[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

assebassie

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 18:48

Ik vind bucas ook niet klein vallen. Bij alle andere merken zit de 190 hier krap, de bucas past perfect.
Afbeelding
Dit is de bucas light.
Ook de Rambo zit strak vooral de hals.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 19:20

Hier is Bucas ook altijd te groot (behalve de freedom, maar die heeft een andere pasvorm). Te lang vooral.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 19:24

hoogendroog schreef:
Ik voer sinds twee weken een zink supplement aan onze zomer exceemster. So far ben ik zeer hoopvol: ze staat zonder deken!!! Ze krijgt Puur Apis en Culico, alsmede appelazijn en om de 10 weken Tectonik. Onze dame is geen doorsnee zomerexcemer, want ze jeukt ook nog eens in de winter. Maar nu dus zonder deken en niet schuren!!!!

Sudocrem werkt fijn en volgens mij toch soort zinkzalf? Ik ga eens opzoeken. Klinkt erg fijn! Ik voer ook al kurkuma bij maar dat is dan weer wel voor andere problemen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 19:36

TM97 schreef:
darkadia schreef:
Ik overweeg voor de warmere dagen de bucas sweet itch light erbij te kopen. Maar twijfel over de maat. Als ik meet met het bucas lint kom ik op de 6.3/190 uit. Ooit de anniversary regendeken gehad in 6.6 die echt te groot was en schoof (idem trouwens met de gewone sweet itch ) maar van gewone deken maat heeft hij 195 en van horseware wel 6.6.

Iemand die hem heeft en kan aangeven hoe deze valt?
Met name ook de hals, 6.3 is de hals nog maat M, bij 6.6 is dit een L.

Meestal valt bucas wat kleiner uit! Zou twee maten proberen

Mijn ervaring (en zie hieronder nog een paar) is dus juist dat de bucas groot valt haha. Ik ga toch voor de 191. Als ie binnen is laat ik wel weten hoe ie zit :) ook vanwege de hals. Daar kon ie toen van de smartex ook zwemmen in de L.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 20:32

Dierenfan: paardlief ging vandaag meerdere keren rollen, maar geen geschuur bij het opstaan. Wat moet dat fijn zijn voor haar!!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 07:24

hoogendroog schreef:
Dierenfan: paardlief ging vandaag meerdere keren rollen, maar geen geschuur bij het opstaan. Wat moet dat fijn zijn voor haar!!

Heerlijk he!! Hier schuurt hij niet na het rollen. Voorheen altijd veel gestamp na rollen. CPL en mijten enz. Heb het hele beleid qua voeren en mijt wering aangepast. We genieten nog steeds van het rollen zonder daarna stampen. Ook in de container hoorden we altijd veel gestamp en nu nog zelden.

Aanpassingen doen is absoluut niet erg als je zulke resultaten hebt. Hij is ook weer zoveel fitter en vrolijker!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 08:53

Ik ben me aan het inlezen over zomereczeem, maar vraag me af waarom anti-histamine bijna niet genoemd wordt als mogelijke behandeling. Weet iemand hier dit?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:03

Dat is wel genoemd en geprobeerd. Hier doet dat niets.
Paard is hier al een week jeukvrij met de tectonik en vliegendeken. Geen idee hoeveel weken we zonder jeuk gaan redden, maar met tkc was de max 2 dagen, dus sowieso winst :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:54

Uppojono schreef:
Ik ben me aan het inlezen over zomereczeem, maar vraag me af waarom anti-histamine bijna niet genoemd wordt als mogelijke behandeling. Weet iemand hier dit?

Werkt bij mijn paard heel goed. Ze krijgt het voor allergie en kan nu ook zonder deken staan. Dus een dubbele werking.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:44

Uppojono schreef:

Die van mij heeft in het voorjaar een injectie gehad en dat werkte wel even. Toen ook direct Z-itch opgestart en nu is het best wel onder controle te houden.

wonanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:22

Welke Tectonic hebben jullie en hoe gebruik je het? Ik zit er toch steeds meer over na te denken om het te bestellen. Iemand enig idee waarom het eigenlijk voor runderen is en niet voor paarden?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:40

wonanda schreef:
Welke Tectonic hebben jullie en hoe gebruik je het? Ik zit er toch steeds meer over na te denken om het te bestellen. Iemand enig idee waarom het eigenlijk voor runderen is en niet voor paarden?

Dat heeft met de registratie te maken. Dat heeft niets te maken met geschikt of ongeschikt maar puur met de Nederlandse wetgeving. Zo had ik vroeger dezelfde antibiotica als mijn honden en op een gegeven moment mocht dat niet meer. Puur vanwege registratie. Wij gebruikten droogzetters voor koeien bij honden met zeer problematische en verwaarloosde oorontstekingen. Werkte prefect! En zo kan ik nog heel lang door gaan :D

Er is maar 1 tectonic en ik heb 1 liter. Gewoon besteld bij de goedkoopste leverancier die er betrouwbaar uit zag :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 20:04

darkadia schreef:
Mijn ervaring (en zie hieronder nog een paar) is dus juist dat de bucas groot valt haha. Ik ga toch voor de 191. Als ie binnen is laat ik wel weten hoe ie zit :) ook vanwege de hals. Daar kon ie toen van de smartex ook zwemmen in de L.

Dank aan iedereen voor de tips. Heel blij dat ik voor de 190/6.3 ben gegaan. 6.6 was echt veel te groot geweest.

Ik hoop wel dat ie m heel houd met die lange zijkanten en zijn hypermobiele lijf :+

Afbeelding

Afbeelding

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 21:45

O fijn darkadia, hij staat goed.
En ik vind hem best sterk, na 2 jaar nog helemaal heel. Maar ik heb geen slopers, 2 merries die best beschaafd zijn haha.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 00:07

Uppojono schreef:

Ik wilde precies hetzelfde weten. We hebben vandaag een merrie gekocht die wat eczeem heeft, eigenlijk hoofdzakelijk op haar hoofd. Ze hebben haar op 20 antihistamine tabletten per dag staan maar had nog niet echt eerder ervaringen hiermee gelezen. We vragen ons af of we ermee door willen gaan of we het met alleen een deken+masker proberen. Voor nu in ieder geval onder ons top reiter eczeemdeken staan. Of wellicht wat anders om haar te ondersteunen dan de tabletten.

Afbeelding

Afbeelding

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 13:20

Mooie deal voor iedereen die een nieuwe rambo sweet itch zoekt! :)

Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 15:06

Daar heb ik dus mijn Bucas sweet itch vandaan :)

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 10:54

Voor de personen die interesse hebben in een Rambo Protector: helaas past mijn paard hem niet en tijdens het passen zijn er een paar (verwaarloosbare) vlekjes opgekomen. Verder helemaal nieuw. Ik gebruik deze dekens voor als het écht te warm is voor een eczeemdeken. Stuur me een pb als je interesse hebt!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 11:21

Change03 schreef:
Mooie deal voor iedereen die een nieuwe rambo sweet itch zoekt! :)

[ Afbeelding ]

Ohh wat jammer dat ze te groot zijn. Heb nu die van Top Reiter op onze IJslander en die zit echt super vind het alleen zo irritant dat die over het hoofd aan moet.

Gisteren wel een ander masker wezen halen want degene die we bij de aankoop kregen zat zo enorm los rond de neus dat de knutjes daar volgensmij alsnog gewoon naar binnen konden kruipen. Hebben nu een lycra van flyguard die mooi strak aansluit.

Ook maar een eerste smeersel gekocht, dat zal wel try and error worden maar aangezien het alleen op haar hoofd zit (haar huid is dun, droog en schilferig) hoop ik wel wat met dagelijks smeren te kunnen bereiken.

Afbeelding

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 13:49

Ik kom hier graag meelezen en tips zijn zeer welkom.

We hebben het vermoeden dat ons paard ook zomereczeem heeft, (Nog niet bevestigd door een da)
Ze had laatst het waterbakje van de muur geschuurd -O- En staat echt enorm te schuren regen de box

Ze heeft echter overal jeuk over het hele lichaam en staat regelmatig te stampen

Tot nu toe smeer ik haar in met Effol skincalm en ze staat onder een Vliegendeken van Rambo

Deze
Afbeelding
Foto van internet geplukt :)
Natuurlijk heb ik haar gewassen met teershampoo, maar ja in het land gelijk weer rollen

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:03

Hier vandaag voor de tweede keer Tectonik 1:1 verdund op gedaan (15ml).
Voor nu twee weken volgehouden. Paard was minimaal zn manen aan het schuren of hij was door het hek aan het grazen geweest dat het zo leek, dus wellicht te vroeg maar wilde niet afwachten. Ook goed om in het achterhoofd te houden dat mijn Tectonik zn houdbaarheid tm 2019 was, dus de werking zal daarom vast minder lang zijn :+

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 18:27

Onze shetlander heeft meer last van zijn eczeem dan de voorbije jaren. Hij staat met deken en gebruik Happy skin maar nu schuurt hij ook zijn oren.. Ik vind niet dadelijk een eczeem masker voor een kleine shetlander, iemand tips?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 20:54

Kalea schreef:
Onze shetlander heeft meer last van zijn eczeem dan de voorbije jaren. Hij staat met deken en gebruik Happy skin maar nu schuurt hij ook zijn oren.. Ik vind niet dadelijk een eczeem masker voor een kleine shetlander, iemand tips?

https://hypostore.nl/qhp-vliegenmasker- ... EYEALw_wcB

Ik gebruik deze bij mijn ijslander, die ook veel jeuk heeft aan zn oren. Ik vind het van dit masker heel fijn dat het echt dichte oren heeft :)

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 20:58

Bedankt, die had ik nog niet gezien. Jammer genoeg wel een gat voor de voorpluk. Daar schuurt hij momenteel net fel..

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 23:31