Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CarolShadow schreef:ik zou als ik zeker wist dat ze een eventueel andere deken ook niet tegen kan, toch de deken af laten en de omgevign zo aanpassen dat ze zo min mogelijk kan schuren op het land kan ze niet schuren, alleen pakt ze dan de andere paardenen dan met middeltjes van buitenaf de jeuk zo veel mogelijk proberen te beperken.wat zijn goede middeltjes??? Is er een mogelijkheid haar op te stallen? ja hoor ze kan s'nachts op stal, maar dan gaat ze zeker schuren!Welke dekens heb je al geprobeerd? een normale vliegendeken, en nu een eczeemdeken van vantiaggoOf elke dag deken heel goed uitkloppen (desnoods met een ouderwetse mattenklopper) en de deken zo'n 2x p.m. uit te wassen (zonder wasmiddel)gebruik neutral voor het wassen van de paardenspullen
Mijn pony kan namelijk ook niet tegen wasmiddelen, dus die van mij gaat zonder wasmiddel.
De mijne word door die vieze dingen (die langwerpige dikke zwarte beesten, kom even niet op de naam) gewoon door de deken heen gestoken, zag ik van de week.
Pink_Horizon schreef:
IndianaJones schreef:Hebben jullie overigens ervaring met deze??
http://www.equifashion.nl/website/files ... 0horze.JPG
http://www.equifashion.nl/website/?744, ... merk-horze
Ziet er wel "fijn" uit vind ik. Behalve bij kont misschien?!?! Zal dit wel ver genoeg doorlopen????
Ow PS wat voor mij erg goed werkt als vliegenmiddeltje als ik met Shathu wat wil doen ZONDER deken...een klein spuitflesje van Kruidvat eigen merk!!!! Tevens heb ik daar ook zo'n stick van, voor op z'n hoofd en rond ogen enzo!
Aanrader hoor!! En stinkt niet gigantisch!
Citaat:Dazen strijken snel neer en bijten dan vrijwel onmiddellijk, wat meestal goed te voelen is. Naast deze korte pijnlijke ervaring is er ook het gevaar van bacteriële infecties die meestal goed te behandelen zijn met antibiotica. Dazen steken dus niet, daar ze geen angel hebben.
Na een beet kunnen steekvliegen niet snel wegvliegen, zodat men hen met een welgemikte klap kan doodslaan; dan heeft men de beet echter al te pakken, die meestal tot een fikse jeukbult leidt.
ellepel schreef:ap heeft ze wel gehad maar niet veel.
heb ook het idee dat horzels voorkeur hebben voor bepaalde paarden,stalgenootje van me haar paard zit er altijd onder
ik zit een beetje te dubben momenteel.
appie ziet er nu uit alsof hij insuline resistent is.
dikke manenkam met ribbels, vetkussentjes op zijn lijf...
zit er ergens wel aan te denken omk hem magnesium te gaan geven en te kijken of dat iets uit gaat halen.
maar.........via zijn bloedonderzoek was zijn magnesium wel goed op peil,vind het wat eng,straks geef ik hem iets wat hij niet hebben moet?