[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:23

Hier geen overgevoeligheid op het hoofd qua aanraking, die van mijn vindt dat juist fijn. Wel heel heftig reageren op regeren bijvoorbeeld maar denk niet dat dat met eczeem te maken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 00:25

Hier ook gekke hoofdreacties :j Niet zozeer overgevoelig (al heeft hij soms liever niet dat ik zijn hoofd aanraak, maar dat heeft hij met heel zijn lichaam, het is geen knuffelpaardje :+ ) maar wel schudden en dan echt het plotseling met zijn hoofd gooien, net of er iets tegenaan vliegt ofzo .. (soms gaat ook een voet mee de lucht in)

Heb ook al zitten denken aan headshaking, misschien is het dat ook wel, alhoewel het wel echt beestjes-gerelateerd is heb ik het idee (nu vandaag deed hij het weer, voor de eerste keer sinds vorige zomer, met regen of dergelijke merk ik het niet). Dus ja, ik weet het niet, hij lijkt er zelf geen probleem van te maken, het is gewoon 1 van zijn zovele dingetjes :+

Ondanks het schudden van vandaag toch nog geen kriebelreacties in de manen of geschuurd aan de stal, staat dus nog bloot, heb wel weer ingesmeerd .. Begin te denken dat het misschien toch wel iets doet voor de jeuk :Y)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:17

Die van mij is gisteren geprikt . Bloed welteverstaan . Onderzoek naar cushing .
Heb mn RSIH deken verkocht en een Boett in de plaats gekocht .
Ook omdat de RSIH niet mooi paste .
Buikflapjes had ik niks aan .
Nu met de Boett is ze rustig . Geen geschud gezwiep met staart en overmatig rollen

Want hier is sinds zaterdag het seizoen wel echt begonnen .
Nu nog kijken hoe de uierbeschermer werkt .
Spuit binnenkant achterbene en vacht bij uier nu in met een spray van absorbine .
Hele dure spray tegen ongedierte maar die helpt en zolang ze niet echts zweet wel een paar dagen ook.

Grandeur2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:28

Het is weer zover, het warme weer komt eraan en dus ook de vliegjes, muggen en knutten.
Tijd om de zomereczeem te gaan aanpakken.

Er zijn verschillende middelen in de handel die in meer of mindere mate werken tegen zomereczeem.
Dekens
Shampoo
Voedingsmiddelen
Zalfjes

Je kunt alleen de buitenkant van het paard aanpakken door er een deken op te leggen maar je kan er ook voor zorgen dat de conditie van het paard van binnenuit beter word en het paard voldoende weerstand heeft.
Dit is geen garantie dat hij geen jeuk zal hebben, maar een gezond paard kan zichzelf beter verweren.

Wanneer je je paard niet wilt volstoppen met vitamines, en de tijd niet hebt om hem regelmatig te wassen en te verzorgen met gels, kun je ook verhuizen of een goede eczeem deken kopen.
Wij hebben verschillende producten in ons assortiment en de werking daarvan is mede afhankelijk van de klachten van het paard.
Wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken.
Het beste is uitproberen wat voor jou paard het beste is.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 19-04-13 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link uit het bericht verwijderd. Reclame maken is niet de bedoeling.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:00

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:03

Hebben jullie ook het probleem dat de hals van de eczeemdeken vaak te kort is? Mijn pony heeft echt geen extreem lange hals maar toch ligt het stuk achter haar oren vaak bloot.
Ik wil nu de hals zelf verlengen maar misschien hebben jullie tips welke deken een extra lange hals heeft, voor een eventuele volgende aankoop ;).

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:13

Ik heb daar ook altijd last van. Maar mijne heeft wel een redelijk lange hals. De pagony die ik nu heb heeft dat probleem ook.

jennCarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:26

Ik wil eigenlijk lussen aan de hals maken zodat ik t aan mn halster kan vast maken dan sluit het bij mij mwer aan maar weet niet of dat bjj jullie ook tvgeval is?

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:43

De RSIH heeft echt een hele lange hals. Wij hebben zelf het deel waar de oren doorheen moeten erafgehaald ivm halster en vliegenkap die zomers opgaan. En nog blijft de hals mooi zakken en blijft deze aansluiten tot achter de oren :)

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:56

Pagony exceemdeken nu in de aanbieding bij de divoza!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:36

de goedkopere exceemdekens hebben allemaal een te korte hals.de duurdere dekens hebben dit niet.zelf vind ik het niet erg heb goedkope en duurdere dekens,maar mijn pony heeft geen extreme exceem.

net bij deperado's een extra deken gekocht voor die 35,-

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:51

Net weer op stal geweest. Ze hebben allebei nog steeds geen jeukverschijnselen (*klopt af) dus tot nu toe gaat het goed. Vandaag met de harde wind kunnen ze nog lekker even buiten spelen zonder al dat vliegend gespuis. Aankomend weekend gaan ze voor het eerst een paar uurtjes het land op wat zullen daar van genieten zeg!
Ik verwacht overigens morgen de nieuwe RSIH, in de nieuwe kleur maar niet de vamoose.

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:12

Ice Green :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:28

Ik heb net de RSIH besteld bij de Paardendrogist, 21 euro korting :D (nu dus 120 euro)
Ik ga vanmiddag waarschijnlijk ook zo'n Pagony deken bij de Divoza halen denk ik (aanbieding, 50 euro), het kan namenlijk 4 weken duren voor de RSIH er is..

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:44

keona schreef:
de goedkopere exceemdekens hebben allemaal een te korte hals.de duurdere dekens hebben dit niet.zelf vind ik het niet erg heb goedkope en duurdere dekens,maar mijn pony heeft geen extreme exceem.

net bij deperado's een extra deken gekocht voor die 35,-

Ben benieuwd hoe de deken van desperado's zit. Heb er zelf nu 4 op voorraad (waarvan 2 die ik nog even moet maken) dus vond het niet nodig er een extra te bestellen (hoewel ik wel even twijfelde door de prijs ;)).

Nadeel van de korte hals vind ik toch dat de manen daar waar nu dat elastiek van de hals zit een beetje kaal worden. Plus dat mijn pony dat stuk daarvoor later in de zomer wel gaat schuren dus wil op korte termijn toch een langere hals aan mn dekens.
Heb inmiddels ook 2 hoofdkappen met stukje hals daaraan besteld, hoop dat ze goed passen!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:51

finnens schreef:
Ik heb net de RSIH besteld bij de Paardendrogist, 21 euro korting :D (nu dus 120 euro)
Ik ga vanmiddag waarschijnlijk ook zo'n Pagony deken bij de Divoza halen denk ik (aanbieding, 50 euro), het kan namenlijk 4 weken duren voor de RSIH er is..

Vier weken!? Ik heb hem gisteravond besteld en er stond bij 'direct leverbaar'. Hoop niet dat ik ook vier weken moet wachten!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:58

Barbara88 schreef:
finnens schreef:

Vier weken!? Ik heb hem gisteravond besteld en er stond bij 'direct leverbaar'. Hoop niet dat ik ook vier weken moet wachten!

ja, jammer genoeg wel...
Afbeelding

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:20

Ohh haha ik zie het al, het ligt aan de gesorteerde maat. De maat op de foto is 100/150.
Als je 145/195 selecteert dan staat ie wel op direct leverbaar. Tenminste die maat moest ik hebben. ;)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:25

Okee, Dat is fijn :)
Dan bestel ik er toch maar geen deken bij :P
Ik dacht ook al, want toen ik de maat 185 aanklikte stond er wel direct leverbaar.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:32

Ja klopt het is echt afhankelijk van de maat. Ik heb nog even gekeken naar mijn orderbevestiging en daar staat ook op direct leverbaar, dus ik ga er vanuit dat ik hem morgen in huis zou moeten hebben.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:34

Ja, ik twijfelde omdat ik nog geen maat had gekozen had en er 4 weken stond. Ik had de maat niet gezien ;)

jennCarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:39

Carina staat op dit moment bloot op stal ng geen scheurplekken. wel ingesmeerd met babyolie wat bij haar erg goed moet helpen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:10

Kijk uit met babyolie als de zon schijnt, krijg je nare brandplekken van...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:17

echt wel,heb appie er eens flink ziek door gehad -O-

ap staat nog lekker zonder deken en nog geen jeuk.
komt nog wel,maar voor nu staat ie lekker bloot :D

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:50

Hier ook nog heerlijk bloot *\o/*
Vandaag extreem veel wind dus geen mugjes gezien.