haha dat is idd een KKK masker zeg, wat een ding. Werken die slierten wel?
Ik ga denk ik toch weer voor de Shires, maar mijn huidige twee zijn einde seizoen ook einde masker, dus wil nieuwe scoren voor volgend jaar. Lees dus mee voor tips.
Hier wel voorwaarde, dikke stoffen oren en een neusnetje, geen gat voor de voorpluk.
De shires is ook de eerste die hier opblijft, normaliter alles binnen een half uur af. Deze steekt hij ook echt zn neus in van 'komt u maar'. Enige lastige, maar dat ligt niet aan de Shires, is dat er met rollen toch wel veel zand in het mesh gaat zitten en met regen zie je er ook helemaal niets doorheen!
Eindelijk de oren eens niet kapotgeschuurd. En hij vind het niet erg om aan te doen, bij de vorige maskers was dat ook gedoe. Er zit wel een klein gaatje in het gaas na 1 seizoen.
Kasmir
Geplaatst: 11-09-24 11:30
MarliesV schreef:
haha dat is idd een KKK masker zeg, wat een ding. Werken die slierten wel?
Nouja tot onze verbazing knapt haar huid rond haar neus er goed van op én heeft ze nog niet geschuurd want hij is nog heel en het is echt een heel fragiel stofje. Het hoeft voor ons weer niet dik te zijn want het zijn vooral de knutjes waar ze erg op reageert. Maar we zouden wel graag iets beters willen, welken even laag rond de neus sluit én een hals heeft. Liefst niet te idioot duur want het gaat zo snel kapot allemaal. Eurootje of €30-35 Max zou leuk zijn.
Ik ben weer overgestapt van een Lemieux masker naar shires, want ik had het idee dat ze er slecht door zag. Liep gewoon door het draad heen
Dat doet ze nu niet meer, maar wel duidelijk meer jeuk aan de oren. Daar zitten toch wat te grote gaatjes in. Ik neig er naar om er zelf oren van een andere stof in te naaien, want de pasvorm is erg fijn.
Ik wil mij hier graag melden. Ik heb sinds juli een nieuwe paard die licht zomereczeem heeft. Hij stond bij haar ook 24/7 buiten en zonder deken zelfs. Bij mij staat hij ingepakt en alsnog schuurt hij ontzettend z’n oren, die zijn namelijk “vrij”. Aan z’n dieet niks veranderd dus ik denk een deel stress ook? Ik heb een Rambo eczeem deken want bij die andere steken de knutten doorheen. Er zitten van die oor gaten in de deken, kan ik daar oren op naaien? Iemand ervaring mee? Ik heb namelijk net een nieuwe vliegenkap en daar zitten geen oren aan…. Wat voor stof kan ik gebruiken?
Ik zou zelf geloof ik een nieuwe vliegenkap met oren bestellen. Het is waarschijnlijk wel te doen oren aan je deken te naaien als je handig bent, verder geen ervaring mee.
Oskarrino
Geplaatst: 12-09-24 18:28
Kasmir schreef:
Ik zou zelf geloof ik een nieuwe vliegenkap met oren bestellen. Het is waarschijnlijk wel te doen oren aan je deken te naaien als je handig bent, verder geen ervaring mee.
Ik zie vooral dan met dunne oren, houd dat ze wel tegen?
Anne51
Geplaatst: 25-09-24 17:05
Hoi! Jullie meningen & ervaringen zijn goud waard en daarom willen we jullie uitnodigen om mee te denken! We zijn namelijk bezig met een luzernevrije Fibra Anti-itch Ruwvoermix.
Welke ingrediënten vinden jullie hierin essentieel? En waar moet volgens jullie extra aandacht aan worden besteed om het voer geschikt te maken voor paarden met zomereczeem? Alle ideeën, suggesties en ervaringen zijn welkom! Klik op de link hieronder en denk mee! https://fibra-paardenvoeders.nl/nieuwe- ... oermix.../
Alvast bedankt voor je bijdrage! Iedereen die ons formulier invult wordt op de hoogte gehouden en ontvangt een proefsample wanneer de nieuwe Ruwvoermix op de markt komt.
Ja, minimaal tot de eerste nachtvorst. Nu wel met een regenliner er onder met dit weer, en als het nog kouder/guurder wordt met een regendeken er overheen.
Jazeker. Van de week na een flinke training even zonder laten staan, maar meteen weer schuren.
Oskarrino
Geplaatst: 26-09-24 12:20
Isabelle98 schreef:
Hebben jullie de dekens nog op?
Ik had mijne gisterenavond af gedaan ivm de regen en het wordt straks droog. Daarna gaat het stormen met veel wind dus laat ik hem ook nog af Lijkt mij niet dat knutten met windkracht 6-7 nog komen prikken. Zodra het weer droog wordt met minder wind gaat wel de deken gelijk weer op!
Ik woon trouwens aan de kust, dat scheelt ook al een hoop
Ik heb nu zo'n vliegendeken op met waterdichte bovenkant + buikflap. Het lastigste met dit weer vind ik de vliegenkap.. Ik durf hem nog niet zonder te zetten, want hij staat nog zo te schuren met zn hoofd...
prugelpiet
Geplaatst: 26-09-24 20:36
Zijn hier bokkers met de LeMieux Kudos eczeemdeken? En de Kentucky? Ik was al van plan om volgend jaar een nieuwe te kopen, mijne is wat veranderd van vorm en past de RSIH niet meer zo geweldig, maar vandaag heeft ze hem ook vakkundig even gesloopt
Ze zijn straks vast een keer in de aanbieding, dus ik was alvast even aan het rondkijken. De sluiting van de RSIH bevalt me erg goed, alleen vind ik niet een andere deken met diezelfde sluiting. Alleen kwam ik met de zoekfunctie in dit topic tot mijn verbazing niks tegen over de kudos eczeemdeken. Hij is vrij prijzig, wat in principe geen probleem is, maar dan zijn wat positieve ervaringen wel fijn.
Ik heb mn oog ook laten vallen op de Weatherbeeta comfitec, maar ik denk dus dat die wat te hoog sluit.
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 26-09-24 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Westerntrail
Geplaatst: 26-09-24 20:39
Kom mij ook melden, onze noriker heeft staart en manen exzeem gister de da erbij gehad en zij heeft bevestigt wat ik zelf al vermoedde.
Dus lees graag mee tips welke deken is nu het beste, volgens de DA een zebradeken, En voer wat is nu het beste
Hier gisteren einde middag regendeken op gedaan in plaats van de sweet itch xlight vanwege de vele verwachte regen vandaag. Masker af. Morgen of vanavond wel weer terug wisselen. Hij staat snel te warm met een regendeken.
Wij hebben even een baal momentje, we zijn een weekje op vakantie geweest en ze heeft in die week haar masker kapot gemaakt. Er zat een scheur in zodat de knutjes erin konden kruipen. De oppas heeft het niet gezien dus nu is het rondom haar ogen helemaal open. Flink ingesmeerd en een nieuw masker om gedaan. We hebben inmiddels wel door dat de vorige eigenaar haar heftigheid van eczeem aardig heeft verborgen. Zolang echt alles ingepakt zit gaat het goed dus we denken nu aan een volledig pak van snuggy hoods incl uierflap en masker.
Ik twijfel of ik moet gaan inpakken zo. Hij stond zonder vandaag ivm de regen en wind, maar morgen gaat de wind iets liggen en droog…. Wel straks nog wat buien maar ik ben niet in de gelegenheid hem morgenochtend z’n deken op te doen. Dus denk toch straks al inpakken en moet hij ff in de buitjes ermee staan….
De Lemieux kudos valt wel echt anders qua pasvorm. Ik had dezelfde maat besteld als de horseware eczeemdeken maar die was dus veel groter. Dus is terug gegaan en geen ervaring mee dus