Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Fleda schreef:Ja, ze is opgebouwd vanaf het begin tot uiteindelijk 1 mg, maar na 2,5 jaar verder opgebouwd tot 1,5 mg. Uit haar jaarlijkse acth test kwam dat ze meer nodig had, daarna ging het ook beduidend beter met haar.
Ze is 21, een Mérens en 1.48 hoog. Breed gebouwd
Ik wacht nu de bloeduitslag even af, maar omdat ze zo gespannen deed vanavond, denk ik toch dat ze ineens een ontzettende dip heeft ofzo. Ik zal hun anders even een berichtje sturen, dank jullie wel!
geerke schreef:Fleda schreef:Nee, heb ik wel een tijdje geprobeerd te geven, maar dat wilde ze niet eten, ook niet door slobber/wortels etc.
heb je het bloed laten tesen op eventueel magnesium tekort?
tamary schreef:Dimple schreef:Tamary, die van mijn stond ook op 1 pil. Nu op 3/4 daar doet ze het ook super op.
Hij staat nu op 5/8ste (lang leve de pergo, in 2en hakken is simpel, kleiner niet), hoger dan 3/4 lijkt mij niet nodig met waarde 36 en nog geen 400kg.
Beertje1983 schreef:Stille meelezer (sinds m'n merrie vorig jaar erg ziek werd) meldt zich weer met een vraag.
Ik kwam vandaag weer op stal na een weekje afwezig te zijn geweest en schrok een beetje van de terugval in de bespiering opeens (voornamelijk in de bovenlijn, van schoft tot staart). Na het ziek zijn vorig jaar blijft Cushing door mn hoofd spoken. (Er is op atch getest vorig jaar, maar ik twijfel of dat wel op de juiste manier is gedaan).
Ze is niet gevoelig voor hoefbevangenheid, wel voor spierbevangenheid (maar dan zonder verhoogde waarden in het bloed) en ze heeft geen lange of krullerige vacht.
Nu lees ik hier wel eens over een "gouden" gloed over de vacht, heeft iemand hier misschien een voorbeeldfoto van? Heb namelijk een bruine merrie, dus vraag me af of de kleur die ze nu heeft een gouden gloed is of gewoon opgelicht door het zomerweer (niet van deze week hoor hahaha).
Ik wil haar misschien toch laten testen (gezien de gratis testperiode die er aan komt). Al is het maar om dat stemmetje in mn achterhoofd gerust te stellen.
ohjajoh6 schreef:ik word er soms zo moedeloos van, dat ik mij serieus afvraag of het wel zin heeft, om mijn meiden te houden: dazen seizoen zowat voorbij, dus ik ben het weer zachtjes aan aan het opbouwen, kwakkelt mijn grote weer met van alles , net wel, net niet zeg maar, wormenkuur, zand weg, omeprazol, maar is het toch allemaal ook weer niet. Heeft een droge rot hoest, geen koorts en niet verkouden DA kan er ook niet echt wat aan zien en zegt (zeggen ze allemaal, altijd ) ze glimt zo mooi ( dat is iid net een akhal theke in tuigervorm). Die staat gisteren ineens op 3 benen tijdens fietsen , breekt haar nek over een kiezel en verstuikt haar kogel ( gebruikt dus haar achterbenen niet goed)
Ga ik nou net fietsen met Kleine, sleept die verdomme weer dusdanig met 1 achterbeentje , dat ze zowat halve hoef wegslijt (voor de afwisseling is het nu weer het andere been als waar ze de laatste keer wat aan mankeerde).
Moedeloos, dat is echt het juiste woord ervoor.