héél anders.

Haha, dan zijn ze toch ook overleden?

Er wordt nergens verteld dat ze doodgaan aan de rhino,ze zijn besmet en voor diegene die niet meer te helpen zijn,die worden afgemaakt als het dan duidelijker is (en lompweg gezegt).

Nu begrijp jij het wel maar vele misschien niet...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:37

Nou ik maakte eigenlijk maar een grapje, omdat er hier steeds gezegd wordt, daar is een paard dood en daar twee en daar drie.