Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Slmt9 schreef:Wauw, mijn paard heeft niet geschuurd en ook geen bulten op zn lijf. Ik had het bijna niet durven hopen. Normaliter moet ik elke maandag, woensdag en vrijdag met TKC smeren, als ik langer wacht gaat hij schuren. Nu de maandag geen TKC, maar de Tectonik gedaan (dus al 5 dagen geen TKC!) + alleen een vliegendeken en gewoon nul jeuk!
Vandaag alleen ballistol op staart en manen gedaan, kijken hoe hij er vrijdag bij staat.
dierenfan schreef:Slmt9 schreef:Wauw, mijn paard heeft niet geschuurd en ook geen bulten op zn lijf. Ik had het bijna niet durven hopen. Normaliter moet ik elke maandag, woensdag en vrijdag met TKC smeren, als ik langer wacht gaat hij schuren. Nu de maandag geen TKC, maar de Tectonik gedaan (dus al 5 dagen geen TKC!) + alleen een vliegendeken en gewoon nul jeuk!
Vandaag alleen ballistol op staart en manen gedaan, kijken hoe hij er vrijdag bij staat.
Wil je eens bij houden hoe lang het goed gaat? Ik wil die van ons al weer opnieuw behandelen. Hij wordt gek van de jeuk inmiddels. Het is nu zo'n 5 weken geleden dat hij voor 2de keer tectonic gekregen heeft. Hier lijkt het 4 a 5 weken te werken
dierenfan schreef:Slmt9 schreef:Wauw, mijn paard heeft niet geschuurd en ook geen bulten op zn lijf. Ik had het bijna niet durven hopen. Normaliter moet ik elke maandag, woensdag en vrijdag met TKC smeren, als ik langer wacht gaat hij schuren. Nu de maandag geen TKC, maar de Tectonik gedaan (dus al 5 dagen geen TKC!) + alleen een vliegendeken en gewoon nul jeuk!
Wil je eens bij houden hoe lang het goed gaat? Ik wil die van ons al weer opnieuw behandelen. Hij wordt gek van de jeuk inmiddels. Het is nu zo'n 5 weken geleden dat hij voor 2de keer tectonic gekregen heeft. Hier lijkt het 4 a 5 weken te werken
Jessix schreef:dierenfan schreef:Wil je eens bij houden hoe lang het goed gaat? Ik wil die van ons al weer opnieuw behandelen. Hij wordt gek van de jeuk inmiddels. Het is nu zo'n 5 weken geleden dat hij voor 2de keer tectonic gekregen heeft. Hier lijkt het 4 a 5 weken te werken
Vind ik ook wel interessant om te vergelijken. Staat die van jou ook nog wel met deken, dierenfan? Die van mij niet. Ik wacht dus niet tot hij veel jeuk krijgt maar herhaal bij de eerste tekenen en dat is meestal na twee weken. (Ik gebruik dan wel Z-itch)
hoogendroog schreef:Ik voer sinds twee weken een zink supplement aan onze zomer exceemster. So far ben ik zeer hoopvol: ze staat zonder deken!!! Ze krijgt Puur Apis en Culico, alsmede appelazijn en om de 10 weken Tectonik. Onze dame is geen doorsnee zomerexcemer, want ze jeukt ook nog eens in de winter. Maar nu dus zonder deken en niet schuren!!!!
hoogendroog schreef:Ik voer sinds twee weken een zink supplement aan onze zomer exceemster. So far ben ik zeer hoopvol: ze staat zonder deken!!! Ze krijgt Puur Apis en Culico, alsmede appelazijn en om de 10 weken Tectonik. Onze dame is geen doorsnee zomerexcemer, want ze jeukt ook nog eens in de winter. Maar nu dus zonder deken en niet schuren!!!!
darkadia schreef:Ik overweeg voor de warmere dagen de bucas sweet itch light erbij te kopen. Maar twijfel over de maat. Als ik meet met het bucas lint kom ik op de 6.3/190 uit. Ooit de anniversary regendeken gehad in 6.6 die echt te groot was en schoof (idem trouwens met de gewone sweet itch ) maar van gewone deken maat heeft hij 195 en van horseware wel 6.6.
Iemand die hem heeft en kan aangeven hoe deze valt?
Met name ook de hals, 6.3 is de hals nog maat M, bij 6.6 is dit een L.
ApplePapple schreef:Als het zo warm is als a.s. maandag krijgt ze een vliegendeken op. Nog warm, maar minder.
TM97 schreef:darkadia schreef:Ik overweeg voor de warmere dagen de bucas sweet itch light erbij te kopen. Maar twijfel over de maat. Als ik meet met het bucas lint kom ik op de 6.3/190 uit. Ooit de anniversary regendeken gehad in 6.6 die echt te groot was en schoof (idem trouwens met de gewone sweet itch ) maar van gewone deken maat heeft hij 195 en van horseware wel 6.6.
Iemand die hem heeft en kan aangeven hoe deze valt?
Met name ook de hals, 6.3 is de hals nog maat M, bij 6.6 is dit een L.
Meestal valt bucas wat kleiner uit! Zou twee maten proberen