ohjajoh6 schreef:Er staat een voorbeeld in de OP, krissie20.
Ik vraag naar een geschikt merk. Ik heb de OP gelezen maar daar zie ik geen voorbeeld van merken genoemd of ik lees er wel heel ernstig overheen.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
ohjajoh6 schreef:Mijn haren gaan alleen al overeind staan door de tekst: PPID (voorheen de ziekte van Cushing genoemd) is een eenvoudig te behandelen aandoening.
Dit klinkt weer eens als een promo van B.I. voor nog meer verkoop van Prascend.
pluisbeer schreef:Wat is het ontwormschema dat jullie aanhouden bij de cushing paarden en hoe deed je het voorheen?
tamary schreef:Ik bouw pony ivm waarschuwingen hier op met 1/8ste elke 5e dag. Geen bijwerkingen, wel actievere pony die meer aanwezig is qua plek in de groep (was frictie tussen de 2 grootste) en zoals nodig bij hem eindelijk begint met aankomen. Daar helpt de overgang van afgeleid door in de weg staande pony en tikkend draad naar iets voernijd waarschijnlijk ook bij. Zit nu in dubio of ik laatste stap ook moet ophogen of het (voorlopig) bij deze dosis laat.
Dimple schreef:Echt.......ik zou die mestonderzoeken alleen niet vertrouwen. Té vaak voorbij zien komen dat paarden alsnog besmet zijn.
Ik zou een standaard aanhouden (zeg 3 of 4 per jaar) en evt aanvullend mestonderzoek.
Nado schreef:Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met cushing bij honden. Symptomen, detectie en behandeling. O.a. ook het gebruik van monnikspeper bij honden.