http://youtu.be/D70F8SljU0E
en nadat de veearts geweest was,dus met alle medicatie incl hele zware pijnstilling en hij is helemaal netjes geschoren

http://youtu.be/r0SjLgx4PzA
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:makkie79 schreef:hoi hoi
Ik heb effe een vraagje!!!
Hoe zit het eigenlijk met de voeding voor paarden met cushing?
Mijn vriendin der paard heeft cushing helaas veel te laat geconstateerd (ik zag het al 4 maanden geleden maar de DA zei dat kan niet ze is daar veel te jong voor (13 is ze)).
Ze hadden eerst de diagnose EMS gesteld en moest ze enorm veel afvallen (terwijl ze echt niet dik was) Het is een Camarque en die zijn barok en stevig.
Maar goed je volg de DA adviezen op.
Nu is ze zo ingevallen ziet er echt verschrikkelijk uit.... maar de DA blijft zeggen dat het goed zo is!!!
Ze krijgt nu 1 plak graszaadhooi in de ochtend en 1 in de avond en na arbeid 250 gram saniqu muslie.Naar mijn idee veel te weinig!!!!
Wat zegt jullie DA??
En buiten dat krijgt dat paard niks? En medicatie?
makkie79 schreef:[
Ja sinds vrijdag medicatie maar de DA heeft niets gezegt over de voeding!!
Ik maak me serieus zorgen.
Morgen ga ik zelf de DA bellen (zal me wel niet in dank afgenomen worden) maar ik maak me gewoon zorgen op het paardje!!!
Vind het zo wie zo al erg dat de DA het niet erkende en dat ze advieseren om zo door te gaan.
Ik heb me enigzins al verdiept in cushing en naar mijn idee is dieten (vermageren) juist helemaal niet goed!!
Jannepauli schreef:Op dit moment is er op het Noordelijk halfrond, sprake van de zgn 'seasonal rise'... dat betekent kort gezegd dat de ACTH waarden verhoogd zijn ( bij alle paarden, niet alleen de Cushing-paarden) en je daardoor kunt denken dat de pergolide mnder goed werkt. Het is dan ook in de periode october-november niet aan te raden om ACTH te testen, tenzij je DA goed op de hoogte is van de aanpassingswaarden die o.a. door Dr Andrew Durham (Liphook Hospital) gehanteerd worden om de juiste uitslag te bepalen.
Eigenlijk zou je voor het verhogen van de dosering opnieuw moeten testen om te zien hoe de zaken ervoor staan, met bovengenoemde bemerking. Je zou met je DA kunnen overleggen maar m.i. zou je best wel met o.25 mg kunnen verhogen zonder dat je in de problemen raakt en zien hoe het gaat.
Aanvulling: ik zie dat je in de UK woont? Dan kun je ook even met Liphook bellen !
Focussed schreef:Jasia: Wow 1 tablet direct of moet je opbouwen? Best een hoge dosis is dat toch voor weinig symptomen? Of heb ik dat fout! Hoop dat je paard snel opknapt!
Provarium Breeding durf ik niet te geven omdat er gewaarschuwd wordt dat er interacties zijn met monnikskruid en dopamine agonisten. Hoe die interacties zijn (versterkend of verzwakkend bijv) weet ik niet. Maar ik hou t voorlopig nog even op alleen de pergolide.
Jasia schreef:Ik zet even een 'stipje' in dit topic.
Vorige week heeft mijn paard de diagnose Cushing gekregen, ze krijgt nu vanaf zaterdag 1 x daags een tablet Prascend, verder moeten we afwachten....
Mijn paard heeft nog maar weinig symptomen, de ergste op het moment is gigantische jeuk. Ze weet van de jeuk niet meer waar ze het heeft, arm ding
Jasia schreef:Ik zet even een 'stipje' in dit topic.
Vorige week heeft mijn paard de diagnose Cushing gekregen, ze krijgt nu vanaf zaterdag 1 x daags een tablet Prascend, verder moeten we afwachten....
Mijn paard heeft nog maar weinig symptomen, de ergste op het moment is gigantische jeuk. Ze weet van de jeuk niet meer waar ze het heeft, arm ding
fargo schreef:Focussed schreef:Jasia: Wow 1 tablet direct of moet je opbouwen? Best een hoge dosis is dat toch voor weinig symptomen? Of heb ik dat fout! Hoop dat je paard snel opknapt!
Provarium Breeding durf ik niet te geven omdat er gewaarschuwd wordt dat er interacties zijn met monnikskruid en dopamine agonisten. Hoe die interacties zijn (versterkend of verzwakkend bijv) weet ik niet. Maar ik hou t voorlopig nog even op alleen de pergolide.
Even heel gechargeerd gezegd "heel amerika geeft bijna beiden aan hun cushing paard". Je zou eens moeten zoeken op chasteberry of vitex of vitex agnus en pergolide dan kom je zoveel topics en pagina's tegen waarop dit besproken wordt en dat het ondersteunend werkt.
Focussed schreef:Jasia: Wow 1 tablet direct of moet je opbouwen? Best een hoge dosis is dat toch voor weinig symptomen? Of heb ik dat fout! Hoop dat je paard snel opknapt!