Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:koop dan deze?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UHTNVQIQ.jpg
soft mesh combo, de hals is wat kort ,maar met wat creatief gevol naai je daar een stukje vliegengaas bij aan.
de buikflap is heel geschikt!!!
en die zonder buikflap ben ik, want die past bij ap niet,dus doe ik zonder.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-A3PRXMX8.jpg
en ik smeer zijn buik in met vliegenspray en iets tegen de jeuk
ellepel schreef:is dit wat?
http://www.cowboystack.com/index.php?ta ... t_id=29904
een sleezy.
ademt, en word veel gebruikt,ik ga er een kopen voor ap als halsdeken.
![]()
maak je de hals los en doe je een sleezy er omheen, einde probleem toch?
trisca schreef:Misschien voor jullie ook een optie.
Ik heb een paard die al 1,5 jaar loopt met soort 'mok'. Het zit niet echt op de juiste plaats, maar kwam daar het meeste mee overeen. Volgens de dierenarts zat het 'in het bloed' van het paard.
Kortom: mokzalf, therapieen, voer veranderen, plaspillen, antibiotica etc. Na 1500 euro was ik het zat en had een paard die er ziek van was. Zodra haar weerstand iets minder werd, baf.. Leek wel een soort koortslip.
Nu kwam ik toevallig met iemand in gesprek die Bachtherapie doet voor mensen, honden en paarden. Deze zei dat ik de Rescue of the cherry wel eens kon proberen. Dus ik lacherig de Rescue opgehaald (8,95 bij de reformzaak) en 4 druppels 2x daags over het voer. Na 2 dagen waren haar dikke benen ineens superdroog, en nu (na iets meer dan 2 wk) is ze mokvrij!
Ze zit lekkerder in haar vel en begint te glanzen. Ook komt haar vacht niet zo supersnel terug(na 2e keer scheren) en is ze veel fijner in gebruik.
Natuurlijk denken jullie nu: wat moeten wij hiermee, maar voor mij was het iets waar ik nooit bij stil had gestaan. Ik heb onderzoek gedaan naar zomerexceem en het lijkt toch wel iets te zijn met het afweermechanisme.
Misschien hebben jullie er iets aan, misschien niet. Voor 8,95 voor 200 ml en gebruik van 8-16 druppels per dag lijkt het mij een gok waard![]()
Bij ons hebben ze een folder in de reformzaak. Kan hem eventueel ook scannen, dan kunnen jullie de verschillende soorten zien.
Succes,
Groetjes Iris
AngelsDitch schreef:Heeft iemand al ervaring met die sleezy's? Blijven de manen in takt e.d.? De stof zit lijkt mij vrij strak en dan zitten de manen inclusief manentop erg strak er onder gepropt... hoe blijven deze?
Zammie schreef:@trisca, je mag de folder wel scannen, ben nl nieuwsgierig geworden.... En dit kan zonder problemen (langdurig) worden gegeven. Ook aan een paard?
ellepel schreef:nou....is al bewezen hoor dat zomereczeem het gevolg is van een verstoord imuunsysteem
ellepel schreef:nou....is al bewezen hoor dat zomereczeem het gevolg is van een verstoord imuunsysteem![]()
er werkt iets niet goed waardoor ze allergsich reageren op die prik van die vlieg..voeding KAN daar invloed op hebben.
want als dat verstoorde imuunssytreem het gevolg is van voedinsgfouten dan los je die daarmee weer op.
maar ja zoek maar es uit waardoor het komt en wat je er aan kunt doen![]()
probiotica kan een middel zijn,want veel van de imuunproblemen komen voort uit een verstoorde darmflora.
maar het kan ook iets totaal anders zijn.....
en wat bij het ene paard ervoor zorgt is net bij dat andere paard weer totaal iets anders.
net als eczeem bij mensen, er zijn zoveel evrschillende soorten met elke hun eigen oorzaak.
en soms...word de oorzaak nooit gevonden en heb je je leven lang zwaar eczeem