Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marjan1986 schreef:MarliesV schreef:Volgens de staleigenaar waar ik sta is hier kort in de buurt ook Rhino. Heb nog gevraagd of dit een vermoeden is of zeker maar volgens hem zeker. 2 paarden overleden.
Maar blijkbaar wordt niet alles naar buiten gebracht aangezien er niets te vinden is over de regio waar ik zit en toch 9 dode veulens op 1 stal en 2 dode paarden op een andere.
Meldpunt is goed maar dan bv alleen als het werkelijk is vastgesteld door de DA dat het Rhino is. Anders krijg je een heel verwarrend en angstig beeld van 'zieke' paarden die achteraf gewoon blijken te snotteren en verder niet ziek zijn. Maar ja, als het niet verplicht wordt dan kan je er wat mij betreft net zo goed niet aan beginnen.
Bedrijf is niet verplicht dit te melden.... Aan vermoedens hebben we vrij weinig.... Vind het wel een beetje een opgeblazen iets worden nu. Gaan zoveel roddels rond nu. Heb zelf zoiets, meld pas iets als je 100% zeker weet dat het er is, weet je dit niet, plaats het dan ook niet.
Ferwoude en parrega staan nu ook op de Google kaart, dit is 10 km bij mij vandaan, ferwoude is het abortus type en parrega niet bekend.
saskiaojan schreef:Hoihoi even een vraagje tussen door, ben al 10 blz teruggegaan, maar waar vind ik de kaart met stipjes![]()
Thanx!
johanne schreef:ik weet dat de bedrijven in berg en dal en heumen contact met elkaar hadden. Die van woubrugge geen idee. Die andere weet ik zeker.
Amersfoort schreef:Ik heb ook even een vraagje; gister was ik mijn paard aan het borselen, hij verloor zoveel haar, niet normaal, zou die er soms ook last van hebben???
JosineS schreef:Amersfoort schreef:Ik heb ook even een vraagje; gister was ik mijn paard aan het borselen, hij verloor zoveel haar, niet normaal, zou die er soms ook last van hebben???
Mijn paard heeft hier ook last van, weet niet of het hetzelfde is, maar denk dus wel dat het besmettelijk is! waar staat jouw paard? Misschien moeten we een lijst van plaatsnamen bij gaan houden
PhiaBink schreef:Als je een beetje fatsoen in je donder heb en hart voor alle paarden in je omgeving, meld je het. Doe je dat niet, en men komt er achter, dan is de eigenaar denk ik verder van huis.
Esther28 schreef:Die is verwijderd omdat er van 2 stallen nog geen bevestiging is ontvangen bij de readactie.
frangelica schreef:Esther28 schreef:Die is verwijderd omdat er van 2 stallen nog geen bevestiging is ontvangen bij de readactie.
bokt moet veeartsen bellen en niet stallen zelf...denk ik.
wat ik al eerder vroeg zou jij op bokt vertellen dat je stallen besmet zijn ja misschien 80 die het wel doen maar die andere 20 dan ? beter veeartsen bellen lijkt mij.
frangelica schreef:nu lachen jullie erom maar wat als je paard het straks heeft en je hebt zelf geen voorzorg genomen sorry ik zou het mezelf nooit vergeven.