[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:56

Balen zeg, dat ie zichzelf dan zo te grazen neemt.
Voor mij zal dat al een negatief teken hebben.
Wel goed dat je de deken er alsnog op hebt gegooid.
Misschien omdat het nu ook weer warmer wordt.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:58

opisop_shop schreef:
Heb vandaag in lichte paniek toch de deken weer opgedaan bij Wisse; hij stond echt te schuren tegen de poetspaal, in het bos en met zijn achterhoeven tegen zijn hals. Zo erg heb ik de jeuk bij hem echt nog niet gezien, en dat na 1 dag zonder deken ;(
Blijf wel doorgaan met de spulletjes, hopelijk trekt het over een paar dagen goed in en kan ik het desnoods weer een dagje dekenloos proberen.

oei oei toch niet dat spulletje? Anders zou ik het experiment snel opgeven, dit is zielig voor Wisse

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:59

maar ja, misschien is dit een teken van genezend vel in combi met steekbeestjes?
genezend vel jeukt ook
zou idd wel soieso de deken om houden

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:17

Genezend vel is geen sprake van, hij was met de deken om jeukvrij namelijk, dus het komt zeker weten doordat de deken af is. Het is nu waarschijnlijk niet zo'n handige testperiode ivm het weer. Ik houd de deken dus idd op en probeer het komende week misschien nog een dagje zonder. Maar dat ligt aan Wisse zelf, als hij nu een tijdje jeuk blijft houden doordat hij hierdoor dus geprikt is, dan kan voorlopig de deken echt niet af totdat die jeuk weer weg is.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:43

Heel vervelend opisop_shop, daar wordt je toch wel wanhopig van... Bij Kaspar ligt z'n staartflap eraf maar hij heeft 'm een lange week nog steeds heel gelaten *\o/* hij heeft er wel lichte jeuk aan maar kenbaar niet genoeg om eraan gaan zitten bijten. Toch binnenkort even dat ding er goed aannaaien.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:03

Pony schuurt weer een beetje, ondanks deken.
Ben nu weer een week bezig met drainage, heb hem nu even flink opgevoerd, om te kijken of het wat uithaalt.
Wel staat ze de nachten buiten nu sinds een grove week.

(Stalhouder houdt vol dat ze de nachten binnen staat, maar van stalgenoten en eigen bevindingen van de stal weet ik wel zeker dat buiten staat)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:07

als ik ap even op stal zet na het rijden gaan kont en hals ook fink overal tegenaan hoor.,

bij hem gaat de deken er echt niet af..no way!
wel loopt hij nu met een andere deken op, met een gewone vliegendeken met hals, de boett is dan echt wel te warm voor hem met deze temperaturen.

ap mocht van mij steeds op het tussenpad staan grazen ,maar dat is nu echt taboe, hij groeit compleet dicht!!!
dus kaal landje en als ik er ben mag ie even grazen,maar eerst maar even rustig aan

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:18

Wil je iets zeggen, ziezo? :+

Pride wilde vorige zomer ook te pas en te onpas met zijn kont tegen de staldeuren schuren als hij vast stond en met zijn hals/voorpluk. Moet zeggen dat ik het dit jaar nog nouwelijks gemerkt heb!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:54

Gekke is juist dat het bij shadow goed ging op stal, heb ik nu een rare knol? Hoop dat die drainage weer gauw aan gaat slaan!

Inderdaad ziezo, wat wil je zeggen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:03

Pink_Horizon schreef:
Wil je iets zeggen, ziezo? :+

is nieuw en moet 25 nuttige berichten hebben. ;) ( lees maar es haar/zijn eigen berichten terug,dan kun je het zien)
vind het alleen een beetje flauw om dat op deze manier te doen -O-

( ik heb dus getemt, lekker puh!)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:07

ghihi ellepel, wat ben je weer gemeen, maar die berichtjes vallen toch niet onder nuttig? haha

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:17

ja nou dan maar flauw,maar je kunt ook best een topic uitzoeken waar je wat nuttigs te vertellen hebt toch?
dan typ je niet snel 2 letters neer }>

ja hoe zit het?
als je een topic zelf wilt aanmaken moet je minstens 25 nuttige berichten hebben en dat zijn dan in topics op medisch, voeding etc geloof ik

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:29

opisop_shop schreef:
Heb vandaag in lichte paniek toch de deken weer opgedaan bij Wisse; hij stond echt te schuren tegen de poetspaal, in het bos en met zijn achterhoeven tegen zijn hals. Zo erg heb ik de jeuk bij hem echt nog niet gezien, en dat na 1 dag zonder deken ;(
Blijf wel doorgaan met de spulletjes, hopelijk trekt het over een paar dagen goed in en kan ik het desnoods weer een dagje dekenloos proberen.

Daarom vroeg ik al in je andere topic of je de deken nog ophield of niet. Phoeh... is weer even terug naar af. Maar hopen dat het testspul goed werkt tegen jeuk.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:36

Ellepel, gezien haar berichten wil ze naar de huiskamer, daarvoor moet je lid zijn van de kudde. Lekker temmen die hap, maken wij er werk van ~~}>

Gisteren Vies zijn manen helemaal gewassen. Helaas kwam er toch weer een flinke bos haar uit de manen, meer dan anders. Hij heeft dus weer geschuurd, maar waarom en hoe?
Zijn deken bevalt me steeds minder. Het ding blijft naar achteren zakken en gaat steeds vaker echt op zijn gat zitten. Tussen zijn staartwortel en zijn billen in en dat zit voor hem natuurlijk ook niet lekker. Wie weet maak ik hem nog wel een stukje in zoals opisop gedaan had (toch? met de fries?) het is toch al een gatenkaas, dus nog meer fröbelen kan vast geen kwaad.

Hier mijn mooie patchwork:
Afbeelding
Afbeelding
Totaalplaatje: http://www.mijnalbum.nl/Foto-VKT84RFG.jpg

En dat wordt dus iedere dag volgescheten aan de rechterkant (paard draagt staart naar links):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NYOXSTGF.jpg

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:47

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:54

annetje die deken is echt veeeeeeel te lang joh!
doe inderdaad wat opisop gedaan heeft, en naai em in het midden gewoon dubbel.
dan zakt ie ook niet zo over de kont heen..

moet ik hier nog doen met een lamicell vliegendeken.
ik had er al een staartflap aan gemaakt,maar bij het passen kwam ik er achter dat die ook te lang is.
dus die moet ook nog een stukje dubbel

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:01

Ik weet dat hij te lang is en ik héb hem ook al een stukje ingemaakt, maar volgens mij is hij door de vele regen van een paar weken geleden opgerekt. Toen was hij ook niet zo vies en hoefde ik de deken nog niet zovaak recht te trekken.

Zo zag het er voor de regen uit
Afbeelding
Kijkt een stuk anders he?

En zo was hij toen ik hem net had --> http://www.mijnalbum.nl/Foto-WBNNTV8R.jpg
Gewoon veel te groot gekocht dus, maar tweedehands en ik vond het zonde om een nieuwe aan te schaffen omdat ik dat toch wat duur vond. Dus een stuk omgeslagen en toen ging dat heel goed. Maar nu begint alles weer te schuiven en volgepoept te zijn :roll:

Die van opisop is btw net zolang als de mijne is als ik naar deze --> http://www.mijnalbum.nl/Foto-UHZZKAHY.jpg foto kijk.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:03

Die van Wisse moet ik ook alweer innemen inderdaad, die is nu ook alweer te lang. Vage dingen die dekens, je zou haast denken dat ze groeien :s

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:04

ja wat een verschil zeg!

ap zijn deken gaat om de zoveel weken in een grote tobbe water en als ik hem bijna vrij van zand heb gaat ie op 40 graden de wasmachine in/.
en die deken word elke keer een beetje kleiner.

of ap word gewoon steeds dikker dat kan ook. :o :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:14

Hm... ik denk niet dat ik mijn moeder zo gek krijg om de deken in onze wasmachine te laten doen. O:)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:17

haha moet ze niet es een keer een dag weg ofzo? :P

van mijn vriend mag het ook niet,maar ik doe het gewoon.
en de wasmachine is echt wel schoon hoor daarna.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:21

Mijn deken was ook te groot bij aanschaf. Ook iedere keer allemaal poep overal aangeplakt. Mijn mams heeft hem een stuk ingenomen, midden over de billen heen, en nu is die super. Geen poep meer :D

Je hebt groot gelijk dat je getemt hebt ellepel :P

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:32

ghihi, hier gaat de deken ook in een grote tobbe, tuinslang erin, omspoelen, net zolang tot ik het meeste zand eruit heb, dan een nachtje erin (zakt zand naar de bodem) volgende dag in de wasmachine. Met erg veel haren haal ik eerst de stofzuiger erover haha, de buren zullen wel denken. M'n moeder is er ook niet blij mee, maar als ik dan zeg hoe ze de voetbalspullen van m'n broer erin gooit zegt ze niets meer haha

Mijn vorige deken had ook iedere keer rechts vol aangekoekte poep, nieuwe deken is stuk korter en heb nergens meer last van (tenzij ze wat dunne mest heeft) heerlijk zo. Moest de poep echt met een hoevenkrabber eraf schrapen (IEUW)

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:37

Ik heb de deken ook ingekort. De foto waar hij nog gewoon was staat in mijn profiel. De deken zakte steeds te ver naar achteren en trok scheef. Nu heb ik op zijn kont een stuk dubbel gevouwen en vast gezet. De deken zit nu echt super goed, en verschuift niet meer.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:40

Bij Senna gaat het niet helemaal denderend. Veel jeuk aan staart en voorpluk. Haar staart begint nu redelijk kaal te worden. Vanmiddag de staart maar eventjes gewassen en ingesmeerd en toen leek de jeuk wat minder. Ik weet echt even niet meer wat ik er nog extra aan kan doen.