[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:42

Die van mij schud dus wel binnen en briest ook.

Bij allergie, zit het wit van de ogen dan ook rood?

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:03

Buck had ook herpes (en nog 10 andere dingen). idd homeopatische korrels. daarna is ie al weer 3 keer doorgemeten en nooit meer Herpes gevonden. maar mss blijft het latent aanwezig idd..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:04

herpes bij paarden is niet te genezen volgens mij, je kunt wel de gevolgen inperken,maar bij een verminderde weerstand kan het zo weer opkomen.

missblue:
misschien heeft jouw paard ook wel herpes.
die kan namelijk ook in het oog komen waardoor deze rood word,en er kan het derde ooglid oveheen schuiven
dat heet het herpes simplex virus.
met zovirax oogzalf kun je dit wel behandelen.
maar dan zou ik dat laten uitzoeken :j

kan ook een andere aandoening aan het oog zijn waardoor je paard dus overgevoelig reageerd,een oogonsteking bijvoorbeeld.
zou de dierenarts daar naar laten kijken.

sjoyceje,zijn er verkouden paarden bij jouw paard in de buurt geweest?
daarvan kunnen ze het namelijk krijgen,maar dan moet er wel direct contact zijn geweest

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:23

Zou het zo eerlijk gezegd niet weten. Ze staat elke dag buiten in een kudde van totaal 8 paarden, dus het zou zo maar kunnen zijn dat 1 van die paarden verkouden is geweest maar het is me in ieder geval niet opgevallen.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:23

missblue schreef:
Die van mij schud dus wel binnen en briest ook.

Bij allergie, zit het wit van de ogen dan ook rood?

Mijn paard had ook last van z'n oog (1 oog maar) op een gegeven moment was het helemaal dik en kwam er rotzooi uit dat heeft wel een paar dagen geduurd..ga toch maar echt heel binnenkort S bellen want vind haar steeds interessanter :D ook al heeft me paard nu veel minder last, wie weet hoe lang dat duurt. :7

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:33

mebianca schreef:
Sjoyceje schreef:
Kyra schud binnen ook eigenlijk niet. Alleen wanneer we van buiten de stal in komen en ze nog heftig aan het schudden is van buiten. Maar zodra ze dan een paar minuten op stal staat is het over.

Ik had net een voicemail van Sylvia, ze heeft Kyra getest en heeft wat gevonden. Ze heeft een herpes infectie (virale oorzaak dus) en als gevolg daarvan een zenuwontsteking. Ze belt me morgen terug want haar zoon is jarig vandaag. Ben benieuwd.

Oh wat goed dat ze wat heeft gevonden.. interessant.. B-) maar had die Engelsman in het filmpje ook niet over een herpes infectie?? dat het bijzonder was dat veel paarden die headshaken ook herpes hadden? En je hebt toch ook verschillende type herpes infecties? En zie je aan je paard ook verdikkingen ofzo of uitscheiding of iets dergelijks?? Goh wat een vragen _O- haha maar ben erg benieuwd hoe ze dit wil “bestrijden” aangezien je leest op google; Wie eenmaal met het herpesvirus is besmet, draagt het virus levenslang bij zich

Kyra heeft wel verdikte klieren. Verder zie ik weinig uitscheiding. Wel heeft ze al heel lang last van een traan oog, wat de ene keer weer erger is dan de andere keer.
Hoe is het eigenlijk met jou homeopaat? Komt die nog of is hij/zij klaar met behandelen?

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:51

hier geen hoofdschudden in de stal, ook niet in de weide ofzo het begint pas bij het draven ..
ik vermoed van de moment hij zwaarder begint te ademen tijdens het werken dat hij er dan last van heeft !

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:58

Nou m'n vader heeft haar vorige week maar gebeld om te zeggen dat hij ook met Reine heeft gereden en hij hetzelfde deed als bij mij.. Toen ( zei me vader) dat ze ook wel aangaf dat ze spijt had gehad dat ze had gezegd of het niet aan de ruiter lag.. Maar ik ben eigenlijk wel klaar met haar…elke keer geven we Reine dezelfde pilletjes maar er veranderd helemaal niets. En sinds deze week geven hem niets meer en hij is wel veranderd maar ik geloof gewoon niet dat het aan die pilletjes ligt aangezien we daar al 1,5 maanden mee bezig zijn en dan zou het nu ineens moeten werken??Maarja ondertussen is de “omgeving” ook veranderd aangezien de bermen bij ons allemaal gemaaid is, bomen zijn uitgebloeid en er is aardig wat regen gevallen..en ze zei zelf ook als het niet ophoud dan weet ze het zelf ook niet meer.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:59

Volgens mij wil je veel te snel ! Homeopathie werkt, maar natuurlijk niet van de ene op de andere dag. en soms ook niet binnen een paar maanden !

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:28

Maris schreef:
S heeft een homeopatisch middel tegen herpes ( zoster ).....

Een 'nosode' ;)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:33

Nou net weer gereden, het ging voor geen meter.

Ik heb het idee dat het door die nostrilvet alleen maar erger wordt..
Zo ik zit er even doorheen hoor, want we hadden een stijgende lijn, maar ben t even weer helemaal kwijt..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:09

Eridinges, balen zeg!
Heb je S nog gebeld?

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:04

Met Buck nog steeds niet beter helaas. Het is behoorlijk dramatisch. Heb filmpje gemaakt zal die even op youtube plaatsen

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:26

Maris schreef:
Volgens mij wil je veel te snel ! Homeopathie werkt, maar natuurlijk niet van de ene op de andere dag. en soms ook niet binnen een paar maanden !

Ja weet ik maar ze gaf zelf aan wat ze geeft dat het echt ondertussen "iets" had moeten gebeuren en dat doet het niet.

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:34

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:01

wat eet hij daar?
is dat droog hooi?

ziet er inderdaad zielig uit ja, hij proest ook heel erg zeg!
volgens mij heeft appie nergens meer last van ,maar ik ga er straks heen en dan kijk ik wel even hoe het staat

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:06

ja droog hooi, maar natgemaakt omdat hij anders zo gaat proesten :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:09

heb je al eens gekeken of je voordroog kunt voeren?

appie reageerde namelijk heel sterk op nat hooi.
nu hij kuil krijgt is het bij hem over,heeft toch te maken met de schimmels die wel in hooi zitten en niet in kuil.
ook al maak je hooi nat,die schimmel waar ze op reageren blijft er wel in zitten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:10

Iris_Buck schreef:
ja droog hooi, maar natgemaakt omdat hij anders zo gaat proesten :')

Wat waren naast de Herpes nog die andere 10 dingen die hij had?
Ik vind het er niet echt uitzien alsof hij veel last heeft van die aangezichtszenuw.
Het zit volgens mij meer in zijn neus, vandaar ook het proesten.

En als je het niet vertrouwd, stuur je deze filmpjes naar S en vraagt haar om advies.

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:14

Nee hij heeft ook geen last van aangezichtszenuw, het is het zijn neus. Ook veel witte uitvloeiing.
Ja toen die 10 dingen, zou ik even terug moeten lezen dan. Maar hij is daarna al weer 3 keer doorgemeten he! En toen was hij of schoon of iets kleins, zoals laatste keer toch een restje schimmel (die nu niet meer in de mest terug te vinden waren vorige week)
Nu is het alleen een virus en als je zie hebt pakt het de zwakke plek in zijn geval zijn voortse luchtwegen

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:16

Ja ik kan ze idd wel even naar S sturen. Maar ik ben nu aan het behandelen, dus dacht even niet ongeduldig zijn..... ben nu sinds4 dagen aan het behandelen en de kuur duurt 10 dagen en dan heb ik weer een afspraak met S

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:17

Iris_Buck schreef:
Nee hij heeft ook geen last van aangezichtszenuw, het is het zijn neus. Ook veel witte uitvloeiing.
Ja toen die 10 dingen, zou ik even terug moeten lezen dan. Maar hij is daarna al weer 3 keer doorgemeten he! En toen was hij of schoon of iets kleins, zoals laatste keer toch een restje schimmel (die nu niet meer in de mest terug te vinden waren vorige week)
Nu is het alleen een virus en als je zie hebt pakt het de zwakke plek in zijn geval zijn voortse luchtwegen

Dat dacht ik al dat het niet de zenuw was. Je ziet dan toch een ander beeld.

Die troep in de luchtwegen moet er uit dus ik denk dat dit nog wel een aantal dagen nodig heeft voordat het beter wordt. Heeft hij ook momenten dat hij niet zo proest. Wss bij beweging meer last?

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:19

Kuil is echt heel slecht voor Buck. Hij eet in principe gras en ik voer hem wat hooi bij voor zn darmen. Hij gaat niet proesten van het hooi, di meer voorzorg nu hij er zo erg aan toe is. Dat hooi sluift soms en dat lijkt me niet fijn als je al zo aan het proesten bent. Kuil is veel te eiwitrijk hij heeft dan direct vetbobbels in zijn manenkam.
Ik ben echt groot tegenstander van kuil. In de winter krijgt hij het helaas wel, kan niet anders in de groep.

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:21

Met hoofd naar beneden en neus in het gras minste last.
Met bewegen eerste 10 min heel erg en daarna gaat het beter (ging zelfs weg vandaag, maar wel met masker op)

Maar eigenlijk dus altijd overal, ook in de wei, dus ik heb al een flapje aan een halster genaaid om het te helpen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:22

Kuil en ook voordroog is geen paardenvoer ;-)

Maar als je twijfeld, gewoon die filmpjes sturen naar S. Heb je haar mailadres?