[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kalea

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:54

Bedankt! Die ga ik proberen :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 20:39

Sinds 3 dagen zijn de vliegen er opeens. Dus ze lopen nu weer met hun netjes om hun hoofd. Ik heb in het nieuwe anti vlieg middel vanille extract toegevoegd. Moet kennelijk erg goed werken. Het is dan nu 120 ml neemolie, goede slok groene zeep, 20 ml pepermunt olie, 20 ml vanille olie, en de rest van de 2 liter fles half azijn/half warm water en maar mixen. Ruikt naar bloemetjes en werkte al wel goed, hopelijk nu nog beter

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:54

AnnemiekvM schreef:
Uppojono schreef:
Ik ben me aan het inlezen over zomereczeem, maar vraag me af waarom anti-histamine bijna niet genoemd wordt als mogelijke behandeling. Weet iemand hier dit?

Werkt bij mijn paard heel goed. Ze krijgt het voor allergie en kan nu ook zonder deken staan. Dus een dubbele werking.

Wat voor anti-histamine krijgt ze precies?

Hier was alles best goed onder controle (lees: wel blij met kriebels, maar niet obsessief schuren) met een combi van TKC97, no rinse wash van EqWax en Glucobalance.
Ik dacht voor het laatste beetje te kunnen ondersteunen met Horseflex Aller Relief, maar sinds ik daarmee gestart ben is ze weer gaan schuren..
Ik ben er weer mee gestopt en hoop heel erg dat de jeuk weer weggaat..

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 22:01

Hoeveel merken eczeemdekens met buikflap hebben een hals die tot over de oren gaat? Ze heeft nu het spleetje tussen het masker en de hals van het eczeemdeken dat kiert en daar schuurt ze zichzelf kapot. Ik ken natuurlijk de Rambo maar die is best heel duur en ze staat in een grotere kudde dus dekens hebben de neiging kapot te gaan. Zag dat Shires ook zo'n model had? Hiervoor had ze een masker met hals maar de pasvorm van die maskers zijn vaak zo belabberd..

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 22:32

De sweet itch van shires gaat ook tot over de oren, net als rsih. Ik doe die overigens nooit op, deken blijft prima zitten over de hele hals. Vind hem fijner dan de rsih, net even koeler.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 23:29

Ja heb haar nu onder een 'normaal' eczeemdeken staan maar het is echt net een kiertje waar de hals eindigt en haar masker begint. Andere optie was een stukje stof aan mn masker naaien, weet alleen niet zeker of dat een goed idee is }> . We hadden er zo'n eczeemmasker bij gekregen maar daar had ze alsnog plekken onder, nu is het onder haar masker heel mooi aan het bijtrekken maar schuurt ze dus net achter haar oren.

Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 06:38

Kasmir schreef:
Hoeveel merken eczeemdekens met buikflap hebben een hals die tot over de oren gaat? Ze heeft nu het spleetje tussen het masker en de hals van het eczeemdeken dat kiert en daar schuurt ze zichzelf kapot. Ik ken natuurlijk de Rambo maar die is best heel duur en ze staat in een grotere kudde dus dekens hebben de neiging kapot te gaan. Zag dat Shires ook zo'n model had? Hiervoor had ze een masker met hals maar de pasvorm van die maskers zijn vaak zo belabberd..

Shires, Kramer, horsegear, EJ eigen merk (maar die is dun en wel sneller keer scheur erin), bucas sweet itch light (maar blijft slecht over de oren zitten).

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:00

Ik heb nu Horsegear, ik liep tegen hetzelfde probleem aan. En wat een verademing! Pony is ook veel rustiger en het blijft ontzettend goed zitten. Beter dan de Rambo ook.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 08:54

Ik vind het 'hoedje' van Horsegear ook fijner dan die van Bucas.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:11

Mocht iemand nog interesse hebben in een Shires sweet itch deken, die minimaal is gebruikt, ik heb er nog een in maat 135-183!

laurabob

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:36

Hoi!

Superleuk paard gezien, ik twijfel over ZE. Mag ik iemand over sturen met foto’s? Iemand die al veel ZE gevallen heeft gezien? Ik hoor het graag!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:47

Kasmir schreef:
Ja heb haar nu onder een 'normaal' eczeemdeken staan maar het is echt net een kiertje waar de hals eindigt en haar masker begint. Andere optie was een stukje stof aan mn masker naaien, weet alleen niet zeker of dat een goed idee is }> . We hadden er zo'n eczeemmasker bij gekregen maar daar had ze alsnog plekken onder, nu is het onder haar masker heel mooi aan het bijtrekken maar schuurt ze dus net achter haar oren.

[ Afbeelding ]

Er zijn ook kappen met een langere hals waaronder die van Boett (Zweeds merk, wij zweren er bij, maar in Nederland is het merk niet meer te koop :+), samen met de Boett deken gebruiken wij die hier (op een fjord). Veel eczeemdekens zakt inderdaad de hals vanaf, dit blijft samen goed zitten op deze korte nek.

esc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 08:00

voor wie nog goedkoop een goede deken zoekt, ze hebben nu uitverkoop bij Snuggyhoods.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 12:12

hamsterfan schreef:
Kasmir schreef:

[ Afbeelding ]

Er zijn ook kappen met een langere hals waaronder die van Boett (Zweeds merk, wij zweren er bij, maar in Nederland is het merk niet meer te koop :+), samen met de Boett deken gebruiken wij die hier (op een fjord). Veel eczeemdekens zakt inderdaad de hals vanaf, dit blijft samen goed zitten op deze korte nek.

Ja die had ze voorheen maar die zitten vaak te los om de neus of het gaas te dicht bij de ogen. Degene die ze had zat los bij de neus waardoor die kleine knutjes daar gewoon naar binnen kropen en haar hoofdje alsnog kaal en geïrriteerd was. We hebben nu een lycra van Shires waar dr hoofd dus enorm onder verbeterd is (alle kale plekken zijn weg) maar dan hebben we dus weer dat kiertje. Ik zit er nu aan te denken de hals van dat andere masker op de lycra Shires masker te naaien.

Poco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:43

Even een vraag over eczeemdekens.
We zoeken er een die goed past op een paard met hoge schoft.
Liefst zonder borstriemen.
Die we hebben geprobeerd zitten heel goed met lopen maar als het paard gaat grazen zit de deken te strak op de schoft.
Dus wie kan ons hier een goed advies over geven.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:53

Kasmir schreef:
hamsterfan schreef:

Ja die had ze voorheen maar die zitten vaak te los om de neus of het gaas te dicht bij de ogen. Degene die ze had zat los bij de neus waardoor die kleine knutjes daar gewoon naar binnen kropen en haar hoofdje alsnog kaal en geïrriteerd was. We hebben nu een lycra van Shires waar dr hoofd dus enorm onder verbeterd is (alle kale plekken zijn weg) maar dan hebben we dus weer dat kiertje. Ik zit er nu aan te denken de hals van dat andere masker op de lycra Shires masker te naaien.

Ai ja dat is wel vervelend, hier was vooral de neus te lang van de Boett, maar die teruggeslagen en vastgestikt en nu gaat hij gelukkig nergens meer heen. Ik zou gewoon een extra stukje stof aan je huidige masker dan maken inderdaad! Als die verder goed is zou ik niet weer een hele zoektocht starten :D

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:40

Poco schreef:
Die we hebben geprobeerd zitten heel goed met lopen maar als het paard gaat grazen zit de deken te strak op de schoft.

Kan je er kussentjes in naaien (zoals weatherbeeta dekens hebben) naast de schoft, zodat de schoft vrij blijft?

Poco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 15:42

__Suzanne__ schreef:
Poco schreef:

Kan je er kussentjes in naaien (zoals weatherbeeta dekens hebben) naast de schoft, zodat de schoft vrij blijft?

__Suzanne__ schreef:
Poco schreef:

Dan komt de deken voor nog strakker te zitten.
De ruimte is zeg maar te klein, bij een deken met borstriemen krijgt hij zelfs strepen in zijn vel. En een maat groter zakt nog meer naar achteren met nog meer druk voor op de borst.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 15:47

Mijn paard heeft een nek/hals die erg laag op haar borst zit, daardoor heeft ze een vergelijkbaar probleem als de jouwe denk ik. Haar 'zomerdeken' schuurde hierdoor ook. Wij hebben de borstriemen er voor afgehaald en ze een paar cm naar beneden er opnieuw op genaaid. Als dat niet zelf lukt zijn er geloof ik mensen die dekens kunnen repareren, die kunnen vast helpen. Hoef je je huidige deken ook niet weg te doen!

Poco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 20:53

Welk merk eczeemdeken zou hem het beste passen?

esc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 08:42

ik raad de snuggy hoods aan. Ze zijn wat lastiger aan trekken over het hoofd, maar zitten als een pyjama. Mijn paarden hebben ze deze zomer 24/7 op gehad en nergens schuurplekken. Ik vind het ideaal dat ze nergens gespen hebben. Bij heel warm weer zweten ze er ook niet onder alleen op de plekken waar het klittenband zit

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 10:24

esc schreef:
ik raad de snuggy hoods aan. Ze zijn wat lastiger aan trekken over het hoofd, maar zitten als een pyjama. Mijn paarden hebben ze deze zomer 24/7 op gehad en nergens schuurplekken. Ik vind het ideaal dat ze nergens gespen hebben. Bij heel warm weer zweten ze er ook niet onder alleen op de plekken waar het klittenband zit

Hier geeft het elastiek van de Snuggy wel wat schuurplekken bij de oksels en achterste deel buik. Maar wel pas na langer dragen. Verder idd super fijn. Maar ik blijf dus wel wisselen met draverlief met gevoelig huidje

esc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 08:24

darkadia schreef:
esc schreef:

Hier geeft het elastiek van de Snuggy wel wat schuurplekken bij de oksels en achterste deel buik. Maar wel pas na langer dragen. Verder idd super fijn. Maar ik blijf dus wel wisselen met draverlief met gevoelig huidje

Ik heb dat opgelost door er bontje te naaien om het stuk wat bij zijn oksels zit. Dat werkt echt heel goed!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 09:22

Hier was ze snuggy hood met warmer weer veel te warm. Mijn pony zweette er enorm onder en kon hem daardoor niet ophouden. Ook was de pasvorm helaas niet goed voor die van mij.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 10:24

Ik ben nog steeds opzoek naar hét masker. De boett lijkt heel mooi maar wat een geld voor iets dat binnen een paar weken weer gesloopt is :')
De Shires masker is gesneuveld en nu hebben we maar uit nood het Ku Klux klan masker dat bij het deken zat omgedaan. Het is echt geen gezicht maar wel beter met sluiting laag en strak rond haar neus en een hals. Maar heb liever wat met gaas dan die rare sliertjes. Ze lijkt er zelf niet zo mee te zitten en tot mijn verbazing de rest van de kudde ook niet :'). Dit is natuurlijk geen kwaliteit dus we zijn weer aan het rondkijken voor wat beters.

Afbeelding