Els_175 schreef:Mijn paard heeft al 5 jaar headshaking sydroom en d'r valt volgens mij weinig aan te doen, behalve een neusnetje. Het is vastgesteld door de dierenarts.
Ze krijgt het al begin april en is nu op 't einde van haar ergste periode zegmaar. Ik heb wel eens tabletjes en druppels geprobeert, maar geen van allen hielp.
Ik rijdt haar gewoon als ieder ander paard maar in het hoogseizoen van de pollen ga ik niet meer op wedstrijd. (begin mei) Dan is het voor zowel mij als mijn paard niet leuk meer.. en ach die drie/vier weken zonder wedstrijd is wel te overleven!
Dan heb jij echt geluk. Ik kan mijn paard nu echt niet rijden. Ik heb afgelopen zaterdag een stap buitenritje gemaakt maar dat was al bijna niet te doen. Dit jaar heeft ze echt heel veel last. Zal ook ongetwijfeld te maken hebben met de droogte.
Wat ik zo gek vind, voor mensen hebben ze allerlei medicijnen die helpen. Zo heeft mijn vriend bijvoorbeel ook heel veel last van hooikoorts. Hij krijgt nu medicijnen van de dokter en hij heeft nergens last meer van. Zouden die medicijnen niet gebruikt kunnen worden voor de paarden? Weet iemand van jullie of daar al eens onderzoek naar is gedaan?
Ik ben nu trouwens vanaf zaterdag bezig met de korrels van S dus ik hoop binnenkort resultaat te zien.
Iris_Buck, is ze alweer bij jou geweest?
Hopelijk heb je vanavond wat meer duidelijkheid over wat er precies aan de hand is!
de!