Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AnnemiekvM schreef:Uppojono schreef:Ik ben me aan het inlezen over zomereczeem, maar vraag me af waarom anti-histamine bijna niet genoemd wordt als mogelijke behandeling. Weet iemand hier dit?
Werkt bij mijn paard heel goed. Ze krijgt het voor allergie en kan nu ook zonder deken staan. Dus een dubbele werking.
Kasmir schreef:Hoeveel merken eczeemdekens met buikflap hebben een hals die tot over de oren gaat? Ze heeft nu het spleetje tussen het masker en de hals van het eczeemdeken dat kiert en daar schuurt ze zichzelf kapot. Ik ken natuurlijk de Rambo maar die is best heel duur en ze staat in een grotere kudde dus dekens hebben de neiging kapot te gaan. Zag dat Shires ook zo'n model had? Hiervoor had ze een masker met hals maar de pasvorm van die maskers zijn vaak zo belabberd..
Kasmir schreef:Ja heb haar nu onder een 'normaal' eczeemdeken staan maar het is echt net een kiertje waar de hals eindigt en haar masker begint. Andere optie was een stukje stof aan mn masker naaien, weet alleen niet zeker of dat een goed idee is. We hadden er zo'n eczeemmasker bij gekregen maar daar had ze alsnog plekken onder, nu is het onder haar masker heel mooi aan het bijtrekken maar schuurt ze dus net achter haar oren.
[ Afbeelding ]
hamsterfan schreef:Kasmir schreef:Ja heb haar nu onder een 'normaal' eczeemdeken staan maar het is echt net een kiertje waar de hals eindigt en haar masker begint. Andere optie was een stukje stof aan mn masker naaien, weet alleen niet zeker of dat een goed idee is. We hadden er zo'n eczeemmasker bij gekregen maar daar had ze alsnog plekken onder, nu is het onder haar masker heel mooi aan het bijtrekken maar schuurt ze dus net achter haar oren.
[ Afbeelding ]
Er zijn ook kappen met een langere hals waaronder die van Boett (Zweeds merk, wij zweren er bij, maar in Nederland is het merk niet meer te koop), samen met de Boett deken gebruiken wij die hier (op een fjord). Veel eczeemdekens zakt inderdaad de hals vanaf, dit blijft samen goed zitten op deze korte nek.
Kasmir schreef:hamsterfan schreef:
Er zijn ook kappen met een langere hals waaronder die van Boett (Zweeds merk, wij zweren er bij, maar in Nederland is het merk niet meer te koop), samen met de Boett deken gebruiken wij die hier (op een fjord). Veel eczeemdekens zakt inderdaad de hals vanaf, dit blijft samen goed zitten op deze korte nek.
Ja die had ze voorheen maar die zitten vaak te los om de neus of het gaas te dicht bij de ogen. Degene die ze had zat los bij de neus waardoor die kleine knutjes daar gewoon naar binnen kropen en haar hoofdje alsnog kaal en geïrriteerd was. We hebben nu een lycra van Shires waar dr hoofd dus enorm onder verbeterd is (alle kale plekken zijn weg) maar dan hebben we dus weer dat kiertje. Ik zit er nu aan te denken de hals van dat andere masker op de lycra Shires masker te naaien.
Poco schreef:Even een vraag over eczeemdekens.
We zoeken er een die goed past op een paard met hoge schoft.
Liefst zonder borstriemen.
Die we hebben geprobeerd zitten heel goed met lopen maar als het paard gaat grazen zit de deken te strak op de schoft.
Dus wie kan ons hier een goed advies over geven.
__Suzanne__ schreef:Poco schreef:Even een vraag over eczeemdekens.
Die we hebben geprobeerd zitten heel goed met lopen maar als het paard gaat grazen zit de deken te strak op de schoft.
Kan je er kussentjes in naaien (zoals weatherbeeta dekens hebben) naast de schoft, zodat de schoft vrij blijft?
__Suzanne__ schreef:Poco schreef:Even een vraag over eczeemdekens.
Kan je er kussentjes in naaien (zoals weatherbeeta dekens hebben) naast de schoft, zodat de schoft vrij blijft?
esc schreef:ik raad de snuggy hoods aan. Ze zijn wat lastiger aan trekken over het hoofd, maar zitten als een pyjama. Mijn paarden hebben ze deze zomer 24/7 op gehad en nergens schuurplekken. Ik vind het ideaal dat ze nergens gespen hebben. Bij heel warm weer zweten ze er ook niet onder alleen op de plekken waar het klittenband zit
darkadia schreef:esc schreef:ik raad de snuggy hoods aan. Ze zijn wat lastiger aan trekken over het hoofd, maar zitten als een pyjama. Mijn paarden hebben ze deze zomer 24/7 op gehad en nergens schuurplekken. Ik vind het ideaal dat ze nergens gespen hebben. Bij heel warm weer zweten ze er ook niet onder alleen op de plekken waar het klittenband zit
Hier geeft het elastiek van de Snuggy wel wat schuurplekken bij de oksels en achterste deel buik. Maar wel pas na langer dragen. Verder idd super fijn. Maar ik blijf dus wel wisselen met draverlief met gevoelig huidje