[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:04

het blijven kneusjes he? :(:)

vanmiddag komt bij appie de veearts,die heeft vorige week in het draad gezeten en er zit nog steeds een warme plek op een pees,dus heb ik zo'n idee dat er een onstteking zit waar hij wat voor moet hebben.
hopelijk valt het een beetje mee.

ap was afgelopen winter ook erg stijf,maar bij hem zie ik wel dat het wel verbeterd als ik hem de selenium/vitamine E geef.
hoe oud is niek nu?

singasong

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:30

Hoop ik ook voor je dat het meevalt met die plek! Ellendig als ze zich zo bezeren aan het draad!

Niek wordt volgende week 21 jr.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:39

blessure viel gelukkig mee,dag of wat afspoelen en een weekje rust.
dan even kijken hoe het gaat.

dat schiet ook alweer op met niek ,ap is net 19 geworden :j
appie stond vandaag wel flink te schudden zag ik!
hij staat nu tijdelijk op een ander weitje ivm met zijn rust,maar daar staan nogal wat struiken naast,heb zo het idee dat hij daar misschien ook op reageerd?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:01

Weersverandering helpt wss ook mee aan het schudden! Hier (Betuwe) komen de donkere wolken binnen drijven. Ik denk (hoop) niet dat we het droog houden ;-)

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:01

Singasong balen zeg van Niek. Maar je doet er wel alles aan om hem zo fit mogelijk te houden, dus wat dat betreft kan hij zich geen beter baasje wensen.

Wat betreft die bijenpollen, mijn vriend gebuikt nu honing hier uit de buurt. Schijnt te helpen tegen hooikoorts. Alleen neemt hij het niet trouw in :+

IK snak ook naar regen. Het is hier (twente ;) ) nog strak blauw. Afgelopen weekend was er ook regen voorspeld, maar hier is bijna geen druppel gevallen.

Ik zie bij Kyra nog geen verbetering maar ik denk dat ik het nog wat meer tijd moet geven. Ben nu bijna 1.5 week bezig.

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:43

goeienavond, ik meld mij hier ook even.. in hoeverre zijn jullie paarden nog te "rijden", dressuurmatig, wedstrijden, enz. dan?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:47

Sjoyceje schreef:
Singasong balen zeg van Niek. Maar je doet er wel alles aan om hem zo fit mogelijk te houden, dus wat dat betreft kan hij zich geen beter baasje wensen.

Wat betreft die bijenpollen, mijn vriend gebuikt nu honing hier uit de buurt. Schijnt te helpen tegen hooikoorts. Alleen neemt hij het niet trouw in :+

IK snak ook naar regen. Het is hier (twente ;) ) nog strak blauw. Afgelopen weekend was er ook regen voorspeld, maar hier is bijna geen druppel gevallen.

Ik zie bij Kyra nog geen verbetering maar ik denk dat ik het nog wat meer tijd moet geven. Ben nu bijna 1.5 week bezig.

Dankje ;)

Gisterenavond en nacht niets gevallen hier maar vanaf half 8 vanmorgen regent het eindelijk *\o/* en als ik naar buienradar kijk gaat dat nog zeker tot eind van de ochtend duren *\o/*

1,5 wk. is wel kort hoor. Had S. niet gezegd wanneer je iets kon gaan merken van de behandeling?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:49

Maristj schreef:
goeienavond, ik meld mij hier ook even.. in hoeverre zijn jullie paarden nog te "rijden", dressuurmatig, wedstrijden, enz. dan?

Toen ik nog op Niek reed en hij had last van schudden dan reed ik hem gewoon niet. Ligt er ook hoeveel last je paard heeft.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:54

ik rijd ook niet hoor,of het moet minimaal schudden zijn,dan hobbel ik rond aan een lang teugeltje
Laatst bijgewerkt door ellepel op 31-05-11 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:05

Ik rijd wel. Buck wil graag! en het ontspant. Vaak stopt bhij met proesten na een flinke galop. Wel altijd met lange teugel, eigenlijk altijd lekker in het bos, dus geen wedstrijden ;-)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:34

Gaat het nu al weer beter Iris?

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:38

vanmiddag de update ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:39

Ben benieuwd! Ik ben er alleen vanmiddag niet :roll:

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:44

nu het schudden is met momenten wel hevig inderdaad, dierenarts zei gewoon blijven rijden, maar zo leuk en handig is het niet, zit je constant met een weglopend paard of wil die niet goed doorgalopperen, en loopt ze te niezen en te schudden, vraag mij af wat het paard er dan nog aan heeft?? hij zegt ook dat het door suikers enz is.. ik moet nu een speciale mengeling geven die samengesteld is, ipv voordroog zou ik hooi moeten geven en veel minder weidegang.. ook niks van appels, wortels, bieten, snoepjes, enz..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:52

Maristj schreef:
nu het schudden is met momenten wel hevig inderdaad, dierenarts zei gewoon blijven rijden, maar zo leuk en handig is het niet, zit je constant met een weglopend paard of wil die niet goed doorgalopperen, en loopt ze te niezen en te schudden, vraag mij af wat het paard er dan nog aan heeft?? hij zegt ook dat het door suikers enz is.. ik moet nu een speciale mengeling geven die samengesteld is, ipv voordroog zou ik hooi moeten geven en veel minder weidegang.. ook niks van appels, wortels, bieten, snoepjes, enz..

Dat zou dan betekenen dat je paard een schimmel in zijn lichaam heeft die het schudden veroorzaakt? Schimmels leven op/van suikers namelijk. Ben benieuwd hoe je DA daar is achter gekomen of wat zijn redenatie hier voor is?
En schudt je paard dan doordat zijn slijmvliezen opgezet zijn en hij snotterig is en hij dit kwijt wil dmv schudden of schudt hij omdat de aangezichtszenuw wordt getriggerd/pijnlijk is door de opgezette slijmvliezen?
Er zit namelijk veel verschil in de hoeveelheid pijn bij deze twee.

Heb je het filmpje in de beginpost bekeken? Daar kun je een x-aantal paarden zien in verschillende gradaties v.w.b. het hoofdschudden en wordt er ook een uitleg bij gegeven.

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:00

welja mijn dierenarts is langsgekomen, omdat ik dacht dat het haar tanden waren.. (of meer, dat hoopte ik) ik legde hem alles uit van hoe het paard was en hoe ze op dingen reageerde enzo... en zo stelde hij vast dat ze waarschijnlijk dus last heeft van die pollen, maar ook dat het goed kan zijn dat ze hoofdpijn heeft, maar ook door de suikers omdat het een merrie is.. ze traant wel wat uit haar ogen, niezen doet ze veel, met haar hoofd langs der benen wrijven, schudden in de weide heb ik haar nog niet zien doen, enkel van zodra ze aan het werk moet..

de filmpjes heb ik nog niet gezien, staan die ergens op de 1e pagina dan?

ik heb de merrie gekocht in de winter van 2009, de lente erop gingen we gaan longeren voor de keuring met een rekker als hulpmiddel, toen durfde ze ook al doen maar we dachten dat het een soort van protest was op die rekker met dat ze toen pas een 3jarige was.. nu de winter daarop reedt ik nog niet zo heel veel en was het toch wel minder of soms eens weg.. het voorjaar daarop begon ze weer, maar dacht toen nog altijd aan die rekker.. ik moest dan vorige zomer geopereerd worden en heeft ze 8 maanden op de weide gelopen.. februari 2011 is ze dan op training gegaan naar waar ik ze gekocht heb en daar deed ze het praktisch ook niet meer (heb nu contact gehad met die mensen en die zijn natuurlijk ook ondersteboven, want de periode dat zij haar bij zich hadden was telkens in de winterperiode) dus ik smijt zeker en vast geen steen naar die mensen!!! zij konden dat echt onmogelijk weten!!
nu is ze het week of 2 weer beginnen doen in tamelijk erge mate, dat ik toen beslist had om er toch even de dierenarts bij te halen..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:06

De link moet je even bekijken dan Maristj.
Citaat:
onderstaand de link, username en wachtwoord

http://webcast.richcast.eu/webinars/log ... inar=40819
Username : hippos

Password: 6031077

Als ik het goed begrijp roept je DA ook maar wat?! Nu snap ik alleen nog steeds niet wat een 'merrie' en 'suikers' met elkaar te maken hebben?

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:08

ja ze vroeg of ze veel hengstig kwam, en ik zei ja om de 3 weken maar wel in erge mate als ze hengstig is, en hij zei dat veel merries last hebben van teveel aan suikers..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:09

is je merrie ook eens erg verkouden geweest in het verleden?
ergens vind ik het ook wel wat hebben van een nasleep van een rhino infectie namelijk.
heeft ze ook wel eens antibiotica gehad?

ik zit te bedenken wat de veearts bedoelde,maar als je bijvoorbeeld een candida infectie hebt..die doet het goed op suikers.
candida komt wel voor bij paarden en dat kan ook de hormonen beinvloeden.
dus misschien dat de veearts zoiets bedoelde?

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:12

ze heeft wel eens aspirinepoeder moeten krijgen, had zich eens lichtjes verwond aan een been, gewoon een dom wondje en been stond zo dik als iets..

ja zou mss wel goed kunnen dat hij zoiets bedoelde, alleen niet met zoveel woorden dan

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:36

Het ging beter vandaag. Met masker was hij proestvrij, zonder masker niet maar wel veel beter. Nu was het ook een gunstige dag voor de pollen, dus ben benieuwd hoe het gaat nu het weer zonnig en droog wordt. Ik durf het ook bijna niet te melden, zo bang dat het gewoon 1 dag een opleving is......
wordt vervolgd.

Ik geloof trouwens wel heel erg in de combi van homeopathie in combinatie met de juiste voeding. In ons gras en voordroog zit veel te veel eiwit en suiker waardoor de darmen verstroord raken en ook niet meer in staat zijn schimmels ed zelf weg te werken en de vitamines op te nemen/aan te maken. Dan kan je er homeopathische middeltjes in blijven gooien maar is er steeds weer iets, Ik ben dus ook sinds een week met een dieet begonnen volgens het boek van Nicolette Hebing: zomereczeem opgelost met voeding. Ook eczeem is een allergie namelijk. Alleen jammer dat ik op mijn stal het dieet niet volledig toe kan passen. Buck staat niet meer op de weide (dit is een afgegeten wei bemest met kunstmest) maar het hooi komt ook van eigen land en is dus ook van bemest gras.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:54

wat moet je eigenlijk allemaal voeren volgens dat boek?

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:25

bietenpulp en zemelen ( om cellulose toe te voegen wat niet in ons (saleppe)gras en hooi zit, maar wel in oorspronkelijk natuurlijke paardenwei)
zeewier (voor alle vitaminen die ze anders uit kruiden halen)
zeedrenkstof ( voor de mineralen)
alles natuurlijk zonder bewerkingen.

Toen ik het las vond ik het allemaal zo logisch, Je probeert 'de basis' te imiteren, maar wel op een makkelijke manier (je kunt ook een geavanceerd kruidenmengsel samenstellen maar in zeewier zit eig alles)

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:26

vergeten ook takken met groen: linde, beuk, wild e.d.
eten ze ook in de natuur en Buck vindt het heerlijk

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:01

ohja dat zei mijn dierenarts ook, je zet ze dan beter op de paddock met enkele takken van de stronken ipv heel de dag weidegang, en ook zoals je al eerder vermelde dat ze een verstoorde darmflora heeft