Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nefertarie schreef:@ Focussed
Moon werd ook erg mager in de bespiering. Ik ben toen een arme musli soort gaan mengen met merriebrok, waar juist ingredienten inzitten voor spieropbouw.
Als je paard snel hoefbevangen o.i.d raakt weet ik niet of het een aanrader is, maar Moon had dankzij de medicijnen geen klachten zoals suikerziekte, hoefbevangenheid e.d.
Ik gaf ook een flinke emmer bietenpulp met zemelen en spelt als avond eten.
Scheut zonnebloem olie om haar vet te maken kan ook goed helpen.
In mn profiel heb ik trouwens allemaal foto's geplaatst van de fotoshoot.
Welke vinden jullie het mooistvoor op canvas??
makkie79 schreef:hoi hoi
Ik heb effe een vraagje!!!
Hoe zit het eigenlijk met de voeding voor paarden met cushing?
Mijn vriendin der paard heeft cushing helaas veel te laat geconstateerd (ik zag het al 4 maanden geleden maar de DA zei dat kan niet ze is daar veel te jong voor (13 is ze)).
Ze hadden eerst de diagnose EMS gesteld en moest ze enorm veel afvallen (terwijl ze echt niet dik was) Het is een Camarque en die zijn barok en stevig.
Maar goed je volg de DA adviezen op.
Nu is ze zo ingevallen ziet er echt verschrikkelijk uit.... maar de DA blijft zeggen dat het goed zo is!!!
Ze krijgt nu 1 plak graszaadhooi in de ochtend en 1 in de avond en na arbeid 250 gram saniqu muslie.Naar mijn idee veel te weinig!!!!
Wat zegt jullie DA??
kimmie261 schreef:ja het is ook echt pijnlijk...ik heb al gevraagd of dit verband houdt met de cushing maar de veearts denkt van niet...meer dat er door zijn geschiedenis wat mis is...afsluiting door zijn koker of een bloedpropje oid wat zijn lymfevaten afknelt...juist omdat het bovenin zo dik is...en zijn onderbeen eigenlijk wel mee valt.