[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:40

Ik ga vandaag denk ik beginnen voor het allereerst met de drainage kuur... vindt het wel heel spannend! Ik ben wel bekend met brandnetel reinigingskuren, maar hiermee niet. Hoe kan ik het het beste opbouwen trouwens, ik geloof dat degene die het me voorgeschreven heeft het over de helft van de dosering had, maar er niet over had in hoeveel tijd je het dan op moet bouwen naar de maximale dosis.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:48

ik weet niet meer wat ik vorig jaar had gedaan, volgens mij iedere twee dagen iets meer druppels ofzo. Bij Wisse was er geen merkbaar effect dus heb niet heel voorzichtig gedaan met verhogen van de dosis.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:52

Nou heb ik ergens gelezen (weet helaas niet meer waar) dat de drainage de chip zou kunnen afdrijven/verplaatsen. Wie weet daar meer van???

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:10

nee datis toch bij groene leem?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:38

ja dat is bij groene leem,niet bij drainage compositum.

ik kreeg trouwens nog een tip van iemand.
ik heb appie een tijdje zwarte kummelolie gegeven voor zijn bronchitis en voor mijn gevoel werkte dat wel.
maar nu hoorde ik dus ook dat het ook heel goed te gebruiken zou zijn bij eczeem
info staat hier wel:
http://www.anthemis.nl/aromabasis/kummel.htm

bij reitshopcuxland verko-pen ze al olie,maar ze gaan er ook nog een ander merk van verkopen die in verhouding goedkoper is,maar het staat nog niet op de site.
ik ga het in elk geval wel geven aan appie deze zomer en ik ben benieuwd of ik verschil merk met zijn klachten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:44

hey dat kan ik ook wel slikken tegen mn sproeten zie ik :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:46

waar zie jij sproeten staan?
en we gaan offtopic zo.

het is voornamelijk geschikt omdat het heel goed voor de darmen is en schimmels bestrijd

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:50

sorry hoor ^)

De lange rij van heilzame toepassingen gaat van de behandeling van verhard weefsel, verkoudheid, griep en ontstekingen tot zelfs aan het behandelen van zomersproeten.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:58

ellepel schreef:
waar zie jij sproeten staan?
en we gaan offtopic zo.

het is voornamelijk geschikt omdat het heel goed voor de darmen is en schimmels bestrijd

Jeetje zo ontzettend off topic is het toch ook niet ;)

Heb besloten dit jaar niet teveel met frutsels en zalfjes te gaan beginnen. Alleen de deken en dan zie ik wel hoe het gaat dit jaar... Voorgaande jaren werd ze nog niet bereden, vanaf dit jaar wel dus ben benieuwd hoe het gaat als ze deken af heeft met rijden en dan de jeuk na het rijden.... Iemand nog tips?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:59

:P (sorry voor de opmerking over offtopic,heb mijn dag vandaag niet)

nou die sproeten daar ben ik wel benieud naar want die heb ik ook en ik gebruik zelf namelijk ook de olie.
oke offtopic:
ik heb zelf ook bronchitis en als het bij peerd werkt dan misschien ook bij mens wel?
en ik vind van wel :j

nou ja,ik ga het in elk geval wel aan ap geven,toen hij het kreeg voor zijn bronchitis zat hij sowieso wel heel goed in zijn vel namelijk :)

ik doe de deken ook af bij rijden en ap heeft gelukkig daar geen last van.
maar die is inmiddels wel zo ver dat hij wel een paar uur zonder deken rond kan lopen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:05

en anders een rijvliegendeken omdoen en insprayen met antivlieg?

Heb zelf nog nooit iets gemerkt, denk dat je dan ook wel een erge eczemer moet hebben of een rottige locatie.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:07

Zou zeggen probeer het gewoon, helpt dr altijd een ;)

Anti vliegenspray ga ik idd goed inslaan... Als de deken er af gaat in zomer wordt ze helemaal gek van vliegen omdat ze het niet gewend is overdag... Maar goed dat wordt wel langzaam af gebouwd met de spray. Hopelijk valt de jeuk idd mee na het rijden...

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:09

opisop_shop schreef:
nee datis toch bij groene leem?

OK! Thanks. Duidelijk gevalletje van de klok horen luiden.....

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:22

Roos_s schreef:
Zou zeggen probeer het gewoon, helpt dr altijd een ;)

Anti vliegenspray ga ik idd goed inslaan... Als de deken er af gaat in zomer wordt ze helemaal gek van vliegen omdat ze het niet gewend is overdag... Maar goed dat wordt wel langzaam af gebouwd met de spray. Hopelijk valt de jeuk idd mee na het rijden...

Onze heeft dat ook hoor, die wordt helemaal mental als haar deken afgaat, en als ze gaan zweten wordt het nog erger!
De meeste vliegenmiddelen helpen ook niet tegen die mugjes anders was het probleem er ook niet!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:24

Ik heb een proefverpakking derfen besteld. Ben benieuwd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 00:37

trouwens bijkomend voordeel van Derfen, de rest van de vliegende militie laat ze dieren ook erg mooi met rust,
de derfen paarden stonden dan rustig te grazen en te doezelen terwijl de rest druk aan het zwiepen en stampen was van de vliegen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 00:43

zijn er bij jullie al zoveel vliegen dan? Hoe warm was het dan bij jullie, hier maar 5 graden ofzo?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 01:21

Derfen heb ik deze winter nog met korting gekocht, andere fles is bijna leeg, dus kan ik mooi aan de nieuwe beginnen wanneer het nodig is! :)

Ik denk dat Sonja_vR afgelopen seizoen bedoelt?

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 01:27

Over vliegensprays: ik ben heel erg tevreden over de vliegenspray van Stubben, de Rap Up geloof ik. Daar zit Deet in en lijkt bij mijn pony's enorm goed te werken tegen die kleine rotmugjes ~~}> ! Het is ook niet zo enorm duur en zelfs als ik het half om half meng met een andere vliegenspray (van Rapide bijvoorbeeld) werkt het nog.
Het gekke is dat ik ook de Deet spray van de Paardendrogist heb geprobeerd, waar meer Deet in zit en die werkte dus niet... Daar zit wel helemaal geen geur aan, terwijl die van Stubben wel een afwerende geur heeft.

Verder hebben mijn pony's nog geen jeuk, maar ik heb ook nog geen mugjes gezien *klopt dit enorm af*. Wel alvast een nieuwe RSIH besteld, want mijn kleine James was ergens in oktober uit zijn dekens gegroeid met scheuren tot gevolg, een soort ladders zaten erin.

Voor Dante ben ik begonnen met TWM Horsemix omdat ik daar goede berichten over heb gehoord.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 02:22

opisop_shop schreef:
zijn er bij jullie al zoveel vliegen dan? Hoe warm was het dan bij jullie, hier maar 5 graden ofzo?

ik bedoelde vorig seizoen :)
Muzefee : ik heb helaas van de winter niet opgelet :+ anders had ik ook al wel voorraadje besteld

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:14

Lunatic: Mijn paard heeft twee jaar terug een allergische reactie gegeven op een vliegenspray met heel veel deet erin. Ik durf dat dus niet zomaar meer te gebruiken. Paard kreeg overal schilfers en veeeeeel jeuk.

Wat zit er eignelijk in Derfen?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:22

Annetje schreef:
Wat zit er eignelijk in Derfen?

Calophyllum inophyllum oil, Simmondsia Chinensis, Helianthus annuus seed, Juniperus

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:22

ahaaaa... en wat is dat? :P

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:24

_CS_ schreef:
Derfen Lotion.

Ingrediënten:

- Calophyllum inophyllum oil (Tamanu olie)

- Simmondsia Chinensis (Jojoba olie)

- Helianthus annuus seed (zonnebloem zaad)

- Juniperus (Jeneverbes)

Aparte combinatie zeg!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:26

ellepel schreef:
esther ik had ze net allemaal opgezocht en wat ze doen:

Calophyllum inophyllum oil
Citaat:
Calophyllumolie (ook gekend als tamanu- of foraha-olie) is weinig bekend bij het grote publiek, maar wordt toch door velen als een echte wonderolie voor huid en haar beschouwd. Het wordt gewonnen uit de gedroogde noten van de Tamanuboom die typisch is in Pacifische en Aziatische tropische gebieden. Deze olie is heel kostbaar: de productie van één liter olie vereist maar liefst 20kg noten.
Het is een rijke olie die toch goed opgenomen wordt, die een verzachtend effect heeft op de huid en die huidirritaties zoals onder andere zonnebrand, huiduitslag, acne, eczeem en psoriasis helpt te verlichten. De olie werkt ook bijzonder goed tegen littekens en striemen. Het helpt de celvernieuwing en heeft een hydraterend effect op de huid.

Calophyllumolie is een uitzonderlijke haarolie. Je kunt het dagelijks gebruiken als een conditioner voor haar en hoofdhuid, het is een uitstekende olie voor droog en beschadigd haar.

Simmondsia Chinensis -jojoba
Citaat:
De jojobastruik groeit in het wild in de woestijnen van Noord-Amerika en Zuid-Arizona. De zaden van deze plant bestaan voor ongeveer de helft uit een dikke, vettige substantie en is rijk aan vitamine E.
Voedt en herstelt de huid. Een natuurlijk anti-oxidans, dus uitstekend bij een ouder wordende huid. Reguleert de vochtbalans van de huid. Geschikt voor zowel droge als vette huid. Jojoba remt de talgproductie,en wordt dus vaak in acne-producten verwerkt. Massage van de hoofdhuid met jojoba zorgt voor een gezonde, glanzende haardos. Eigenlijk is het een vloeibare wassoort en kan nauwelijks ranzig worden.

Helianthus annuus seed -zonnebloem
Citaat:
Zonnebloempitttenolie, geperst uit de zonnebloempit, werkt verzachtend en is geschikt voor elk huidtype. Goed om de basisolie mee te mengen. Het is een heldere goudgele olie die vrij neutraal ruikt.

Juniperus -jeneverbes
Citaat:
Goed tegen huidziekten. Reinigend en versterkend, en daarom bijzonder geschikt voor de behandeling van vette huid en acne. Ontgiftend bij cellulitis.
niet gebruiken bij zwangerschap,slechte nierwerking(denk ik dat dat alleen voor inwendig geldt?

van jeneverbes vind ik dan wel weer dat het op de huid licht irriterend kan werken.
dus het zou kunnen dat sommige paarden daar op reageren