[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:05

m'n man is nu t paard terug brengen
Heel jammer! Maar ik heb weer n lesje geleerd.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:07

iana schreef:
Chico_2004 schreef:
Misschien een TIP voor zomerexeem:

Antiklitwortel van het kruitvat.

Een aantal jaar geleden hadden we 2 pony's met zomerexeem, ik heb de manen dagelijks goed ingesmeerd met antiklitwortel en het was over. Deze pony's hebben weer een mooie bos met manen en hebben er geen last meer van.

Kan jij daar eens een fotootje van tonen? Ik heb me al gek gezocht hier in België :o

Volgens mij heet het klitwortel zonder anti er voor

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:13

iana klitowortel lotion is het en het is een middel voor mensen tegen overmatige scilkfervorming op de hoofdhuid.
zit iets in wat het bovenste huidlaagje week maakt en weghaalt en er zit een middel in wat jeukstillend werkt.
het valt heel goed te gebruiken als je dier last heeft van teveel huidshcilfers en ik vind het een perfrect middel tegen rasp op de benen

Breghje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:38

Ik ga trouwens de hals niet met klitteband vastmaken heb ik net besloten. Er is alleen maar van dat dunne te verkrijgen hier in ut durp en om er nou 15 km enkele reis voor te gaan maken... dat is me net even te zout. Dus ik ga kijken of ik in de band wat gaatjes kan maken, of een knoopsgat met het naaimachine en dan touwtjes erdoor, of veters oid. Bij Ellepel werkt het ook zo, dus zal het bij mij ook wel werken denk ik. Hals is trouwens al wel losgemaakt, zover ben ik dan al. :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:52

kun je niet online wat bestellen?

Petra, had je met de verkoper ook wat afgesproken over de keuringskosten in geval van afkeuren?

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:38

opisop_shop schreef:
Petra, had je met de verkoper ook wat afgesproken over de keuringskosten in geval van afkeuren?

nee, ben blij dat ie terug is.
hadden ook marathonwagen en tuig erbij gekocht dat wilde hij ook niet terug nemen
vindt ik niet zo heel erg zet k wel op marktplaats.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:32

Ach, Petra, gelukkig is het allemaal nog goed afgelopen voor je...meestal zijn de kosten van de keuring toch voor de nieuwe eigenaar.
Alleen wel jammer voor het paardje, hij kan hem nu natuurlijk ook niet meer als goedgekeurd verkopen dus dan is het dier niet veel meer waard!
Het blijft lastig, mensen denken eerder aan het geld wat ze kunnen verdienen dan aan het paard, je kunt niemand vertrouwen!(jammer genoeg)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:05

Ik ga echt niet mijn berichten afzoeken naar vorig jaar hoor, tenzij ik morgen tijd teveel heb :P
Meestal gaat ie ergens in maart erop.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:17

Op 26-2-2010 schreef je

Citaat:
Ben vandaag gestart met opbouwen van drainage.
Heb toch maar besloten dat ik liever op tijd begin ermee, dan dat ik afwacht.
Deken komt er voorlopig nog niet op, ligt nu alleen een regendekentje op.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:18

haha dat je dat voor me opzoekt :P
Nou ja dat was eind februari.
Dus dan zal ik rond eind maart ofzo wel de deken erop gedaan hebben.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:24

12-3 schreef je

ja klopt, had het al gezien op buienradar.
Heb de deken al naar binnen gehaald, moet nog 1 dingetje eraan doen en dat wil vanavond even doen.

Ik kan nog niet echt vinden wanneer je hem nu daadwerkelijk opgedaan hebt maar ik denk omstreeks die datum

Edit: op 31-3 schreef je

En ja hoor, madam kwam vandaag weer de wei uit met een megajaap in d'r deken.
Net gister weer opgelegd, want zat nog een gat in van de dag ervoor.
Hoop niet dat het de hele zomer doorgaat, want dan blijf ik elke dag de dekens verwisselen.

dus ergens tussen de 12e en de 31e heb je hem op gedaan
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 23-02-11 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:27

heb een paardendekenwasservice ( :+ ) gevonden maar dat duurt min. 3 weken! weet niet of hij zolang zonder kan. hij draagt hem momenteel nog niet.

ik ben al begonnen met drainage dit jaar.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:29

Denk wel rond die tijd!
Meestal ergens in maart dus.

Pelryo: Dat is het nadeel van die wasserettes.
Kun je heb beter in je eigen machine gooien (tenzij je dat erg smerig vind).

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:43

of gewoon eerst uitspoelen in bad/grote bak om het dikste zand/stront eruit te halen?

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:48

Hey,

sorry dat ik zo binnenval in dit topic maar ik zoek een paard of pony om een nieuw product te 'testen'.

Je kan in het volgende topic een kijkje nemen : [EA-GZ] 'Testpaard/pony' die zomereczeem heeft

Voor vragen mag je altijd een pb sturen :)

Chico_2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:08

iana schreef:
Chico_2004 schreef:
Misschien een TIP voor zomerexeem:

Antiklitwortel van het kruitvat.

Een aantal jaar geleden hadden we 2 pony's met zomerexeem, ik heb de manen dagelijks goed ingesmeerd met antiklitwortel en het was over. Deze pony's hebben weer een mooie bos met manen en hebben er geen last meer van.

Kan jij daar eens een fotootje van tonen? Ik heb me al gek gezocht hier in België :o

Nee sorry heb het spul niet maar, maar kost een paar euro bij het kruidvat. Wellicht kan je het ook gewoon via internet kopen.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:07

Pelryo schreef:
heb een paardendekenwasservice ( :+ ) gevonden maar dat duurt min. 3 weken! weet niet of hij zolang zonder kan. hij draagt hem momenteel nog niet.

Ik spoel de deken altijd een paar keer goed uit in zo'n zwarte cementbak, water laat ik in de afvoer buiten lopen. Daarna in de wasmachine op 30gr met een heel klein beetje waspoeder (geen wasverzachter!), en als die klaar is gooi ik een paar keer een emmer water in de lege wasmachine en laat die leegpompen, nooit een probleem mee gehad.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:18

Iemand nog tips dit jaar voor het eczeem? Mijn haflinger heeft namelijk vrij erge eczeem. Heb allerlei spulletjes van de veearts geprobeerd, spulletjes uit dierenspeciaalzaken en natuurproducten. Tot nu toe heeft niets geholpen. Ik had ook een eczeemdeken voor haar gekocht maar die is te klein geworden doordat ze een flinke spiermassa erbij heeft gekregen, balen aan de ene kant dus.
Ik wil het liefst geen eczeemdeken gebruiken..

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:39

Toch maar een grotere eczeemdeken kopen, op tijd aandoen en consequent ophouden. Is de enige oplossing die altijd echt werkt helaas.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:40

sowieso een eczeemdeken kopen!
Dan kun je kijken wat daarnaast nog meer helpt en dan evt iets vinden waardoor je minder vaak de deken om hoeft te doen. Maar als jij zegt dat ze het vrij erg heeft dan ontkom je simpelweg niet aan een deken helaas. Plaats anders een advertentie voor een tweedehandse en bied ook je eigen deken aan?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:18

zou er toch wel een deken op doen,anders is het wel sneu.
zorg dat je dier niet in vet gras komt, geef wel vitamines bij en houdt die deken dag en nacht om!
alleen er af halen als je gaat rijden.
het eerste jaar moet je vrij consequent zijn er in ,en het jaar erna kun je ze vaak wel een paar uur zonder deken laten lopen :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 17:32

sjar schreef:
Iemand nog tips dit jaar voor het eczeem? Mijn haflinger heeft namelijk vrij erge eczeem. Heb allerlei spulletjes van de veearts geprobeerd, spulletjes uit dierenspeciaalzaken en natuurproducten. Tot nu toe heeft niets geholpen. Ik had ook een eczeemdeken voor haar gekocht maar die is te klein geworden doordat ze een flinke spiermassa erbij heeft gekregen, balen aan de ene kant dus.
Ik wil het liefst geen eczeemdeken gebruiken..

Maar waarom wil je het liefst geen deken?
Het is de beste en makkelijkste oplossing!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:10

Ik heb hem al een paar keer uitgespoeld, al ben ik wel voorzichtig met het schoonmaakmiddel ivm jeuk. Maar ik krijg het huidvet er niet af? Tis momenteel een zwarte SIH :+

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:38

gewoon in de wasmachine op 30 graden met wasmiddel en daarna eventueel nog een keer wassen zonder wasmiddel om het overtollige wasmiddel er uit te spoelen.

Omdat die van mij toch te groot is en er vlekken in zaten die er niet uit gingen heb ik hem ook al eens op 90graden gewassen, hij heeft er niets van te lijden gehad en is ook niet gekrompen.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 00:01

na twijfelen toch al de exzeemdeken opgedaan. was al weer een aantal weken aan het schuren ondanks de zalfjes