[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:05

Els_175 schreef:
Mijn paard heeft al 5 jaar headshaking sydroom en d'r valt volgens mij weinig aan te doen, behalve een neusnetje. Het is vastgesteld door de dierenarts.
Ze krijgt het al begin april en is nu op 't einde van haar ergste periode zegmaar. Ik heb wel eens tabletjes en druppels geprobeert, maar geen van allen hielp.
Ik rijdt haar gewoon als ieder ander paard maar in het hoogseizoen van de pollen ga ik niet meer op wedstrijd. (begin mei) Dan is het voor zowel mij als mijn paard niet leuk meer.. en ach die drie/vier weken zonder wedstrijd is wel te overleven!

Dan heb jij echt geluk. Ik kan mijn paard nu echt niet rijden. Ik heb afgelopen zaterdag een stap buitenritje gemaakt maar dat was al bijna niet te doen. Dit jaar heeft ze echt heel veel last. Zal ook ongetwijfeld te maken hebben met de droogte.

Wat ik zo gek vind, voor mensen hebben ze allerlei medicijnen die helpen. Zo heeft mijn vriend bijvoorbeel ook heel veel last van hooikoorts. Hij krijgt nu medicijnen van de dokter en hij heeft nergens last meer van. Zouden die medicijnen niet gebruikt kunnen worden voor de paarden? Weet iemand van jullie of daar al eens onderzoek naar is gedaan?

Ik ben nu trouwens vanaf zaterdag bezig met de korrels van S dus ik hoop binnenkort resultaat te zien.

Iris_Buck, is ze alweer bij jou geweest?

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:10

Ze komt vanavond.
het gaat echt slecht met Buck.....

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:16

Veel succes vanavond en veel vragen hoor !

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:24

Veel succes!

S komt bij ons over 3 weken. Nog ffies geduld hebben dus.
Het gaat nu op zich wel erg goed.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:53

Iris_Buck schreef:
Ze komt vanavond.
het gaat echt slecht met Buck.....

Wat ellendig :(:) Hopelijk heb je vanavond wat meer duidelijkheid over wat er precies aan de hand is!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:53

eridinges schreef:
Veel succes!

S komt bij ons over 3 weken. Nog ffies geduld hebben dus.
Het gaat nu op zich wel erg goed.

Spannend! Houd je ons op de hoogte dan?!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:14

mijn pony heeft vandaag zonder masker op wei gestaan en geen geschud of gebries...wel af en toe zijn neus afdoen ivm jeuk maar gaat de goede kant op....lang leve de puur pollen , maar klop het even af..(3e seizoen dus wel even stug volhouden )
hij krijgt vanaf morgen wel luchtweg compositum in overleg met erik laarakker.. omdat hij met aandraven nog steeds een opstartkuchje heeft!.. maar hij stond verbaast dat Vidar weinig tot geen last had van pollen..dus het heeft lang geduurd, maar de puur pollen is aan het werk!!!!!!!!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 07:19

tylando schreef:
mijn pony heeft vandaag zonder masker op wei gestaan en geen geschud of gebries...wel af en toe zijn neus afdoen ivm jeuk maar gaat de goede kant op....lang leve de puur pollen , maar klop het even af..(3e seizoen dus wel even stug volhouden )
hij krijgt vanaf morgen wel luchtweg compositum in overleg met erik laarakker.. omdat hij met aandraven nog steeds een opstartkuchje heeft!.. maar hij stond verbaast dat Vidar weinig tot geen last had van pollen..dus het heeft lang geduurd, maar de puur pollen is aan het werk!!!!!!!!

Ben je bij Laarakker geweest met je paard?

Iris_Buck, hoe is het gisteren gegaan?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:49

tylando:
stomme is dat ik zelf het idee heb dat de puur pollen bij appie ook werkt,al ben ik nog maar net een paar maanden bezig.
ap heeft dit jaar voor het eerst maar heel weinig geschud.
:D

wel is het zo dat appie voor het eerst afgelopen winter en nu nog dagelijks kruiden door zijn voer krijgt..
wie weet dat dat ook nog invloed kan hebben?

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:55

ellepel schreef:
tylando:
stomme is dat ik zelf het idee heb dat de puur pollen bij appie ook werkt,al ben ik nog maar net een paar maanden bezig.
ap heeft dit jaar voor het eerst maar heel weinig geschud.
:D

wel is het zo dat appie voor het eerst afgelopen winter en nu nog dagelijks kruiden door zijn voer krijgt..
wie weet dat dat ook nog invloed kan hebben?

ja dat kan vast invloed hebben. allergische paarden hebben meer (natuurlijke) vitaminen en mineralen nodig. zit wellicht in die kruiden? welke kruiden geef je?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:10

nou ja, het is een samengestelde mix en ik vraag me nog steeds wel wat af of hij dan echt wel zoveel binnen krijgt als zou moeten.
maar hij kreeg dit nu

Brandnetel
Heermoes
Viooltjes
Walnoot/okernoot
Rozenbottel
Kamillebloesem
Klitwortel

en afgelopen winter kuur met:
Anijs
Venkel
Thijm
Smalle weegbree
Zoethoutwortel
Echinacea

en dat dan met een scheut kummelolie.

maar ap staat nu sinds 3 dagen op de zomerwei, en krijgt dan alleen nog extra als ik op stal kom.
morgen ga ik wel even een knz steen in de wei ophangen,maar in principe krijgt hij dus nu de kruiden alleen als ik er ben.

ohw ja..in zijn wei staat nu ongeveer 80% kamille en daarvan word dit gezegd:
--
Bactericide, ontstekingsremmend, wondhelend, anti-allergisch, krampwerend, kalmerend, rustgevend, verzachtend, maagmiddel, decongestivum, digestief tonicum.---

dat kamilleverhaal is wel grappig, het is een stuk land wat net nieuw ingezaaid is.,elleen is er iets niet helemaal goed gegaan en staat er echt 80% kamille en het gras moet je er wel zoeken :+

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:35

klinkt goed. Ook van de kamillewei. dat betekent ook dat de ph waarde van de wei goed is...

Waar koop je al die gedroogde kruiden?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:02

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:20

euh ellepel weet je zeker dat er heermoes in zit? Dat is knap giftig voor paarden. En ook walnoot staat niet direct op de lijst van eetbare planten voor paarden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 05:19

ja er zijn meer dingen giftig,maar in lage dosering juist weer niet.
zeker in de homeopathie word het natuurlijk erg veel gebruikt.

in lage dosering kunnen ze dit prima eten :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:32

Ja maar homeopathie werkt juist met "het omgekeerde". Daarom kunnen ze ook stoffen als arsenicum etc gebruiken. Maar pure arsenicum kan natuurlijk niet geven aan je paard, ook niet een paar korrels ( lijkt me ).
Ik heb ook eens kruiden gegeven met heermoes erin en ben ermee gestopt toen ik dat in de gaten had.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:19

ellepel schreef:
ja er zijn meer dingen giftig,maar in lage dosering juist weer niet.
zeker in de homeopathie word het natuurlijk erg veel gebruikt.

in lage dosering kunnen ze dit prima eten :j

Homeopathie is even wat anders dan een potje met kruiden, de doseringen zijn niet met elkaar te vergelijken. Weet jij wat een 'lage' dosering heermoes is voor paarden?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:41

schijnt trouwens dat Equisetum arvense geneeskracht heeft en Equisetum palustre giftig is,dus daar zit weer verschil in
ik neem dan aan dat in dit kruidenmengsel de eerste zit??

ergens toch wel vreemd he dat ze dat er dan wel in stoppen,maar het is toch bijna op en dan stop ik sowieso.
dan wil ik es weer een ander middel proberen

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:27

Is er hier iemand die al eens bijenstuifmeelpollen aan haar paard heeft gegeven?

Ik heb ze gisteren voor mezelf gekocht maar denk er over om ze ook aan Niek te geven. Schijnen alle vitamines, mineralen en sporenelementen te bevatten die een lichaam nodig heeft. Ik las dat ze ook goed zijn tegen allergieën.

Goeleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:28

hoi allemaal,

mijn paardje heeft al drie jaar last van Headshaking, heel veel geld aan uitgegeven maar DA vindt niets! pollenmasker geprobeerd,druppels van Josefien...niets hielp!Zelfs in de winter briest hij enorm!
Ik ben werkelijk ten einde raad....Hij staat al 3 jaar gewoon op de wei |( de!
Mss wil ik nog een onderzoek doen bij Sylvia maar heb er geen gevens van! kan iemand me die bezorgen? En weet je ook of zij naar België komt?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:33

Goeleke schreef:
hoi allemaal,

mijn paardje heeft al drie jaar last van Headshaking, heel veel geld aan uitgegeven maar DA vindt niets! pollenmasker geprobeerd,druppels van Josefien...niets hielp!Zelfs in de winter briest hij enorm!
Ik ben werkelijk ten einde raad....Hij staat al 3 jaar gewoon op de wei |( de!
Mss wil ik nog een onderzoek doen bij mijn therapeut maar heb er geen gevens van! kan iemand me die bezorgen? En weet je ook of zij naar België komt?

Helaas Goeleke, zij komt niet naar Begië. Maar je kunt eventueel met deze arts kontakt opnemen, hij werkt volgens mij op dezelfde wijze en komt hij ook in België
http://www.biomentor.org/

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:34

ik wilde bijenpollen halen,maar kon ze hier niet direct vindne.
en schijnt dat je echt die moet hebben die uit jouw omgeving komen,die schijnen nog het betse te werken tegen de allergie?.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 06:43

Ellepel, ik geef het niet speciaal voor een allergie eigenlijk. Aangezien daar bij Niek nu geen sprake van is. Ik heb ze gekocht bij een winkeltje hier vlak in de buurt en deze komen volgens mij uit Spanje.
http://www.dewerkbij.nl/pollen.php
Ik zal ze morgen even laten nakijken bij S. of ze i.i.g. 'zuiver' zijn.

Eigenlijk gaat het helemaal niet zo goed met Niek. Hij wordt echt oud en hij krijgt steeds meer klachten. Nu zit het weer in zijn spieren. Ik hoor van andere mensen, dat hoort bij het oud worden..... maar ik kan er eigenlijk niet zo goed tegen om hem zo te zien en zie erg tegen komende winter op als dit niet meer gaat verbeteren ;(

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:01

Geef je wel eens trias omega ( of een ander product met omega olie ) ? Is heel goed voor de spieren namelijk. Kijk maar eens in de beschrijving die bij trias omega hoort !
En extra magnesium bijvoeren, doe je dat ?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:09

Maris, hij krijgt al jaren Glucosamine Speciaal + trias-omega olie van de Groene Os dus daar ligt het niet aan. Hij wordt ook behandeld voor de klachten die hij nu heeft maar mijn gevoel zegt dat het veel te lang duurt. Overigens gaat zijn peesblessure wel weer heel goed.

Er zit msm in de glucosamine maar mss is het niet genoeg?? Ga ik navragen.