Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
angelax schreef:dan kan je in de zomer nooit rijden
je kan ook vliegendeken toch met hals voor over het zadel..
kan je wel mee stappen draven denk ik
shera schreef:angelax schreef:dan kan je in de zomer nooit rijden
je kan ook vliegendeken toch met hals voor over het zadel..
kan je wel mee stappen draven denk ik
Valt mee hoor. Ik rij in de zomer gewoon overdag. De vliegjes zijn het meest actief in de schemer, en dan is rijden echt vervelend omdat ze dan gek wordt van de kriebels.
Ik spuit mijn paard voor het rijden in met een vlooienspray die ik gekregen heb van de veearts.(defendog)
Lennox schreef:Die van mij is dit jaar niet geschoren, vorig jaar wel en toen had ik mijn winterdeken over de boettdeken heen gedaan. Ging prima. Ik hoop toch echt dat het nog tot minimaal maart gaat duren dat ik hem weer in de dekens moet hijssen. Getver, eind november nog last en dan in janauri alweer beginnen dan heeft hij nog maar krap 2 maanden per jaar "rust". Mocht het echt zo zijn ga ik toch eens nadenken over een andere beslissing voor hem....
Piro schreef:Ik geloof dat dit het geschikte topic is om mijn probleem voor te leggen.
We hebben thuis een paard dat een lichte vorm van zomerexceem heeft. Hij schuurt zn manen en staart wel eens, maar met behulp van Sweet Itch of TKC is dat eigenlijk goed onder controle te houden. Dan heeft hij nog maar zelden jeuk en blijven zn manen en staart ook heel. En zoals bij de meeste zomerexcemers heeft hij in de winter nergens last van. Echter deze winter blijft hij schuren. Vooral aan z'n staart heeft hij veel jeuk en deze begint inmiddels dus ook behoorlijk kaal te worden. Zelfs de middeltjes die in de zomer wel goed werken, helpen nu niet. Dus begin ik zo langzamerhand te denken dat deze jeuk niet door de zomerexceem komt, maar ergens anders van. Mijn vraag is dus: hebben jullie enig idee waardoor dit paard blijft schuren? Hij heeft een tijdje terug wel een beetje schimmel gehad, maar toen heb ik hem meteen met Imaverol behandelt en waren de de bultjes (zat op zn schouder) snel weer weg. Ik heb zijn staart echter niet behandelt bedenk ik me nu, dus zou het mogelijk zijn dat hij daarom jeuk heeft. Hoewel als de schimmel niet helemaal weg zou zijn, dan zij hij toch ook op zijn lijf weer plekjes moeten krijgen? Verder is hij ook goed ontwormd, normaal op basis van ivermectine en in november een pasta met moxidectine. Dus wormen lijken ook niet de oorzaak te zijn. Maar ja, wat dan wel? Zijn voer is ook niet anders dan andere jaren. Zou het een gewoonte kunnen zijn geworden om te schuren? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!